Dag van de Fonetiek20 December 2007 1 Hoe kan ik u van dienst zijn? Spraakgestuurde routeringsapplicaties Diana Binnenpoorte, Christophe Van Bael, Johan.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

Mijn Inburgering Hoe werkt dat?.
De Profile Selector 2 april 2017.
Vuistregels voor het ontwerpen van educatieve software
Op reis langs de voorzieningen
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
Transitie Ouderenzorg
Wilt u meer weten over Regelhulp.nl? Kijk op of stuur een naar
De zin en onzin van escrow
Hoe blijf ik gemotiveerd
Digitaal wedstrijd formulier Presentatie scheidsrechters Versie sept 2013.
Leads voor boekhouders, administratiekantoren en accountants
WELKOM BIJ DIT SPEL VOOR HET EERSTE!!! DIT GAAT OVER: + en – tot 20 KLIK OP DE MUIS OM DE SPELREGELS TE LEZEN!!!
Digitaal wedstrijd formulier Presentatie scheidsrechters.
Menno Karres Lead Auditor
‘O.V.R.’ Dialogue management
Leer de namen van de noten 1
Regelhulp Regelhulp.nl is een digitale wegwijzer van de overheid voor iedereen die zoekt naar zorg of ondersteuning. Het webportaal bevat actuele informatie.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Kanaalsturing. Kanaalsturing Balie bezoek ombuigen naar selfservice • Hoe kan ik u helpen? • Ik wil een afspraak maken • Waarvoor wilt u deze afspraak?
XELION HOSTED PHONE SYSTEM
Net.Console Gebruikers handleiding.
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
Discipelschap.
01 van 06 Portal4U Loe Hameleers Twan Saleming Klanten: Wat kost dat artikel? Wanneer wordt geleverd? Die werkt hier niet meer.. Die factuur ken ik niet.
Tuin – Timmer – Watermanagement Watermanagement Op het gebied van watertechniek zijn wij uitermate goed ontwikkeld en hebben wij u veel te bieden. Dit.
Opleiding ICT © J.W. Jonker Dia 1/22 Systemen Besturingssoftware Windows XP Mark van Heck.
Talentmanagement in de Technische Dienst
Zorg-op-Afstand: co-creatie centraal in aanpak Congres GGZ Centraal 2 oktober 2012 Tom Bos.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Leer de namen van de noten 2
door Thom Beuker WELKOM
Leergemeenschap G e p e r s o n a l i s e e r d L e r e n
Zelf aanmelden Hoe doet u dat?.
WISKUNDIGE FORMULES.
Hoe voorkom ik IT-terreur?
De kracht van Herke ICT Group Herke is gespecialiseerd in automatisering en optimalisatie van bedrijfsprocessen in de bouw. Als marktleider in rolgebaseerde.
Verkiezing van het lekkerste kontje.
Even voorstellen CSU Total Care, Commercieel Directeur
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Inschrijven in de basisschool voor het schooljaar Het centraal aanmeldingsregister.
Hoofdstuk 12 Beoordeling en ontwikkeling van medewerkers
Het bemiddelingsproces
Ruimtevaartquiz De Maan De.
Agence fédérale pour la Sécurité de la Chaîne alimentaire Heffingencampagne 2008 Aline DEWORME Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen.
Inclusief Hoger Onderwijs: het perspectief van docenten. Een kwalitatieve bevraging. Nathalie Heurckmans Steunpunt Inclusief Hoger Onderwijs (SIHO) Leen.
1 InternettechnologieRik Van de WalleGent, maart 2008 Reading Assignment Internettechnologie (ITech) Rik Van de Walle academiejaar
Een Module over Model Checking voor het VWO Frits Vaandrager1, David Jansen1 & Els Koopmans2 1Radboud Universiteit Nijmegen 2Olympus College Arnhem.
Leiderschap bij verandering of verandering in leiderschap
Een leesbare toelichting bij een beleidsartikel? volgens RBV 2006 (Het had zo mooi kunnen zijn.)
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
TEKST 13 SAMENWERKING IN HET ALGEMEEN
1 Duurzaam Doorwerken Coachen op Workability Jeroen Frerichs.
Het werken met portfolio
6,50 euro In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen.
Zijn uw patiënten tevreden over uw bereikbaarheid?
Nieuw toetsprogramma BRIS werkt samen met deskundigen aan een nieuw toetsprogramma voor het toetsen van een bouwvergunning of een veilig gebouw.
NVAB Leidraad Verplichte Medische Keuringen September 2007 [datum]
Samen sterk in verandering
Help! Verzuim voorkomen
Leidy Bolhuis Communicatie en Marketing Gebruikers, Rekeningen en Passen.
Wat is de zin van het leven?
Klantgericht Telefoneren
1 WELKOM AGENDA Voorstellen Basisconcepten Toestel Softphone Smartphone app Standaard functies van centrale zelf Vragen en Opmerkingen.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Financiële zelfredzaamheid
Proces Opnames analyse
Is testen een project op zich?
Dienstverlening Krikke Consult
Transcript van de presentatie:

Dag van de Fonetiek20 December Hoe kan ik u van dienst zijn? Spraakgestuurde routeringsapplicaties Diana Binnenpoorte, Christophe Van Bael, Johan de Veth

