“ Regional branding ” en plattelandseconomie. Integraal of enkel productpromotie ? Limburg: Merk of som van merken ?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
In opdracht van … De provinciaalse Sportdienst Brugge Regio West-Vlaanderen.
Advertisements

SW-uitvoeringsorganisaties over Wsw-indicatiestelling door CWI
Communicatieplan. Inhoud  Streeklift  Doelgroepen  Hoe gaan we het aanpakken?  Website ( concept )  Conclusie.
© Prof.dr Jouke van Dijk Steenwijk, 19 juni “Arbeidsmarktontwikkelingen van Steenwijkerland in relatie tot Noord-Nederland” Onderzoek in opdracht.
Voorstelling Bednet. Bednet : 5 jaar Bednet  Door de ziekte of het ongeval zelf  Lichamelijke of psychische problemen  Vaak zware.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Olympische sport, leverage & legacy. Doelstelling Welke activiteiten (leverage) kunnen aanpalend aan een sportevenement georganiseerd worden om de legacy.
Krimp ALV PO-Raad 7 juni 2012.
Kwaliteit van leven in Limburg
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
De Stad Antwerpen Geografisch START.
R.A. Het Voerse Neerhof vzw
De hoeveklant doorgelicht. Luc Van Bellegem, marketingadviseur VLAM Zwevegem, 13 mei 2006.
Natuurberaad december Pine Berg Joris Hogenboom Claudia van Holsteijn
Herleiden (= Haakjes uitwerken)
Elke 7 seconden een nieuw getal
Agenda  Lessen (6)  tot  hs 30
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
eGovernment in Vlaamse gemeenten
14A SYNTHESE VAN DE EIGEN OMGEVING Voorbeeld: Boom / de Rupelstreek
Fietsbeleid in Limburg
Dag van de CultuurCommunicatie De marketingaanpak van het In Flanders Fields Museum in Ieper.
Prospekta Collectieve kunstmarketing sinds 8 jaar.
Landschap beschermen en ontwikkelen
Beter een goede buur dan een verre vriend? - Verkenning naar de betekenis van het Nederlandse landschap voor buitenlandse toeristen. Auteur: Bas Breman.
MCM LES 9 HFTST 8,10, 13, 14, 23.
Presentatie resultaten handelspandenbeleid Turnhout Mechelen 22 november 2007 Suzy Maes, schepen lokale economie.
Info avond Toerisme en Ondernemen. vzw Toerisme Oost-Vlaanderen Missie: Uitbouw en instandhouding Oost-Vlaanderen en Oost-Vlaamse regio’s als kwaliteitsvolle.
1Plattelands Academie 20 november 2008 het landschap als imago "regional branding" in de praktijk Rob Maessen Provincie Noord-Brabant Studiedag Plattelands.
Samen Sterk in het Buitengebied Verkenning regio Midden en West Rob Segers Provincie Noord-Brabant 3 december Samen Sterk in het Buitengebied.
Hageland+.
Rookstopcursus voor jongeren
Economische impact sluiting Ford Genk Ludo Peeters en Mark Vancauteren (Universiteit Hasselt)
Prognose ontwikkeling jeugd tot 2030 in de provincie Groningen
Bijeenkomst colleges 15 februari 2011
Kwaliteit van leven in Limburg Voordracht ten behoeve van politiek debat en maatschappelijke organisaties in Limburg Dr. Nol Reverda, lector Hogeschool.
Naar de top Loopbanen van leerlingen met een beschikking praktijkonderwijs 25 september 2009.
Er valt wat te beleven…! Over evenementen en bestemmingen En over wat Toerisme Vlaanderen kan doen Lea Winkeler – stafmedewerker Toerisme Vlaanderen Brakel.
De vakantieganger in plattelandslogies in Vlaanderen april 2011.
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
(Naam bedrijf & logo) 1.Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
(Naam bedrijf & logo) Lost het product/dienst een bestaand probleem op? 1.1 Zo ja, welke? 1.2 Zo, nee wie gaat dit product/dienst kopen? 2. Waaruit maak.
Algemene Ondernemersvaardigheden
Politieke Wetenschappen, KU Leuven
IMAGO ZORG CONSUMENTEN 2013
LES 1 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Resultaten Onderzoek Oorlog en Vrede in de Westhoek 2006 Presentatie 15 juni 2007.
Presentatie Agrio ‘’Verrijk jezelf & klanten van meer kennis over online”
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Shopping.
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Waar gaan jullie zoal op vakantie?
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Communicatie & gastheerschap
Toeristische regio’s België
Hoe zijn we ontstaan? In 2008 met groot deelnemersveld strategische visie en missie ontwikkeld voor toerisme en recreatie om: Het noorden van Limburg.
Beeldvorming Vlaanderen EWI-Focus, 12 oktober 2010 Tom De Smedt, afdeling Communicatie (DAR)
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Salland Marketing, MarketingOost & Gastvrij Overijssel
Bevraging streekproducten
studiedag Ongekwalificeerde Uitstroom door actiegroep
Beeldcommunicatie in de GGZ stand-van-zaken april 2017
Les 2: Van productie tot verkoop
De communicatie na de brand bij Chemie-Pack
De Limburgse medewerker
Les 2: Van productie tot verkoop
De toekomst van toerisme… Limburgse lessen
Vlaming en brusselaar als ambassadeur voor Vlaanderen en Brussel
Transcript van de presentatie:

“ Regional branding ” en plattelandseconomie. Integraal of enkel productpromotie ? Limburg: Merk of som van merken ?

