Specifieke lerarenopleiding Staat digitaal in haar kinderschoenen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Differentiatie in de klas
Advertisements

Edushock leerfestival
Digitale toetsen op afstand Bregatha de Gooijer
Flipping the classroom
ICT in Marketing & Communicatie Hoe gebruiken wij de ICT middelen binnen de afdeling marketing & Communicatie.
Opbouw Naar het didactische model van Margadant Introductie, confrontatie Spontane verkenning Onderzoek en vastlegging van resultaten (vraag het de expert.
Blended Learning Maartje Loncke (Maartje
Innovatief leren met behulp van ICT
Functionele leesvaardigheid in de lerarenopleidingen in Nederland
| S turen Betere resultaten door docent-student voortgangsinteractie Projectleider Ellen Zillig-Straatman M eten A nalyseren I nformeren.
binnen het VMBO Impressie van wat mogelijk is.
Learning analytics: de docent
Online Marketing in het MBO “SEO, dat kun je zelf!”
Didiclass - beginnen met
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Webcolleges voor multicampus onderwijs
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Methoden van Onderzoek
De nieuwe lerarenopleiding Lichamelijke Opvoeding Mentorendag november.
Powerpoint in de les Welkom Inleiding Christ Bosmans.
Algemeen didactische principes van e-leren Wouter Hustinx Coördinator ICTO-expertisecel
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Onderwijsvraagstuk Kennisnet
Kennisobjecten kennisobjecten samen bouwen aan kennis.
Onderwerp: Flight-kit met 68k Datum: Groepsleden:H. Karreman A. Serier K. Tulek OPDRACHT
het bouwen van een website
1212 /b Ontwerpen en Presenteren met ICT dr.ir. Jos van Leeuwen Faculteit Bouwkunde cap.groep Ontwerp Systemen.
Boom uitgevers Den Haag. Korte presentatie BJu en de digitale wereld Onze visie op digitaal in het Hoger Onderwijs? En-en: boek plus digitaal (inclusief.
moderniseren van het curriculum.
Beoordelen leermiddelen
PrOmotie digitaal Voor leerlingen van het Praktijkonderwijs.
Werken met de Stercollecties
Blackboard Een digitale leeromgeving. 30 mei 2002Julius Instituut 2 Inhoud Activerend leren Het inzetten van blackboard voor meer activerend leren Het.
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Programma Voorstellen: Noordhoff Uitgevers
Overdragen van de Informatica Jurriaan Hage, Silja Renooij Periode 2, 2009/2010.
Tip 7: wissel je werkvormen af
Innovatie Impuls Onderwijs Stad & Esch & Praktijkschool.
Content Management in Bb. 13/07/2015 Inhoud  Kennismaking  Uitgangspunt zijn de processen in Bb rond CM  BbCS als systeem voor het centraal beheren.
Flexibel curriculum met behulp van ICT
Training digitale didactiek
Karel Vlieghe - Utrecht 29 januari 2005 Veranderscenario’s voor e-Learning systemen Evolutie van e-Learning systemen door de jaren heen.
Opleiden naar de toekomst Werken in een satelliet.
GSTPGO1 Onderzoek in Onderwijs
Beroepsopdracht 4 In het cluster Talen.
Profilering A 3 stptn Profilering B 3 stptn Briefing studenten 9 februari.
Ontwerpen van E-modules. Inleiding Video en audio Deze e-module maakt gebruik van audio en video. Test hier je geluid en stel het juiste volume in. Als.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Van praktijk naar theorie: de aanpak van Dilemma.
Tutorschap Taal Joke van Balen. Agenda Kennismaking Algemeen tutorschap Pilot Leeuwarden Opdracht Presentatie groepsresultaat Afsluiting.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
23 november  Doelen  Ophalen voorkennis Samenwerkend Leren  Jouw lessen: Activerende Didactiek  Opdracht verwerken theorie  Afronding ◦ Huiswerk.
Landelijke Onderwijsdag 2 februari 2016 De Rijtuigenloods Amersfoort Techniek Leermiddelen VMBO PIE en BWI Op het goede spoor naar augustus 2016.
‘De waardering en behoefte van PABO-studenten t.a.v. de begeleiding in het afstudeeronderzoek’ HAN Pabo Harry Stokhof, Marc Zegers.
Kenmerk: 24 juni Kenmerk: 24 juni Marian Kat-de Jong Kenmerk: 24 juni Spelling op bestelling Gebruik van Hogeschooltaal in de Helpdesk.
EEN BLENDED LEARNING MINOR INFORMATIEVAARDIGHEDEN
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
CLIL-didactiek voor Duits
Zodat talent en ontwikkelbehoeften elkaar ontmoeten 2 juni 2015
Photoshop, Indesign en Illustrator
Communicatie Les1.
Docentvaardigheden ICT
De Pauw Oriane Silber Magali
Agressie op de werkvloer
Hoe te werken met de oefenopdrachten
Van leerdoel tot les Door Femke Loos.
Inspelen op Innovaties
Les 2 Begeleidingskunde Hoe assertief ben jij?
Contextrijke taaltaken en vakoverschrijdend werken Marie-Anne Baert Tom Storme.
PUBLIEK Projector 2+
Transcript van de presentatie:

Specifieke lerarenopleiding Staat digitaal in haar kinderschoenen

Waarom digitale lessen? ILAN  SLO 35 stptn  60 stptn + reflectiemomenten Algemene didactiek Communicatie Klasmanagement … = praktijkopdrachten Afstandsleren? Blended learning# contacturen beperkt! 30 stptn praktijk30 stptn theorie Dag en avond?

Hoe digitale les opvatten? ± begeleide zelfstudie –Les  PPT

Optie 1: Presenter

Voordelen Eenvoudig Stemopname / slide Resultaat = PPT 30 dagen free trial Nadelen   Geen “opname” beeldscherm Animatie ~ gesproken tekst Achtergrondlawaai

Optie 2: Camtasia Voordelen Wel “opname” beeldscherm –Stukjes film –Documenten openen Navigatie Knap! Nadelen Hele grote bestanden Leertraject!

SLO PPT met opdrachten

SLO Digitaal - Docenten Voordelen Materiaal altijd ter beschikking Groter bereik Praktisch altijd opnieuw inzetbaar Nadelen Tijd! Interactie?!? Veel individuele begeleiding

SLO Digitaal - Studenten Avondstudenten: TEVREDEN Dagstudenten: TIJD  Werkjes / papers LEEREFFECT

Toekomst Studenten ontwerpen digitale lessen! Denken Opbouwen Uitwerken Evalueren