1 Verkeersonderzoeken Maasdriel Commissie ruimte 2 april 2008 Gemeente Maasdriel.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
H20:Voorraadwaardering
Advertisements

Procenten Als je deze uitleg stap voor stap volgt, kun je na afloop prima rekenen met procenten Elke keer als je klaar bent met lezen, klik je op een toets.
De Vlaamse audiovisuele sector: een socio- economische profilering Isabelle De Voldere Hans Everaert.
M3F-MATEN - Tijd en Snelheid
© Prof.dr Jouke van Dijk Steenwijk, 19 juni “Arbeidsmarktontwikkelingen van Steenwijkerland in relatie tot Noord-Nederland” Onderzoek in opdracht.
groei met TTW witlof uien aardappelen granen bloembollen chicory
Retail Marketing Services
Opdracht Gerealiseerde omzet 125%
Siem de Jong Funsports Leerplan Bsc 6 ‘Initieel Ontwerp’ Door: Robert Schneider.
De verschillende fasen in de elektronische noterings- procedure.
energie kooldioxide en isolatie kansen voor klimaat kassa
Presentatie buurtvereniging Molenhoek Verkeerssituatie en structuurvisie.
Wat kost de EHS ons als de EHS klaar is ? Een verkenning Aris Gaaff, Henk Smit, Arianne de Blaeij Ruimteconferentie 3 november 2009.
Duurzaam beheer Provinciale lanen Presentatie voor de Commissie MEZ 20 juni 2007 Naar aanleiding van vragen in de Commissie MEZ van 13 juni 2007.
Verkenning Dronterringweg Swifterbant Arnoud Turkstra.
Dat kan smaken De voerbollen worden klaar gemaakt Alles nog eens nazien voor de start.
Welvaartsverlies Pareto-efficiëntie.
Verbinden, stimuleren & ontwikkelen 1 ESF informatiebijeenkomst 24 november 2010 Arie Visser Projectleider ESF.
50 tot gasten Ruim parkeerplaatsen Slechts één uur rijden vanaf Amsterdam, Rotterdam en Antwerpen AUTOTRON ROSMALEN.
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
Kabels en leidingen nabij watergangen
Ruimte rond de A2 Discussiestuk gemeentelijke nota
Asfalt en bitumendag 2010.
AHOLD AAN DE GALGESLOOT Gedachtenwisseling omwonenden Naarden, 5 februari 2001.
II. Rekenen tot 1000.
Agenda  Lessen (6)  tot  hs 30
Waarderingsmethoden voorraden
Bewoning tot aan het eind van de IJstijd
Openbare verlichting op aanvraag
Febelfin – Studiedag “De beurs vandaag” Leen Van Wambeke Retail Marketing Services Euronext Brussels.
Portefeuillehoudersoverleg VV stadsregio Rotterdam
CDA Variant Hét alternatief voor het verkeersknelpunt
Van mondiale klimaatuitdaging naar locaal klimaatbeleid Kornelis Blok Gemeente Utrecht, 22 april 2008.
Lesplanning – paragraaf 7 blz. 38 Binnenkomst Intro Vragen huiswerk Uitleg docent Zelfstandig werken, met radio?? Afsluiting van de les. Lokaal verlaten.
DANS is een instituut van KNAW en NWO Data Archiving and Networked Services DAI & NARCIS Chris Baars 14 Maart 2013 DANS is een instituut van KNAW en NWO.
Verlengde leertijd zoals zomerscholen/vakantiescholen Ton Klein 6 december 2012.
“Verkeersveiligheid; een dijk van een probleem?”
