Frans informatica 1INFO 2INFO 3INFO.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Delf examen B1.
Advertisements

Semester 8 Stage Informatie.
Sprint Jabbla.
Grammatica in balans.
Eindwerk zesde jaar.
donderdag 27 mei 2010 Els Vanhoudt
Stage 2 - screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
Ouderavond leerjaar 4 Dinsdag 25 maart 2014.
Audio-feedback. Audacity + Lame –Audacity –Lame Opdracht 1 –Installeer Audacity + LAME op je usb-stick –Geef vervolgens audio- feedback op de slechte.
Wetenschappelijk kader Universal Design for Learning
Informatieavond 3 Groep 3.
Mediatheek en IVG.
1 Overdragen van Informatica-Onderzoek Ad Feelders Blok 4, 2010/11.
Meten en experimenteren
DB Inleiding Databases Geert-Jan Houben.
Intervisie op verplaatsing Masterproef. 2 20/5/2010 IVOV Masterproef Programma Kadering concept masterproef Focus op 3 thema’s –Begeleiding van de masterproef.
Bestrijd een vooroordeel
Opdrachtverdeling – indeling van de klassen (lager) 1juf Tine (meneer Hans) 1 / 2juf Marilyne (meneer Hans) 2juf Hilde – juf Vanessa (juf Heidi) 3juf Valentine.
Juridische taalcursussen UCT  Welke talen en voor wie?  Doelstellingen  Thema´s  Organisatorische details.
Goede afspraken maken goede vrienden!!!
. be OFO - IFA OFO Opleidingsinstituut van de Federale Overheid Presentatie Comité B 6 juli 2005.
Vernieuwing verzorging
Welkom op het evaluatiemoment TECH Projecten
Project Maatschappelijke Identiteit. 2 De stad/de gemeente De stad/de gemeente week 1 Brainstorming Quiz Website bekijken over eigen stad/gemeente Duiding:
Greet Langie situering doelstellingen aanpak ervaringen docenten
DigiLoket.
Multimediatoepassingen
Multimedia(technieken)
ELIS – Multimedia Lab Internettechnologie Rik Van de Walle Vakgroep Elektronica en Informatiesystemen (ELIS) Faculteit Ingenieurswetenschappen Universiteit.
Al doende leren training docenten
© Osito 2004 Door Barbara Obst Enkele integratiescenario's ter illustratie van de mogelijkheden van Wimba voor het taalonderwijs.
AMARANTIS EXAMEN Medewerker Marketing Communicatie.
Van diagnose tot impactevaluatie ‘(Af)studeren met een functiebeperking in het hoger onderwijs’
Taalcoaching voor beroepsopleidingen met laagtaalvaardige cursisten
Competentiegericht leren vmbo
Werken in K.U.Loket Syllabi. 1 ZoekmogelijkhedenVolledige lijst opvragen is ook mogelijk, maar kan lang duren Start in K.U.Loket de toepassing “mijn syllabi”
Interactieve Media Kick Off V2 Kernproject. Onderwerpen Kick Off o Intro o Doelstellingen V2 Kernproject o Organisatie o Werkplekken o Deliverables o.
Evaluatie Leerlijnen.
Stage 2 - screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Overdragen van de Informatica Jurriaan Hage, Silja Renooij Periode 2, 2009/2010.
Leerlijnen in de geschiedenisles
Overdragen van Informatica-onderzoek Gerard Tel Blok 4, 2007/8.
Stage 1 - Screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Workshop evalueren Dcp
Juridische taalcursussen UCT  Welke talen en voor wie?  Doelstellingen  Thema´s  Organisatorische details.
Startcollege B2 Psychologie
Rotterdam, 00 januari 2007 Project 3 Vrijdag 21 november 2014 Verzamelen, analyseren en presenteren van gegevens.
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Meten is weten? Do’s en don’ts van mondeling examineren Lisa De Jonghe Dienst Onderwijs Geneeskunde.
Vakdidactiek Bijeenkomst 2 periode 2 16 november 2015.
Studie- en studentenbegeleiding Introductienamiddag 2015 Bachelorprogramma.
Informatie EN-VO-LWS1. Activiteiten in de school Leerwerkstage Studieloopbaan- begeleiding Leerwerktaken vak Leerwerktaak onderwijskunde/drama onderzoek.
Studie- en studentenbegeleiding Introductienamiddag 2015 Schakelprogramma.
Studiewijzer Spaans 1AO MKR. Voorstelling docent Frederik De Baets Docent Frans en Spaans in Bedrijfsmanagement Deels in het Afstandsonderwijs, maar vooral.
Startcollege B2 Psychologie september 2016 Laura Holsbeeke – onderwijscoördinator Psychologie Manon te Vaarwerk – studieadviseur Psychologie.
Toelichting Masterproef
Individuele analyse kijkstages
Toelichting Masterproef
Praktijkgericht onderzoek
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
NU Engels 3/4 Lezen.
Hoofdstuk 4 Opleiden en begeleiden
Contextrijke taaltaken en vakoverschrijdend werken Marie-Anne Baert Tom Storme.
Info klinisch onderwijs
MOOC IN CLIL Kathy Demeulenaere
Transcript van de presentatie:

