E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Exxellence Group Maarten van der Hoek.
Advertisements

Ontdek het nieuwe werken voor klant en bestuur via een integraal zaaksysteem 17 november 2011 Rob van Agteren.
Ontwikkeling van het Netwerk Naamkunde
Records management en informatie-architectuur
Kerndata Informatie aan het werk in uw bestuur 2 december 2010 Peter Hautekiet
Samenwerking met MOSS 2007! Chris Hoppenbrouwers.
Digitale dienstverlening
Zaakgericht Werken.
A Brave New Workforce | 19 juli ExpertPlaza “ Freelancing per minuut” ExpertPlaza.nl Tacit knowledge in (netwerk) organisaties Case: ABVAKABO.
Dienstencatalogus 24 november Programma Wat is een productencatalogus Alle componenten op een rij – De generieke informatie – De specifieke informatie.
GFO-Zaken Corné Dekker, informatie-architect e-government
E-Team 2003 E-Government II Project GIS Projectaanpak Arjan Kloosterboer Projectleider 10 januari 2003.
met vallen en opstaan naar een mid-office
Erasmus Universiteit, 20 mei 2005
Informatiediensten bij DNB Heterdaadsessie Papieren Tijger Netwerk 29 september 2009.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
Open Text - Unisys gebruikersdag 19 november 2007
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Pilot gebruik RSGB op landelijke schaal:
E-Government Architectuur Dordrecht Eén loket voor burgers
Governance van de informatievoorziening
DMS & RMA op basis van SharePoint
1.3 Informatie 1.4. Communciatie
25 januari 2008Naam van de Spreker Wat is het....en wat levert het u op.
Presentatie gemeente Veere Rob van der Zwaag
Een lokale productencatalogus als ondersteuning voor een digitaal sociaal huis.
Dit wordt het DSH Herent, 7 april Wettelijk kader Decreet van 3 maart 2008 Deadline van 22 mei 2009 voor het “sociaal huis” Minimale vereisten:
Omgevingsvergunning Wet algemene bepalingen omgevingsrecht; inhoud en stand van zaken. Remco Mol/Wiebe Bosma (SenterNovem/InfoMil) Helpdesk omgevingsvergunning.
concern 1 naam mei Vanaf 1 juni 1 logo.
Het beïnvloeden van succes
E-Team 2006 Vergunningverlening & Handhaving De keten gedigitaliseerd E-government innovatie Andere Overheid V&HV&H Mark Voogd, Ton Mol, Leo de Jong 6.
E-Government Innovatie met ICT Antilianen Mark Voogd April 2006.
E-Team 2003 E-Government Dordrecht Mark Voogd, programma-manager e-government Corné Dekker, informatie-architect e-government Information Retrieval Day.
Het van innovatie Gemeente Dordrecht Henk Wesseling & Mark Voogd PMO Amsterdam 2003.
E-Government Papier De Implementatie Fase AD 28 Februari Mark Voogd.
Web Intake Systeem een uniek gemeentelijk project.
E-Team mei 2004 E-Government GIS What’s in it for you? 24 mei 2004.
Mozaiek Digitaal kluisje
Informatieplattegrond
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
Implementatie van een service georiënteerde architectuur
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Het E-loket ® burgerzaken
Medewerkers portal/ KCC4all t. o. v
KCC4ALL.
Presentatie OZO Introductie NORA DIV katern NORA 2.0
Ridderkerk, drie jaar later VIAG congres, 4-6 nov 2007 De verkokering ten einde? Hart van Holland, Nijkerk René Hoogendoorn.
Coördinatiecel Vlaams e-government 1 Interbestuurlijke producten en dienstencatalogus November 2009: concept en stand van zaken.
Programma Vereenvoudiging en uniformering subsidie DBI bijeenkomst het Nieuwe Handelsregister 4 december 2012.
eDienst architectuur Snijvlak bedrijfsprocessen en ICT
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
11 juli 2001 Presentatie richtlijnen Telefonie Team Klantenservice Opgesteld door: Monique Krootjes Lloyd Lachman Margriet Bijl.
Taakteam Kennisdeling bij PROF 8 december 2015 Aftrapsessie.
Jos Arends Kiezen voor een MidOffice. Hoe kies je een MidOffice uit? Telt Nederland echt 20 verschillende zaaksystemen?? Van visie naar vieze voeten De.
Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB Sepideh Naiemasa Accountmanager MKB.
Door de bomen het bos weer zien Henk Post Bedrijfsanalist ISZF November 2005.
On(der)wijs archief Archiefpraktijk op de Haagse Hogeschool.
Dienstverlening 2010 – Agenda Ontwikkelingen en de opgaven voor (5 beloften aan de burger) De stand van zaken in Dordrecht.
ESF Regiobijeenkomst Verantwoording casemanagement april 2015.
Bouwbeleidsplan Leudal. Waarom een bouwbeleidsplan Landelijke ontwikkelingen met als speerpunten: verminderen regeldruk, lastenverlichting voor burgers.
Stand van zaken organisatieontwikkeling Voorbereidende raadsvergadering 7 december 2011.
Afspraakgericht werken Snel balie
Openbaar Lichaam Bonaire
Organisatieontwikkeling
Rogier Kleinekoort 8 november 2005
Processen Knelpunten Oplossingen
De Digitale Overheid, Open Data en Omgevingswet
The many faces of Application Programmes Interfaces
Transcript van de presentatie:

