LOMOZ Versterking van de positionering 1. 2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
SEPA Wat verwacht de toezichthouder van u? NFS SEPA-voorlichtingsmiddag, 30 mei 2012 Prof. Dr. Olaf C.H.M. Sleijpen Divisiedirecteur, Toezicht pensioenfondsen.
Advertisements

Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Mogelijk Door Leden Ieder Lid één Lid. Inhoud:  Wat voor leden werven  Waarvoor de leden werven  Waarmee de leden werven  Inhoud powerpoint presentatie.
QUICK SCAN OP KWALITEIT EN EFFICIËNTIE VAN DE SERVICES
Hoe ontstond dit initiatief ?
Ondernemen in de praktijk
Marketingplanning en -strategie
Medezeggenschap en de Benchmark
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
STRATEGISCHE PLANNING
BERENSCHOT | VAN DOOREN ADVIES | CHARISTAR
Bedrijfspresentatie Independent Advisors.  Introductie Independent Advisors  Werkzaamheden ◦ Voor particulieren ◦ Voor bedrijven  Werkwijze  Waarom.
Ontwikkelingsimpact bij FMO Nanno Kleiterp – CEO van FMO, de Nederlandse Ontwikkelingsbank 13 december 2010.
Gebruik van deze Werf& template In deze template powerpoint presentatie van Werf& krijg je een serie slides aangereikt die je kunt gebruiken bij het verkrijgen.
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
Waarde-volle zorg LPZ, 11 oktober Opbouw Voorstellen Ontwikkelingen Ander perspectief In gesprek 2.
Visie, Missie, Speerpunten en Strategische doelstellingen
Hoe blijf ik overeind als welzijnsprofessional?
22 maart 2012 Meerjarenbeleid AV De Spartaan Evaluatie beleid Bepaling doelstellingen (wenselijke situatie) Alternatieven en haalbaarheid.
Agenda Inkoopprofessionalisering
Les 1 M&O.
Oude en nieuwe uitdagingen in personeelsmanagement.
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Presentatie Flexcollege Experimenteren met flexibiliseren
Wat is een communicatieplan?
Gedrag in organisaties, 10e editie
Hoofdstuk 8 Plannen en doelen stellen
Basisboek marketingcommunicatie
Presentatie op Flitsbijeenkomst ICO Taal & Rekenen
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
Marketingplanning en strategie
MSF FysiotherapeutenDeventerSalland i.o. 13 september 2010.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Green Presents VAN DER SPEK Eindpresentatie Green Presents.
1 Duurzaam Doorwerken Coachen op Workability Jeroen Frerichs.
Schildersbedrijf Hoogvliet Wageningen Uw partner in compleet onderhoud.
Community of Practice Leefbaarheid & Mobiliteit Tactics 16 november2010.
Kennis ontwikkelen en delen in TechNetkringen Ruud Bolsius mei 2011 TechNet, TechniekTalent.nu 2011.
De kracht van informatie voor beleidsontwikkeling
september 2009 Aanbevelingen van Compliance professionals
1 OR & G EDRAGSCODE. 2 Governance codes Integriteitsverklaring 10 gouden regels Huisregels Zwembad Rotterdamse Burgerschapscode.. R EGELEN ONDERLINGE.
1 De businesscase: een belangrijke stap op weg naar een KlantContactCentrum Doret Boonstra Intern adviseur.
Op weg naar de groenste school, resultaatverantwoordelijke teams (RT’s)
“Krachtig bestuur in Brabant” een project van provincie en VBG
6 e jaar 1. 1) Accountancy 2) Fiscaliteit 3) Strategie, management en organisatie 4) Varia: HRM, zakelijke communicatie, … 5) Europese en internationale.
Communicatie en Instumenten
Keuzes in regionale samenwerking Eerste verkennende regiobijeenkomst declaratieprocessen.
Strategie DAG 1: Missie : WAAR WE VOOR STAAN Waarom bestaan we, toegevoegde waarde, Waarin onderscheiden we ons? Visie : WAAR WE VOOR.
Groeiprojecten identificeren ‘stap 7’ Welke projecten hebben het potentieel om de groeiambities waar te maken? -> laatste stap van de oriëntatiefase.
OVD 27 november 2015 Karin Geurts. Ontwerpen is keuzes maken.
Introductieavond voor bestuursleden Beleidsvorming binnen een Scoutinggroep.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
Verkenning Informatievoorziening Sociaal Domein Decentralisaties Jeugd, WMO, Participatie Hans Versteeg - VNG Expertmeeting Informatievoorziening GGD-NL.
1. Workshop Kennisconferentie toptechniek op missie 2.
Indeling van hoofdstuk 2 Ontwikkelen van een marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Passend Onderwijs: Een nieuwe werkelijkheid? STRATEGISCHE SESSIES (V)SO STRATEGISCHE SESSIES (V)SO Regio bijeenkomst April 2014.
Transmurale samenwerking regio utrecht Heleen Koster-Raven, hoofd afdeling diëtetiek Diakonessenhuis Utrecht/Zeist voorzitter Transmuraal Overleg Diëtisten.
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Communicatie bij OCB Doel presentatie: Gedrag, symboliek en communicatie Indruk geven van mijn aanpak Managers betrekken bij imago Hoe gedrag beïnvloeden?
Lokale invulling betrokkenheid raad bij decentralisaties Datum 4 april 2013.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Waarden & organisatiecultuur
Indeling van hoofdstuk 2
Meesterlijk Besturen Presentatie: Wil Hovy, senior onderwijs- en innovatieadviseur.
Transcript van de presentatie:

