Welkom bij de 4e workshop over:

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Prijsonderhandelingen: “Hoe kom ik van dat prijsgezeur af…?”
Advertisements

Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Workshop ‘De eerste indruk’
Bij de bijeenkomst over Functionerings- & Beoordelingsgesprekken
3 x opvoeden 12 april Effecten van belonen en straffen
“Hoe kom ik aan klanten?”
Welkom bij de 4e workshop over:
“Verkopen aan lastige klanten”
Welkom!! Seminar: “Presenteer jezelf en je bedrijf”
Communicatie met de klant
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Het genereren van LEADS!
Communicatief gedrag + / -
John Vaupell Justin van der Steen
Gedrag Gedrag wordt bepaald door drie elementen: Verstand Gevoel Wil.
Workshop 3 Hoe bepaal ik als ondernemer mijn niche?
Hogescholen in Dialoog
“Leren op anderen te anticiperen”
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Beatrijs Vandecasteele & Luc Lemarcq
“Leren op anderen te anticiperen”
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.
WELKOM! Bij de Workshop “Blik op jezelf” Oftewel BLIK OP IK..!
WELKOM Bij de workshop Communiceren Haal meer resultaat uit je relatie met anderen.
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Voetbal is een leuk spelletje laten we het ook zo houden!
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
CanDo Coaching.
Ken je kracht…Deel je kracht…
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Filmpje 1: Lisa Ramkema, winnares NK Evelator pitch 2011
Dienstverlening voor integere en geweldloze communicatie Presentatie door R.R. Annema.
Patiënten kunnen artsen beter
Presentatie Bijeenkomst 3
Thema 3 communicatie Gesprekken voeren..
HS 3 Het verkoopgesprek.
HS 4 Aandachtspunten bij een verkoopgesprek
Zelfgemaakte wafel en appelcake Groepsopdracht “Marketing” 1 e semester.
De kunst om een klant of prospect een dienst van SNS Bank te laten kopen SNS Programma voor Ondernemende Helden Sales training Verkoop adviseur Docent:
Reclame Masters | Ik en reclame!
Solliciteren: wat wil ik?
Hostmanship Wat is het? Waar gaat het om?
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
Welkom bij de Week van het Succes! Workshop Elevator pitch
Beroepshouding en beroepscode
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Mijn Leefstijl. EVEN VOORSTELLEN… Kan je een inschatting maken van de prijs van een product. Besef je dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Weet.
Leesplezier in de schoolbibliotheek Training voor ouders en andere vrijwilligers in de schoolbibliotheek Bijeenkomst 2.
Hoofdstuk 1 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk Augustus 2015.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
Workshop ‘Echt netwerken, werkt echt!’ Bert Breukers, ondernemersadviseur en trainer ROZ.
INSPIRATIEWORKSHOP AANGEBODEN DOOR ASERTO TRAINING BERNADETTE VRIJLING
Verdieping Timemanagement
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 2 Verkoop. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoe profileer ik mezelf digitaal? -minilecture-.
Met een uniek en onderscheidend verhaal jezelf verkopen!
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Workshop ‘netwerken, samenwerken, delen en verbinden in de praktijk’
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Verkoopt en handelt verkoop af
Les 7 en 8 Spreken en gesprekken hoofdstuk 5 - tweegesprekken 5.1 – zakelijk telefoongesprek 5.2 – Adviesgesprek 5.3 – Klantgesprek 5.4 – klachtgesprek.
Gesprekstechnieken Les 1.
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Creëer je zelf!.
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Creëer je zelf!.
‘In veilige handen’ Welkom Wat is je bijgebleven van de vorige keer?
Transcript van de presentatie:

Welkom bij de 4e workshop over: Verkopen: “Hoe krijg ik een guneffect?”

Wat hebben we vorige week ook al weer behandeld? Terugblik vorige keer Wat hebben we vorige week ook al weer behandeld?

Terugblik huiswerkopdracht Wat hebben jullie ervaren in het analyseren van een gesprek volgens de Vier A structuur?

De belangrijkste verkooptheorie! Herinneren jullie je nog de de IJsbergtheorie? Over het verkrijgen van een GUNeffect .

Conclusie van de IJsbergtheorie: Om een “guneffect” te creëren zul je: Jezelf dienen te kennen Over innerlijke drempels heen stappen Gevoelens moeten laten zien Emotie/ gevoelens met de klant ontwikkelen

Gevoelens/ emoties!! Klantbehoeften Waar gaat het nu toch eigenlijk allemaal om? Behoeften van onze klanten zijn altijd verbonden met: Gevoelens/ emoties!! Alles draait om emotie…! (, WNF, Heineken, Auto’s, reclame, management)

Ons product of dienst, wijzelf…(!!) moeten een gevoel aanspreken…!! Klantbehoeften Kortom: Ons product of dienst, wijzelf…(!!) moeten een gevoel aanspreken…!! Vertrouwen, passie, laagdrempeligheid, respect, warmte, gezelligheid, enthousiasme, eerlijkheid, serieus…

Laten we eens kijken naar een voorbeeld Een vismarkt in Seattle, schrijf op wat je opvallend vindt in deze DVD

Welk gevoel roep jij, jouw organisatie, jouw product/ dienst op? Denk 5 minuten na over welk gevoel je denkt op te wekken bij jouw klanten. 1. Welk gevoel wil je met jouw bedrijf creëren? 2. Welk gevoel wil je persoonlijk uitstralen? 3. Welk gevoel spreekt er uit je brochure? 4. Welk gevoel spreekt er uit jouw huisstijl of website?

En….? 1. Welk gevoel wil je met jouw bedrijf creëren? 2. Welk gevoel wil je persoonlijk uitstralen? 3. Welk gevoel spreekt er uit je brochure? 4. Welk gevoel spreekt er uit jouw huisstijl of website?

Rollenspelen Typologie (de/sdi) Je hebt de fiets van je vrouw te koop gehangen bij de plaatselijke supermarkt. Je hebt een afspraak gemaakt om iemand te ontvangen die interesse had in je fiets. Bereid je voor op: Typologie Goede gespreksstructuur Verkrijgen van een guneffect Succes!

Waarnemers Geef feedback op: Wat gaat goed? Wat kon beter? Waarnemer 1: let op Non Verbaal gedrag en Intonatie van verkoper Waarnemer 2: Let op Typologie van klant (wat valt op?) Waarnemer 3: Let op afgestemd gedrag van verkoper op typologie van klant (lukt dit of niet en waarom?) Waarnemer 4: Let op gevoelsfactor (goed of slecht gevoel en waar gebeurt dit in het gesprek?) Waarnemer 5: Let op open/ gesloten vragen en doorvragen Waarnemer 6: Let op Vier A structuur!

Bespreking rollenspelen

Wat hebben we in zes workshops behandeld? Communicatie: 1e indruk, NV/V/I (kluts) Persoonlijke kernkwaliteiten en valkuilen Typologie Vier A gespreksstructuur Open/ Gesloten vragen IJsbergtheorie: guneffect verkrijgen! Elevator Pitch (kenmerken naar voordelen)

Wat hebben we in zes workshops behandeld? 8. Het vinden van een niche voor je onderneming 9. Marketingmogelijkheden 10. DVD Vis over de gevoelswaarde in alles…

Eindevaluatie Eindevaluatie Bedankt voor jullie inzet en Succes met het toepassen van alle gereedschappen!! Bedankt voor jullie inzet en Succes met het toepassen van alle gereedschappen!! www.keiconsultancy.nl