Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Gedragsgericht interviewen bij werving en selectie van nieuwe medewerkers Annelies Poppe Charlotte De.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Online Matchen ‘Van Recruitment tot kwalitatieve selectie’
Advertisements

Reflectievaardigheden en instrumenten
Samenwerken aan “rechtstreeks toegankelijke hulp”.
Doorstroomproject Jobclub-Vokans/art. 60
meten en observeren van competenties op de werkvloer
KWALITEITSZORG IN INTERNATEN 1 september A.KWALITEIT Wat is kwaliteit in internaten ? Internaten moeten zelf instaan voor de vormgeving van een.
Vierde ervaringsuitwisseling “Competent van kop tot teen!” 8 april 2010 Lieselore Beckers & Isabelle De Wispeleir VIVO vzw ompetent van kop tot teen !
EVC ACV seminarie Brugge
26/6/2013 Stedelijke adviesraad personen met een handicap HR en arbeidshandicap.
Reflectievaardigheden en instrumenten
Doelstelling van vandaag
© 2008 Universitair Ziekenhuis Gent1 DIVERSITEIT EN GELIJKE KANSEN: projecten 2012 Commissie Emancipatiezaken19 maart 2013Geerte Van den Driessche.
Het bemiddelingsproces
Workshop Reflecteren 3 februari 2011
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
Inclusief Hoger Onderwijs: het perspectief van docenten. Een kwalitatieve bevraging. Nathalie Heurckmans Steunpunt Inclusief Hoger Onderwijs (SIHO) Leen.
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Competenties en VTO beleid Een degustatie van instrumenten Joke Sweygers Patricia Van Dessel VIVO vzw.
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010
Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Ken de kerncompetenties van je organisatie! De eerste stappen Leutem Lieveke Blydhove vzw. ompetent van.
Gedragsgericht Interview
Werken met cliënten van een andere etnische culturele achtergrond
Reflectie gesprek Vandaag als voorbereiding op Nieuw examineren.
OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.
Congres Appreciative Inquiry
OOOC De Waai Code VOOR de hulpverlener Charter VAN de hulpverlening.
De oudere stagiaire.
Resoc Leuven intro: De niet zo ver van mijn bed show Ik toon een aantal silhouetten. Kies er één uit op toeval. Stel je voor dat dit een collega of familielid.
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
WEB vzw - Steenweg Op Tielen Turnhout - www. webwerkt
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
Leren en beoordelen op de werkplek Docentenoverleg Workshop alternatieven voor KPB’s Juli 2014.
Evalueren om te leren Kracht van Beoordelen
bij ‘De Wijkteam Beleving’
Inhoud workshop Wat is de bedoeling van het V2- assessment?
CAF in het woonzorgcentrum De Groene Linde
Uitdagingen voor regionale (samen)werking in Midden-West-Vlaanderen
Trajectbegeleiding.
Jaar 1 – Blok P3.
Verspreiding van infectie Seksueel overdraagbare aandoeningen (soa's) Bekijk elk van de situaties. Wat is jouw mening over de conversaties die plaatsvinden?
1 Een ontmoetingskans voor moeders met jonge kinderen.
De Waerden op Texel.
Help Selina’s eerste les
Werkveldconferentie 3 juni 2015 Wat is de rol van zorgverlener door de ogen van leerjaar 2?
Mozaiko 7/05/2015.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Les 2:Vriendschap, relatie en seksualiteit
Actiegroep ‘Bemiddeling en Selectie’ Begeleiding: Ann De Cuyper en Luc Henau.
Mind Us INCLUSIE Voorwoord De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) veronderstelt dat iedereen mee kan doen in de samenleving. Maar hoe vanzelfsprekend.
Coaching week Rotterdam Academy.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L

Starr methode.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Studieloopbaancoaching
Voor mens en organisatie itineris bvba Houtestraat PEER Tel.: Gedragsgericht interview Oog voor competenties en talenten.
Het Ondersteuningsplan Persoonsvolgend Budget (OP PVB) 29 april 2016 – Florian Roman.
Hoe wat wie wanneer? Draaiboek maken Boek: Methodisch begeleiden
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
Werkgroep MOF-MOD 28 mei 2013 Hugo Hoogwijs, afdelingshoofd MOD DAR-iV Bijlage 5: PROJECT INTEGRATIE MANAGEMENTONDERSTEUNENDE DIENSTEN MOD DAR-iV - MOD.
Gedragsgericht Interview
Met STAR(R) meer zicht op competentieontwikkeling
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Personeel en organisatie
Agressie op de werkvloer
Reflectieve medewerkers (leren) reflecteren
Zelfevaluatie.
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
Transcript van de presentatie:

Competent van kop tot teen! Studiedag 8 juni 2010 Gedragsgericht interviewen bij werving en selectie van nieuwe medewerkers Annelies Poppe Charlotte De Winne De Sperwer vzw ompetent van kop tot teen !

De Sperwer vzw Een voorziening voor volwassenen met een beperking die ondersteuning vragen op vlak van werken, wonen en/of vrije tijd. Verschillende teams: –Dagcentrum (2 gebouwen, 2 teams) –Begeleid werken (1 team) –Dienst wonen (1 team) –Logistieke ondersteuning (1 team) Totaal: 40 personeelsleden (34 FTE)

Solliciteren in De Sperwer vzw Eerste selectie uit sollicitatiebrieven Eerste ronde: –Pedagogisch personeel: ± 5 kandidaten per keer samen in opgezette teamvergadering rond casussen –Logistiek personeel: wederzijds kennismakingsgesprek Tweede ronde: –Praktische proef met cliënt(en) –Gedragsgericht interview

Gedragsgericht Interview Het selectie-interview Gedragsgericht interviewen bij het aanwerven van personeel Hendrik Derycke, 1999 ompetent van kop tot teen!

Gedragsgericht interview Op een systematische wijze aan kandidaten de gelegenheid geven om belangwekkende ervaringen uit hun curriculum vitae toe te lichten, zodat de selecteur kan voorspellen hoe de kandidaat het zal doen in analoge situaties op het werk (De Rycke, 1999)

= STARR methodiek Situatie Wie? Wat? Waar? Wanneer? Taak Wat was jouw taak/rol? Actie Hoe heb je dat aangepakt? Resultaat Hoe is het afgelopen? Reflectie Hoe vond je het? Wat zou je anders doen?

3 fases van het gedragsgerichte interview De kandidaat kiest een casus uit zijn/haar leven die verband houdt met de vooropgestelde competentie 1.Schetsen van de context 2.Bespreken van de persoonlijke rol en taak van de kandidaat 3.Samen kritisch terugblikken op de persoonlijke ervaring en het leerproces

Focus van het gesprek 1. Context 2. Persoonlijke ervaring 3. Persoonlijkheid WIJ IK META Focus

Kenmerken van het GGI-model Leren uit het verleden De kandidaat selecteert cases en voorbeelden De volgorde van de stappen is belangrijk voor de dynamiek De selecteur bepaalt het interviewscript De kandidaat moet zich kunnen voorbereiden

Toepassing van GGI in de sollicitatieprocedure van De Sperwer

De Sperwer vzw Gentse Steenweg Lokeren ompetent van kop tot teen !