Klimaatneutraal ’s-Hertogenbosch
Cijfers Zorg en Gezondheid
Inhoud Presentatie Aanleiding Verder Organisatie en fasen
Temp.
Woningbouwprogramma gemeente Maasdriel Presentatie commissie Ruimte 23 september 2010.
Trajectverkenning 71: N322 Rossum – Beneden Leeuwen Toelichting Commissie Ruimte 10 oktober 2012.
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Varianten-studie dubbele overweg
Fred Wegman - Verkeersslachtoffers: minder is mogelijk! Rotterdam, 22 april 2010 Verkeersslachtoffers: minder is mogelijk! Prof. Fred Wegman Stichting.
Voorlopige overslagcijfers 2009 Hans Smits President-directeur Havenbedrijf Rotterdam 30 december 2009.
Hoorzitting 14 april 2009 IVVP Leiderdorp Actualisatie van het Integraal Verkeers- en Vervoerplan Leiderdorp.
Jaarverslag 2011 KERNCIJFERS Vanuit V.O Pensioenfonds.
Studie hoofdontsluiting Leek-Roden werkatelier 15 oktober 2008 (verkeerskundige aspecten)
Presentatie PhO Wonen december Opleveringen nieuwbouw op korte en middellange termijn Resultaten van de Inventarisatieronde planaanbod 2010.
Conjunctuur.
Ondertekening van overeenkomsten KS 2014/2015. Algemene voorwaarden studiefinancieringsregeling Nederland en Plaatselijk 2014/2015 Artikel 1.1 t/m Artikel.
Veilig en leefbaar De Kersenbaan en éénrichtingsverkeer:
(Naam bedrijf & logo) Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
Koos Louwerse, Govert de With
Aanpak Verkeersonveiligheid Fietsverkeer 17 april 2014.
IKC Doetinchem Noord en Overstegen
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Fietsbeleid Putten Veiligheid. Waarom Fietsveiligheid vergroten Fietsen bevorderen Recreatie en toerisme aantrekkelijk maken Wat aanpakken Geen vrijliggende.
Actiegroep Veilig Veldhoven’ Graag traag in onze straat ! Voor een verkeersluwe, fietsvriendelijke en mooie straat. Toelichting verkeersdossier van 30.
Van krachtwijk naar fietswijk
A1 - Startoverleg, 15 januari 2013, Arnhem Beesel Evaluatie Heerstraat- Kesselseweg.
Mobiliteitsvisie Oss Podiumbijeenkomst 4 februari 2010 Ellen Neelen.
Herinrichting Bisschopsmolenstraat 29 juni Opzet avond Welkom Wethouder van Jan van Hal Toelichting Peter de Leeuw Gelegenheid tot het stellen van.
Welkom Provincie Noord-Brabant in samenwerking met de gemeente Heusden, ’s-Hertogenbosch, Waalwijk, en het waterschap Aa en Maas. Informatieavond GOL Nota.
Agenda  Opening burgemeester Gelok.  Introductie wethouder Zandee.  Toelichting op het GVVP en de beleidsagenda door Dhr. Louwerse.  Gelegenheid tot.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Varianten wijkverkeers- plan Lyceumkwartier-Zuid en Wilhelminapark 20 juni 2016 Lars Matthijssen, Jan Vos en Wouter Das.
Routing en parkeren centrum Raamsdonksveer. Wat onderzocht? Routing –Met verkeersmodel varianten rijrichtingen binnen centrumring doorgerekend –Conclusies.
Transcript van de presentatie:

1 Verkeersonderzoeken Maasdriel Commissie ruimte 2 april 2008 Gemeente Maasdriel

2 Doelstelling: -Weren van doorgaand vrachtverkeer op de N831 binnen de bebouwde kom, Mr. La Grostraat en Uilencotenweg. -Het beschrijven van knelpunten in de verkeersafwikkeling. -Het opstellen van een integrale visie voor het aanpakken van de knelpunten. -Uitgangspunt: Baronieweg = Provinciale weg als onderdeel van rondweg Hedel Verkeersonderzoek voor Ammerzoden en omgeving

3 Probleemlocaties Ammerzoden en omgeving Sluipverkeer Snelheid en intensiteiten Fietsverkeer Knelpunt verkeersveiligheid Onvoldoende overzicht Problemen

4 Overzicht van de maatregelen

5 3,00m 0,75m1,00m 0,75m Bermverharding Fietssuggestiestrook

6 Voorgesteld maatregelenpakket 2007 Maatregelpakket :  Opwaarderen Achterdijk en Veldweg  30km zone in Ammerzoden  Vrachtverbod Mr. La Grostraat en herinrichting Uilencotenweg Indicatie investeringskosten: €

7 Verkeersbelasting in

8 Maatregelenpakket 2007 Verkeerseffecten t.o.v. situatie 2020 Motorvoertuigen (waarvan vrachtauto’s) Toename verkeer Afname verkeer (-320) (+200) (+250) (-200) (+180) (-130) (-170) (+50) N322

9 Effectieve combinatie maatregelen Maatregelpakket:  Opwaarderen Achterdijk en Veldweg  30km zone in Ammerzoden  Vrachtverbod Mr. La Grostraat en herinrichting Uilencotenweg Ondersteunenden maatregelen  Vrachtverbod(en)  Convenant transportbedrijven  Intensiveren handhaving  Aanpassen bewegwijzering  Vestigingsbeleid ten aanzien van transportbedrijven aanscherpen Mogelijk aanvullende infrastructurele maatregelen:  Rotonde kruising Bernseweg- Hogesteeg  Vrijliggend fietspad naast de Wellseindse- en Slijkwellsedijk  Herinrichten kruising Bernseweg- Weigraaf (N831-N832)

10 1.Probleem Wellseind niet opgelost; vraag om: -doortrekken Maas-Waalweg met aandacht voor verkeersaantrekkende werking -Vrijliggend fietspad -Vrachtverbod 2.Milieuaspecten onvoldoende bekeken 3.TLN: geen vrachtverboden en voorstander doortrekken Maas Waalweg 4.Uilecotenweg weer 50 km/uur en geen vrachtverbod Mr La Grostraat; inrichting wordt in samenspraak met gebruikers bepaald. 5.Geen integraliteit met de rest van de Bommelerwaard 6.Aandacht voor vrachtverkeer in Delwijnen 7.Aanpassing kruispunt N831 en N832 noodzakelijk 8.N831 van 80 naar 60 km/uur tussen Hedel en Ammerzoden 9.Aandacht voor onderhoudsgevoeligheid en fietsvriendelijkheid van de grasbetontegels (=bermverharding) 2. Samenvatting inspraakreacties

11 4: Maatregelen ontlasten Baronieweg Opwaarderen Achterdijk Opwaarderen Achterdijk Veldweg, Broekheuvelsestraat

12 Variant Broekheuvelsestraat (motorvoertuigen) Verkeerseffecten t.o.v. Referentie 2020 MVT Toename verkeer Afname verkeer

13 Achterdijk tot Oude Rijksweg (zonder knip Veldweg) Verkeerseffecten t.o.v. situatie 2020 Aanpassing infra Toename verkeer Afname verkeer

14 Broekheuvelsestraat t.o.v. Maatregelpakket 2020 Verkeerseffecten t.o.v. Maatregelpakket 2020 Toename verkeer Afname verkeer

15 MaatregelPluspuntenMinpunten Opwaarderen Achterdijk, Veldweg en Broekheuvelsestraat Investeringskosten Maatregelpakket Broekheuvelsestraat € 4,8 miljoen Afname verkeer op de dijk en door Ammerzoden Minder (doorgaand) verkeer door Hedel en op Baronieweg Deel van Oude Rijksweg wordt hergebruikt Knip op twee wegen met erftoegangen; minder bereikbaarheid (Hoofd)verbinding Zaltbommel/Kerkwijk naar Hedel over het onder liggend wegennet niet meer over Veldweg maar via een omweg (Broekheuvelse straat /Rijksweg of via Ammerzoden) Duurder dan Achterdijk/Veldweg variant Ruim € 1,5 miljoen Plus- en minpunten

16 6. Vragen