LOMOZ Versterking van de positionering 1

2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak 5.Evaluatie en afronding

3 Marketingbeleid ontwikkelen vanuit de positie

Definities Samen werkt Visie: wat willen we worden (toekomstgericht)? Waarden: Waar geloven we in en hoe willen we ons gedragen? Missie: waarom bestaan we? Uitvoeren Concurrentievoordeel Domeinen Doelen Strategie: hoe gaan we dat bereiken?

5 Beoordelen van de missie Input Ontstaan in dialoog met stakeholders Keuzes zijn Onderbouwd Consensus Inhoud Organisatie- specifiek Afbakening keuzen wat wel/niet Flexibel/ Kort en krachtig Impact Inspirerend Samenbindend voor interne stakeholders. Aanspreekbaar Voor de externe stakeholders

6 Beoordelen van de visie Input Beantwoordt aan missie en waarden Consensus Inhoud Vooruitziend Verbeeldings- kracht van de organisatie “Stretching” Onderscheid maken Impact Uitdagend voor interne stakeholders Haalbaar en Realistisch voor draagvlak

7 Compleetheid van strategisch plan met spectrum van opties 1.Missie, visie, waarden 2.Externe analyse (eventueel scenarioanalyse) 3.Interne analyse 4.Confrontatiematrix (SWOT) 5.Strategische opties (incl. huidige strategie) 6.Evaluatie van opties (selectiecriteria) en selectie van strategie 7.Financiële analyse van de gekozen strategie (haalbaarheidsanalyse, waarschijnlijkheidsanalyse, verschillende scenario’s) 8.Implementatieplan

8 Compleetheid van de gekozen strategie Economic Logic ArenasVehicles Differen- tiators Staging

9 Compleetheid van de gekozen strategie Arena’s: waar willen we actief zijn? (en waar leggen we de nadruk op?) Welke dienstengroepen? Welke marktsegmenten? Welke geografische gebieden? Welke functiegebieden?

10 Compleetheid van de gekozen strategie Vehicles: hoe komen we daar? Zelfstandig doorgaan? Strategische samenwerking? Fusie/overname?

11 Compleetheid van de gekozen strategie Differentiation: waarmee winnen we dit? Reputatie? Customer intimacy? Operational excellence? Innovatief vermogen?

12 Compleetheid van de gekozen strategie Staging: Wat zijn hierbij de snelheid en volgorde van stappen die gedaan gaan worden?

13 Compleetheid van de gekozen strategie Economic Logic: op welke manier krijgen we onze investeringen en kosten terugverdiend? Laagste kosten door schaalgrootte? Laagste kosten door focus en herhaling? Hoge toegevoegde waarde door unieke positie? Hoge toegevoegde waarde door uniek product?

14 Opdracht: loop de stappen gezamenlijk door Economic Logic ArenasVehicles Differen- tiators Staging

Aanpak door het bestuur Onderzoek doen Samen de probleemstelling bepalen Gesprekken aangaan over het vraagstuk Criteria benoemenParticiperen Bewaking na besluit van de uitvoering Uitvoering Besluit bestuur Presentatie aan leden Voorstellen uitwerken 15

Werkafspraken In kaart brengen van alle zorginstellingen in Nederland. Verkenningsgesprekken voeren met mogelijke samenwerkingspartners. Verkennen van relatie werkgeversorganisaties/vakbonden. Versterken van imago en communicatie. Invulling taakverdeling van bestuursleden. Opstarten van werkgroep voor missie en Visie Lomoz. Houden van presentatie van Lomoz bij collega instellingen. Invullen vergadermomenten en agenda voor bestuursvergaderingen. Verzorgen van nieuwsbrieven. Uitwerken van themadagen in

Afronding SBI Training & Advies  /