Frans informatica 1INFO 2INFO 3INFO

Doelstellingen 1en 2 INFO:Teksten i.v.m.beroepenveld kunnen analyseren, begrijpen en de inhoud schriftelijk en mondeling kunnen weergeven.Evenals de woordenschat actief kunnen toepassen en integreren. 1/2/3 TIN: Grammatica kunnen toepassen. 1/2/3 TIN: Communicatie: Zich correct en professioneel kunnen uitdrukken in bedrijfssituaties en dit zowel mondeling als schriftelijk.

Doelstellingen 3 INFO Zich zowel mondeling als schriftelijk correct en professioneel kunnen uitdrukken in sollicitaties. Zich correct en professioneel kunnen uitdrukken in bedrijfssituaties. Teksten/conversaties kunnen voorstellen. Boodschap kunnen begrijpen en weergeven.

Onderwijsvormen Invuloefeningen Rollenspel, dialogen Vertalingen Vraag en antwoord (skimmen en scannen) Voorbereiden: mondelinge exposé, vertaling Begeleide zelfstudie: Oef.thuis of op school

Studiemateriaal Cursussen verkrijgbaar in mediatheek in begin academiejaar. 2,5 à 5 euro per cursus .

Studiebegeleiding Een halve dag tijdens blok. Feedback na examens. Afspraak met lector: Johan.Trypsteen@hogent.be Website:docent.hogent.be/~jtr321

Beoordeling 1I 2I 3I Schriftelijk examen 50% Mondeling examen Permanente evaluatie

Toelichting mondeling examen 3TIN:Sollicitatiegesprek (wederzijdse rol) 2 delen 10 min. Gekende gegevens stage verwerken in dialoog. Niet aflezen, spontaan Opm.50% examen en 50% permanent

Toelichting schriftelijk examen 1I/2I Woordenschat: vooral N naar FR Ook:Fr naar FR:definitie >term zoeken Uitleg woord. Grammatica kunnen toepassen. Globale inhoud teksten kunnen weergeven.

Permanente evaluatie 1I:Conversaties en test werkwoorden. 25% op conversaties en 25% op test 2I: Conversaties en voordracht bedrijf. 20% op conversaties en 30% op bedrijf 3I:Conversaties en diverse taken .(50%)

Permanente evaluatie 3TIN Debat/conversatie ( zie les) 20% Groepen van 4 vormen (voor te bereiden) Sollicitatiedossier (c.v. + begeleidende brief) 15% (nalezen/indienen 18/11) student-alfabetisch Vraagstelling of synthese 10% Vraag op voorhand indienen of achteraf (gestelde vraag) Vidéo/conversatie 5%

Begeleide zelfstudie Voorstelling vergadering/debat Begeleiding sollicitatiedossier Samenkomst per groep  10de les Begeleiding via colleges (sollicitatie)

Leerinhoud 1I 2I 3I Spraakkunst Condition Verbes Subjonctif numéraux Gérondif Emplois des temps du passé passif Woordenschat communicatie

Traduction anglais > français www.yourdictionary.com Zoeken via engelse term‘languages’