Herwig DessersToerisme Limburg vzw2 Wat is Toerisme Limburg ? Marketingorganisatie Doel: welvaart brengen voor de Limburgse bevolking Opdracht: meer verblijfstoerisme in Limburg

Herwig DessersToerisme Limburg vzw3 Wat doet Toerisme Limburg ? Marktonderzoek Productontwikkeling Productcommunicatie Bestemmingspromotie Procescommunicatie

Herwig DessersToerisme Limburg vzw4 Wat betekent Communicatie & Verkoop ? Corporate IdentityToerisme Limburg Advertising Perswerking & PR Online Publicaties Verkoop & klantcontacten Beurswerking & distributie

Herwig DessersToerisme Limburg vzw5 Wat betekent Communicatie & Verkoop ?

Herwig DessersToerisme Limburg vzw6

Herwig DessersToerisme Limburg vzw7 Case study: Katarakt 13-delige TV-serie op éé n Investering van € door de Provincie Limburg Thema: fruit en bloesems

Herwig DessersToerisme Limburg vzw8 Case Study Katarakt Juni 2007: 8,4% vd ondervraagden kent Haspengouw Juni 2008: 17,9% vd ondervraagden kent Haspengouw Juni 2008: 24,3% vd Kataraktkijkers kent Haspengouw Geholpen bekendheid Haspengouw: 81% tov 64% voor Katarakt Onderzoek MAS: effect Katarakt op tussen- en laagseizoen - voorjaar 2008.

Herwig DessersToerisme Limburg vzw9 Case Study Katarakt extra overnachtingen (+47%) extra dagtoeristen (+40%) € 1,8 mio extra omzet in Haspengouw Katarakt-effect bij 40% van de Limburgse logiesuitbatingen Uitgave van € 96,77/nacht (Kataraktfans) Uitgave van € 70,66/nacht (niet-Katarakt) Onderzoek MAS: effect Katarakt op tussen- en laagseizoen - voorjaar 2008.

Herwig DessersToerisme Limburg vzw10 Wat is Limburg ? (perceptie)

Herwig DessersToerisme Limburg vzw11 Wat is Limburg ? (perceptie) Fietsen Korte vakantie Gastvrij Wandelen Fruit Hasselt (?) Groene regio

Herwig DessersToerisme Limburg vzw12 Toerisme Vlaanderen Groene regio ’ s: dit zijn de 15 Vlaamse landelijke regio ’ s in de verschillende provincies. Ergens in het groene Vlaanderen Vakantieland.

Herwig DessersToerisme Limburg vzw13 Welke regio ’ s zijn gekend ? Limburgse Kempen Hasselt (& omgeving) Haspengouw Voerstreek Maasland

Herwig DessersToerisme Limburg vzw14 Onze visie Limburg is het sterke merk

Herwig DessersToerisme Limburg vzw15 Troeven van Limburg Groene regio = Unique selling proposition Gevarieerd landschap Kwalitatief logiesaanbod (investeringen provincie) Fietsparadijs (productontwikkeling) Gastvrijheid (provincieonderzoek)

Herwig DessersToerisme Limburg vzw16 Communicatie in Limburg Productcommunicatie Ontdekkingsgidsen regio ’ s Dagtoerisme Doelgroep: - 1u reistijd

Herwig DessersToerisme Limburg vzw17 Communicatie in Limburg Regio ’ s gekend maken bij de Limburgers (Limburger ontdekt Limburg)

Herwig DessersToerisme Limburg vzw18 Communicatie buiten Limburg Bestemmingspromotie Bundeling van de middelen: 1 traditioneel medium Limburg is de bestemming 1 duidelijke boodschap Brand Activation

Herwig DessersToerisme Limburg vzw19 Communicatie buiten Limburg Verblijfstoerisme is het verkoopbare product Doelgroep: + 2u reistijd

Herwig DessersToerisme Limburg vzw20 Radiospots Bier & Kaas Nazomeren Voorbeelden bestemmingspromotie

Herwig DessersToerisme Limburg vzw21 Visual

Herwig DessersToerisme Limburg vzw22 Visual

Herwig DessersToerisme Limburg vzw23 Conclusie Limburg is de belangrijkste communicatie buiten de provincie Wanneer de toerist in Limburg is, ontdekt hij/zij de verschillende regio ’ s

Herwig DessersToerisme Limburg vzw24 Extra info Nota marktonderzoeken Katarakt