Welkom bij de 4e workshop over: Verkopen: “Hoe krijg ik een guneffect?”
Wat hebben we vorige week ook al weer behandeld? Terugblik vorige keer Wat hebben we vorige week ook al weer behandeld?
Terugblik huiswerkopdracht Wat hebben jullie ervaren in het analyseren van een gesprek volgens de Vier A structuur?
De belangrijkste verkooptheorie! Herinneren jullie je nog de de IJsbergtheorie? Over het verkrijgen van een GUNeffect .
Conclusie van de IJsbergtheorie: Om een “guneffect” te creëren zul je: Jezelf dienen te kennen Over innerlijke drempels heen stappen Gevoelens moeten laten zien Emotie/ gevoelens met de klant ontwikkelen
Gevoelens/ emoties!! Klantbehoeften Waar gaat het nu toch eigenlijk allemaal om? Behoeften van onze klanten zijn altijd verbonden met: Gevoelens/ emoties!! Alles draait om emotie…! (, WNF, Heineken, Auto’s, reclame, management)
Ons product of dienst, wijzelf…(!!) moeten een gevoel aanspreken…!! Klantbehoeften Kortom: Ons product of dienst, wijzelf…(!!) moeten een gevoel aanspreken…!! Vertrouwen, passie, laagdrempeligheid, respect, warmte, gezelligheid, enthousiasme, eerlijkheid, serieus…
Laten we eens kijken naar een voorbeeld Een vismarkt in Seattle, schrijf op wat je opvallend vindt in deze DVD
Welk gevoel roep jij, jouw organisatie, jouw product/ dienst op? Denk 5 minuten na over welk gevoel je denkt op te wekken bij jouw klanten. 1. Welk gevoel wil je met jouw bedrijf creëren? 2. Welk gevoel wil je persoonlijk uitstralen? 3. Welk gevoel spreekt er uit je brochure? 4. Welk gevoel spreekt er uit jouw huisstijl of website?
En….? 1. Welk gevoel wil je met jouw bedrijf creëren? 2. Welk gevoel wil je persoonlijk uitstralen? 3. Welk gevoel spreekt er uit je brochure? 4. Welk gevoel spreekt er uit jouw huisstijl of website?
Rollenspelen Typologie (de/sdi) Je hebt de fiets van je vrouw te koop gehangen bij de plaatselijke supermarkt. Je hebt een afspraak gemaakt om iemand te ontvangen die interesse had in je fiets. Bereid je voor op: Typologie Goede gespreksstructuur Verkrijgen van een guneffect Succes!
Waarnemers Geef feedback op: Wat gaat goed? Wat kon beter? Waarnemer 1: let op Non Verbaal gedrag en Intonatie van verkoper Waarnemer 2: Let op Typologie van klant (wat valt op?) Waarnemer 3: Let op afgestemd gedrag van verkoper op typologie van klant (lukt dit of niet en waarom?) Waarnemer 4: Let op gevoelsfactor (goed of slecht gevoel en waar gebeurt dit in het gesprek?) Waarnemer 5: Let op open/ gesloten vragen en doorvragen Waarnemer 6: Let op Vier A structuur!
Bespreking rollenspelen
Wat hebben we in zes workshops behandeld? Communicatie: 1e indruk, NV/V/I (kluts) Persoonlijke kernkwaliteiten en valkuilen Typologie Vier A gespreksstructuur Open/ Gesloten vragen IJsbergtheorie: guneffect verkrijgen! Elevator Pitch (kenmerken naar voordelen)
Wat hebben we in zes workshops behandeld? 8. Het vinden van een niche voor je onderneming 9. Marketingmogelijkheden 10. DVD Vis over de gevoelswaarde in alles…
Eindevaluatie Eindevaluatie Bedankt voor jullie inzet en Succes met het toepassen van alle gereedschappen!! Bedankt voor jullie inzet en Succes met het toepassen van alle gereedschappen!! www.keiconsultancy.nl