Seniorensportopleidingen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Profile Selector 2 april 2017.
Advertisements

POP in de praktijk van Hogeschool Windesheim stelling 1 : een POP stimuleert de dialoog tussen leidinggevenden en medewerker stelling 2: een POP staat.
Opzet Pop toetst flexibel en competent
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
Implementatie Lessons learned Jordy Vondermans april 2011.
CiR/menukaart/J. Gerritsen/C. Winkel/april 2008 Competent in Reiswerk Menukaart J. Gerritsen / C. Winkel.
Infoavond TOERISME & RECREATIE en LICHAMELIJKE OPVOEDING 2.
PDA voor BVE bijeenkomst 1 Riemke van der Meer
Associate degree en de praktijk met Hogescholen
Hoe competentiegericht is uw opleiding?
Tweede startbijeenkomst
SAMENWERKING FOCUS - FONTYS
Begeleiden van het B-leerproces
D.S.L.B. daalt in Frank Verhoeven
Onderzoek in het hbo/op de lerarenopleiding? Waarom, hoe en waartoe?
Standaarden voor onderzoek Fontys Pabo’s
‘De opbrengst gemeten’ Toetsing in het Mechelen Curriculum
(G)een kwestie van knippen en plakken?
Pabo Arnhem - Hogeschool van Arnhem en Nijmegen 1 Studiedag talentontwikkeling in het hbo Attent op talent Martine Derks Gerda Geerdink Zwolle,
Competentiegericht ICT- onderwijs in het MBO NIOC 2002.
“Digitaal Portfolio, meer dan een klapper”
Portfolio Praktijkonderwijs
Van Kroon naar ViP.
Associate degree 26 november 2010
Samenwerken Presentatie platform Entree 3 0ktober 2012 Elly Pastoor - Wethouder gem. Groningen Hans Everhardt – MBO Groningen (namens AOC-Terra, Alfa-College,
Workshop Competentie gericht onderwijs in het VMBO en MBO
Onderzoek naar benodigde competentie voor logistici in de praktijk
Projectleidersplatform en Themamiddag Plan van aanpak
D o o r s t r o o m p o r t f o l i o Project Doorstroomportfolio Michiel Kostermans Bart van de Laar José Eggink (PL) Martin Folkerts.
Het portfolioproject van de AOC’s EduExchange 2006 Groene Scharnieren.
Competentiegericht opleiden in zorginstellingen
OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.
BELANG VOOR SCHOLEN (1) Werkvloer –Meer handen in de klas –Studenten leveren bijdrage aan kleinschalige schoolontwikkeling –Professionalisering van zittende.
PDS binnen ZML Midden-Brabant 23 april 2003
Competentiegericht Opleiden bij de Brandweer
Instructie-bijeenkomst NBB Opleiders januari/maart 2010
(Beroeps) Onderwijs in Beweging
zelfsturend portfolio-onderwijs:
competentie ontwikkeling en assessment literatuur tips
opleiding : Onderwijs Assistent
Voorlichting Kellebeek College
Leermeesteravond Autoschadetechniek
Workshop Open Leercentrum
Onderwijs op maat.
Kennisatelier Stage 23 april 2009
Opzet Pop toetst flexibel en competent  Onderwijsconcept Academie voor Popcultuur  Flexibel onderwijsprogramma  Competentiegericht beoordelen Hanzehogeschool.
Datum: 11 november 2004 Auteur: Cees van Diest “2 x P D P” Welkom.
Veranderingen en consequenties anno juni 2011, Scouting Regio Groningen.
Het belang van een stage
DU Metadatering, NIOC, 18 april 2007 DU Metadatering Roel Bakker (gebaseerd op de presentatie van Jos Loonen en Frens Vonken, NIOC congres,18 april 2007)
Lerarenopleiding GezondheidsZorg en Welzijn
Naam workshopbegeleider
Kappen, Schoonheidsverzorging, Voetverzorging
PRESENTATIE ONTWIKKELING NIVEAU 4 OPLEIDING. Wat hebben wij tot nu toe gedaan Er zijn drie bijeenkomsten geweest met docenten Mondriaan, Haagse Hogeschool,
Doorstroom Human Technology van MBO naar HBO met digitale portfolio’s en Connecticut José Eggink Michiel Kostermans.
De (leer)weg naar het middelbaar beroepsonderwijs (MBO). Een goede aansluiting.
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Welkom Presentatie Sport Dienstverlening & Veiligheid 2 december 2015.
IOP Individueel opleidingsplan. Definitie IOP Het individuele opleidingsplan is een document waarin de afspraken m.b.t. persoonlijke leerdoelen vastgelegd.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
De opleiding PrO-Entree Informatie-avond 21 april 2015.
Begeleiding beginnende leraren: groep B doorlopende leerlijn initieel→ post- initieel Uitgangspunten bij begeleiding startende leraren Doorlopende leerlijn:
Professionalisering Sociaal Werk
LOB -dag loopbaanbegeleiding.
Klik om te starten Visie op toekomstige professional 2017
De organisatie en implementatie van IHT
Competentie gericht onderwijs
werkveldoverleg bbl mz 5 november 2013
Hoofdstuk 1 Jij als praktijkopleider
Transcript van de presentatie:

Seniorensportopleidingen Ontwikkeling Seniorensportopleidingen niveau 3, 4 en 5 Noord Nederland Bote Nicolay (projectleider) - Roy Epping CIOS-Heerenveen

Inhoud presentatie: Pilot; ‘Seniorensportopleidingen 3, 4 en 5’ Niveau-indeling Visie op opleiden Werken aan prestaties / beroepsproducten Afsluiting / vragen CIOS-Heerenveen

Pilot; ‘Seniorensportopleidingen 3, 4 en 5’ Van mbvo naar seniorensport Doel pilot: samenhang in opleidingen Werkgroep cios-his-sportraden Periode: 2005 + 2006 17 cursisten, gevarieerd Blackboard CIOS-Heerenveen

Pilot; ‘Seniorensportopleidingen 3, 4 en 5’ Niveau 3; Seniorensportleider (Cios H’veen) Niveau 4; Seniorensportcoördinator (Cios H’veen) Niveau 5; Seniorensportontwikkelaar (HIS Groningen) Doorstroommogelijkheden mbo-hbo CIOS-Heerenveen

Visie op opleiden Praktijk stuurt de theorie; competentiegericht Werken aan prestaties of beroepsproducten Hierdoor worden relevante competenties ontwikkeld In de praktijk komen leervragen aan bod; deze sturen de ontwikkeling (Persoonlijk OntwikkelingsPlan; POP) Het Portfolio (PF) is een middel om deze ontwikkeling aan te tonen en in de gewenste richting te begeleiden Beroepscompetentieprofiel bepaalt niveau werkveld CIOS-Heerenveen

C. PRESTATIES/BEROEPSPRODUCTEN B. OPLEIDINGSPROFIEL Visie op opleiden Diplomering C. PRESTATIES/BEROEPSPRODUCTEN B. OPLEIDINGSPROFIEL A. BEROEPSCOMPETENTIEPROFIEL Portfolio + begeleidinggesprek Competentie-ontwikkeling CIOS-Heerenveen

POP PF Visie op opleiden 3,4,5 CURSIST BEGELEIDING Praktijkniveau Opleidingsniveau CURSIST POP PF BEGELEIDING CIOS-Heerenveen

Afsluiting en vragen