Dag van de Fonetiek20 December Doel Kennismaken met een spraakgestuurde routeringsapplicatie

Dag van de Fonetiek20 December Wat is routeren? Toetsgestuurd of spraakgestuurd? Hoe werkt spraakgestuurd routeren? Snel bouwen of duurzaam ontwikkelen? Overzicht

Dag van de Fonetiek20 December Klant belt naar een contact center met een vraag Vaak gespecialiseerd contact center: agenten met skills Klantvraag, tijdstip, drukte bepalen doorverbinding naar geschikte en beschikbare agent = routeren Input van klant kan zijn: Wat is routeren? ofspraakgestuurdtoetsgestuurd

Dag van de Fonetiek20 December IVR:Welkom bij LogicaCMG. Heeft u een vraag over A of B kies 1. Heeft u een vraag over C of D kies 2. Wilt u een afspraak maken met een van onze consultants, kies 3. Voor alle overige vragen, kies 4. Beller: IVR:Belt u voor een advies over C, kies 1. Belt u voor D, kies 2. Voor overige vragen, kies 3. Beller: Agent:Goedemorgen, met LogicaCMG. U belde met een vraag over C. Wat wilt u graag weten? Toetsgestuurd routeren Klant moet keuze maken in toetsgestuurd keuzemenu

Dag van de Fonetiek20 December Klant zegt waarvoor hij belt Spraakapplicatie:Welkom bij LogicaCMG. Hoe kan ik u van dienst zijn? Beller: Ik uh… heb een vraag over C, wanneer wordt het opgestuurd? Agent:Goedemorgen, met LogicaCMG. Ik zal even voor u kijken wanneer C naar u verzonden wordt, een moment alstublieft. Kan ik u nog ergens anders mee helpen? Spraakgestuurd routeren

Dag van de Fonetiek20 December klant krijgt formulering opgelegd - klant moet zelf vraag vertalen naar één van de menuopties - lange dialoog door menulagen Toetsgestuurd of spraakgestuurd? ToetsgestuurdSpraakgestuurd + 100% accurate DTMF herkenning - spraakherkenningsfouten + klant kan vrij spreken + applicatie maakt keuze uit aangeboden diensten = eindpunt + efficiënte dialoog niet klantvriendelijkklantvriendelijk

Dag van de Fonetiek20 December Hoe werkt spraakgestuurd routeren? herkennenbegrijpenfilteren n-best lijst kandi- daten agent of dienst onbeslist dialoog systeem

Dag van de Fonetiek20 December Imago van organisatie: persona Goede dialoog lokt juiste vraagformulering van klant uit Rekening houden met beperking van techniek Aansluiten terminologie op belevingswereld van klant Effectiviteit meten in usability testen Hoe werkt spraakgestuurd routeren? herkennenbegrijpenfilteren n-best lijst kandi- daten agent of dienst onbeslist dialoog systeem

Dag van de Fonetiek20 December Input: vraag van de klant (spraak) Open spraakherkenning: –Vraag van de klant wordt omgezet in tekst –Gebruiker heeft geen restricities in zijn antwoord Output: n-best lijst van hypotheses van klantuiting Hoe werkt spraakgestuurd routeren? herkennenbegrijpenfilteren n-best lijst kandi- daten agent of dienst onbeslist dialoog systeem

Dag van de Fonetiek20 December Input: n-best lijst van hypotheses van klantuiting Begrijpen: –Vraag/bedoeling van de klant wordt vastgesteld –Classificator vergelijkt input met trainingsmateriaal Output: best passende eindpunten (1 of meerdere kandidaten) Hoe werkt spraakgestuurd routeren? herkennenbegrijpenfilteren n-best lijst kandi- daten agent of dienst onbeslist dialoog systeem

Dag van de Fonetiek20 December Input: lijst van kandidaat eindpunt(en) Filteren: toepassen selectiecriteria op lijst van kandidaten Output: één kandidaat => doorverbinding met die agent of self-service meer kandidaten => meer informatie van gebruiker nodig Hoe werkt spraakgestuurd routeren? herkennenbegrijpenfilteren n-best lijst kandi- daten agent of dienst onbeslist dialoog systeem

Dag van de Fonetiek20 December Input: meerdere eindpuntkandidaten en filtergegevens Dialoogsysteem stelt nieuwe vraag afhankelijk van filteroutput Output: nieuwe vraag (open, meerkeuze, bevestiging, …) Hoe werkt spraakgestuurd routeren? max herkennenbegrijpenfilteren n-best lijst kandi- daten agent of dienst onbeslist dialoog systeem

Dag van de Fonetiek20 December Waar ligt de uitdaging? snel bouwenduurzaam ontwikkelenof

Dag van de Fonetiek20 December Aantal en distributie eindpunten vaststellen –In samenspraak met de opdrachtgever –‘Redelijk’ aantal en plausibele distributie Verzamelen en bewerking trainingsmateriaal –In samenspraak met de opdrachtgever –Representatief materiaal Snel bouwen of duurzaam ontwikkelen?

Dag van de Fonetiek20 December Doelgerichte optimalisatie van –Dialoog –Lexicon –Automatische spraakherkenner –Filterinstelling Organisatie-afhankelijk Snel bouwen of duurzaam ontwikkelen?

Dag van de Fonetiek20 December Vragen?