E-Team 2004 de midoffice binnen de e-goverment architectuur Corné Dekker, informatie-architect e-government Overheid & ICT, 29 april 2004

E-Team 2004 Architectuur nu elke afdeling eigen toepassing bestemd voor zowel “specialisten” als “niet-specialisten” gebruik gegevens buiten eigen afdeling minimaal uitwisseling gegevens tussen afdelingen minimaal

E-Team 2004 Architectuur ongewenst Behoefte: gegevens beschikbaar buiten eigen afdeling Nadelen: kennis nodig per toepassing autorisatie nodig per toepassing beveiliging nodig per toepassing beschikbaarheid gewenst per toepassing

E-Team 2004 E-Government architectuur niet-specialisten gebruiken midoffice functionaliteit één loket voor burgers en bedrijven één loket voor medewerkers

E-Team 2004 Portaal: één loket voor medewerkers

E-Team 2004 E-government architectuur

E-Team 2004 Gegevensmagazijn bevat kopieën van gegevens uit backoffice-administraties gebaseerd op GFO-Basisgegevens basisregistraties: natuurlijke personen, niet-natuurlijke personen, adressen, gebouwde objecten, grond objecten, kadastrale objecten, medewerkers afspraken met bronhouders geometrie tbv kaartfunctionaliteit

E-Team 2004 Kaartfunctionaliteit E-Loket

E-Team 2004 Kaartfunctionaliteit E-Loket

E-Team 2004 E-Loket: Web-Intake-Systeem Productencatalogus Formulierengenerator Zaken/intakes Ook voor intern gebruik Zoek-functionaliteit met redactie (óók informatie-diensten)

E-Team 2004 Intakesysteem Formulier

E-Team 2004 Intakesysteem Status

E-Team 2004 Intakesysteem Aanvraag

E-Team 2004 Monitor Kwaliteit

E-Team 2004 Inzoomen op organisatie-onderdeel

E-Team 2004 Inzoomen op product

E-Team 2004 Project Papier-Passé E-government documenten project: transparantie internetkanaal ook realiseren voor het postkanaal van élke zaak álle relevante documenten in één zaak-dossier inbak en kennis-mappen ook toegankelijk via intranet -berichten eenvoudig op te nemen in zaak-dossier of kennis-map gericht op ruim klanten en 1600 medewerkers

E-Team 2004 Waarom registreren ? cultuur-historisch onderzoek verantwoording bedrijfsvoering dienstverlening

E-Team 2004 De zaak (van de klant) centraal (ook als het proces nog niet in kaart is gebracht) op elk moment is via elk kanaal de stand van elke zaak op te vragen management-informatie geeft op elk moment het totaal-overzicht m.b.t. álle zaken management-informatie signaleert processen die aandacht behoeven

E-Team 2004 Zaken koppelen aan basisregistraties T.b.v. klantbeheer en handhaving: alle zaken m.b.t. één bedrijf (klant-dossier) alle zaken m.b.t. één adres (adres-dossier) alle zaken m.b.t. één gebouw (gebouw- dossier) inclusief alle relevante documenten basis voor portaal-functionaliteit klanten (mijnDordrecht.nl)

E-Team 2004 De zaak centraal in de midoffice

E-Team 2004 Per zaaktype definiëren actor (organisatieonderdeel) doorlooptijd statussen (later ook stappen) relevante / verplichte documenttypen relevante koppelingen basisregistraties ontvangstbevestigingen

E-Team 2004 Zaak- en dossiercomponent indien gewenst los van Intakesysteem

E-Team 2004 Intakesysteem indien “opgeknipt”

E-Team 2004 Scan/postintake toegevoegd

E-Team 2004 Fasering Zaken toepassing Per kanaal: fase 1: webintakes (web intake systeem) fase 2: post/fax/ (functionaliteit Papier-Passé) fase 3: balie/telefonie

E-Team 2004 Nu eerst koppelen

E-Team 2004 Straks kantelen

E-Team 2004 DIV ondersteunend

E-Team 2004 BO ondersteunend

E-Team 2004 Meer informatie