Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 6 september 2006 Assen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Van benchmarkgegevens naar keuze-informatie (case-study sector gehandicaptenzorg) Herman Sixma Invitational conference CKZ Utrecht, 20 maart 2008.
Advertisements

Marlies Peschier Willemien Troelstra Benchmark Overheidskantoren 2006.
•Terugblik (2011) •Werkprogramma 2012 •Erik Doves 14/12/2011 RAAK-mkb/publiek.
Benchmark Overheidskantoren 2008
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kring E Bijeenkomst 3 6 september 2006 Zoetermeer Benno Wiendels en Sergio van Keulen.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
GfK PS Retail NLGfK Supermarktkengetallen juli 2014 GfK Supermarktkengetallen Antwoord op deze vragen vindt u op: bij “GfK Publicaties”
KTO Telefonie Oordeel telefonische bereikbaarheid algemeen.
Kosten omlaag en klanttevredenheid omhoog?! KOVON Themacongres 2012
Presentatie commissie bestuur en werk van 22 mei Stand van zaken vormen klantcontactcentrum.
De Utrechtse Servicenormen
01/01/2008 Burgerwaarderings- onderzoek 2009 Gorcumse meetlat Raadsbijeenkomst 10 maart 2009.
1e Bijeenkomst Kring I 14 februari 2008 te Amersfoort Fons Gommers & Martijn Nijhuis.
Toekomstige ontwikkelingen ten aanzien van de dienstverlening naar onze inwoners; Antwoord© en een klantcontactcentrum Jan Westen (afdelingsmanager) Annemarieke.
Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst 2 Kring D 19 juni 2008 Gemeente Bernheze.
Gemeentelijke implementatie GFO Zaken
© Sergio van Keulen, TNS NIPO Commerce
Benchmark afhandeling Zaanstad.
(Interactieve) voormeldingen
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 29 juni 2005 Den Haag.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Goed advies kost geld Financiële ondersteuning Wmo-adviesraden Monster 27 januari 2009.
Hoe werkt “bijhouden objectkenmerken” in mijn gemeente? Jeroen Vooijs WOZ-coördinator Gemeente Texel 9 oktober 2012AZ stadion Alkmaar.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kring A Kringbijeenkomst 2 20 juni 2006 Duiven Hester Tjalma en Martijn Nijhuis.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kring D Kringbijeenkomst 2 21 juni 2006 Gouda Mirjam Kalverda en Martijn Nijhuis.
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst I Kring F 10 juni 2005 Haarlem.
Benchmarking Publiekszaken
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kring C Kringbijeenkomst 2 22 juni 2006 Zutphen Klaartje Gimbrère en Martijn Nijhuis.
Benchmarking Publiekszaken 2006
Benchmarking Publiekszaken
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
1 juni 2010 Verdiepingsdag Toezicht Integraal Toezicht nu en in de toekomst.
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
Benchmarking Publiekszaken
Benchmarking Publiekszaken 2007 Benchmarking Publiekszaken Kring C Bijeenkomst II 19 juni 2007 Cuijk.
Benchmark Dienstverlening Amsterdam Kringbijeenkomst BDA 1 september Oost-Watergraafsmeer Laura de Vroom Ramesh Vanenburg TNS NIPO Commerce.
Marc Verschuren bedrijfsanalist Directie Klantenservice “ De klant als medewerker” kanaalsturing & digitale communicatie.
Benchmarking Publiekszaken 2007 Benchmarking Publiekszaken Kring D Bijeenkomst III 26 september 2007 Bergen op Zoom.
Benchmarking Publiekszaken 2007 Benchmarking Publiekszaken 2007 In een notendop! Introductie voor nieuwe deelnemers Mirjam Kalverda.
Benchmarking Publiekszaken 2007 Benchmarking Publiekszaken Kring F Bijeenkomst III 18 september 2007 Groningen.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Stuurgroepbijeenkomst 2 juni 2006 Den Haag.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst I 9 februari 2006 Amsterdam.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kring E Kringbijeenkomst 2 21 juni 2006 Hilversum Klaartje Gimbrère en Sergio van Keulen.
1e Bijeenkomst Kring A 14 februari 2008 te Amersfoort Daniëlle van Voorst van Beest & Ramesh Vanenburg.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 5 september 2006 Noordwijk.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 5 september 2006 Zeewolde.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 7 september 2006 Enschede.
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Kring E bijeenkomst 3.
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Kring C bijeenkomst 3.
Benchmark september 2006 Michal Kleinhans Christel Koman
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken G3 Kringbijeenkomst III 16 november 2006 Utrecht.
Benchmarking Publiekszaken 2005 Benchmarking Publiekszaken Kring B bijeenkomst 3.
Benchmarking Publiekszaken 2007 Benchmarking Publiekszaken Kring A Bijeenkomst III 20 september 2007 Stadskanaal.
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kring C Bijeenkomst 3 7 september 2006 Teylingen Benno Wiendels en Martijn Nijhuis.
Benchmarking Publiekszaken 2006 “Who aims at nothing, hits it”
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken 2006 Derde jaargang variant Burgerzaken ‘G3’ Eerste kringbijeenkomst Rotterdam 7 juni 2006.
Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kring B Kringbijeenkomst 2 20 juni 2006 Maassluis Mirjam Kalverda en Sergio van Keulen.
1e Bijeenkomst Kring B 14 februari 2008 te Amersfoort Bert Harmsen & Sergio van Keulen.
Meten, vergelijken, & verbeteren Benchmarking Publiekszaken 2010 Introductie voor nieuwe deelnemers De Eenhoorn, Amersfoort 11 februari 2010 Daniëlle van.
1 Klanttevredenheidsonderzoek Vergunningverlening Presentatie LOVH Sjoerd Zegers – 18 november 2010.
DIV Beleid, trends, ontwikkelingen en collega’s
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
RSW 2007 Infoavond 14/12/2006. Agenda Datum RSW, thema, terrein Voorlopig programma Werkgroepjes Werkavonden Diversen / Indeling werkgroepjes.
Evaluatie Huis van de Mechelaar. Cijfers Huis van de Mechelaar Totaal # bezoekers sinds start nieuwe werking: Totaal # afspraken afgehandeld sinds.
Resultaten “Waar staat je gemeente.nl” Najaar 2011.
Klanttevreden-heidsonderzoek Regiotaxi Flevoland 2013
Bijeenkomst in Gastel 28 mei Bijeenkomst in Gastel 28 mei 2018.
Transcript van de presentatie:

Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarking Publiekszaken Kringbijeenkomst III 6 september 2006 Assen

Benchmarking Publiekszaken 2006 Agenda Ontvangst Thema: digitale dienstverlening Lunch Rondleiding Voortgang mini experimenten Bespreking concept rapport Hoe gaan we verder Rondvraag en afsluiting

Benchmarking Publiekszaken 2006 BPZ - SvdG Diepgaand in Publiekszaken Gericht op verbeteren Actief: vergelijkingskringen, ondersteuning en website Gericht op burger als individuele klant KTO Balie & Telefonie uitgevoerd door TNS NIPO Gemeentebreed Gericht op inzicht Passief: Opleveren van De Staat. Gericht op burger als: kiezer, klant, onderdaan, partner, wijkbewoner, belastingbetaler KTO Balie (uitvoering door gemeente), Burgerpeiling (uitgevoerd door PON)

Benchmarking Publiekszaken 2006 KTO Balie Benchmarking Publiekszaken Staat van de Gemeente Vergelijkings- kringen KTO Telefonie Validatie Burgerpeiling Rapportage De Staat Jaarlijks rapport

Benchmarking Publiekszaken 2006 Thema: Digitale dienstverlening Informatie Beheer Groep: dhr. Verheugen Gemeente Assen: Jan van der Ploeg

Benchmarking Publiekszaken 2006 Pauze Lunch Rondleiding

Benchmarking Publiekszaken 2006 Nieuws? Rondje nieuws en vragen Nieuws uit de benchmark

Benchmarking Publiekszaken 2006 Petje op, petje af!

Benchmarking Publiekszaken 2006 Samenvatting resultaten uit de benchmark Ingevulde gegevens tot 7 juli 2006 gebruikt Extreem afwijkende cijfers verwijderd Resultaten a.d.h.v. –Effecten –Prestaties –Middelen –Activiteiten

Benchmarking Publiekszaken 2006 Effecten (1) Klanttevredenheid Balie Totaal oordeel service in 2006: 7,7 (2005: 7,6) Totaal oordeel gemeentehuis in 2006: 7,4 (2005: 7.3) Klanttevredenheid Telefoon Dienstverlening aan de telefoon 7,4 Resultaat van het telefoongesprek 6,8 Bezwaar- & beroepschriften Awb & WOZ Aantal ingediende bezwaarschriften toegenomen Beschikking AWB: Beschikking 62% na 10 weken, vorig jaar 56% Beschikking WOZ: 26% binnen 10 weken, 95% binnen een jaar

Benchmarking Publiekszaken 2006 Effecten (2) Klachten Aantal klachten gelijk gebleven Meldingen Aantal meldingen ongeveer gelijk gebleven Afhandeling meldingen binnen vijf werkdagen gestegen: 2004: 47% 2005: 60%

Benchmarking Publiekszaken 2006 Prestaties (1) Ticketsysteem: 86% Geautomatiseerd systeem met informatie over de wachttijd: 16%

Benchmarking Publiekszaken 2006 Prestaties (2)

Benchmarking Publiekszaken 2006 Prestaties (3)

Benchmarking Publiekszaken 2006 Middelen (1)

Benchmarking Publiekszaken 2006 Middelen (2) Functieverdeling: 6% leiding 44% balie 38% backoffice 12% staf Ziekteverzuim: 2004: Gemiddeld 5.7% 2005: Gemiddeld 6.1%

Benchmarking Publiekszaken 2006 Activiteiten

Benchmarking Publiekszaken 2006 Benchmarkuitkomsten per gemeente 1.Openingsuren per week 2.Telefonische openingsuren per week 3.Oordeel advies overheid.nl 4.Gerealiseerde wachttijd aan de balie (< 15 min) 5.Som van de kortst mogelijke levertijd van 7 producten 6.% klachten binnen 6 weken 7.Aanwezigheid van 14 aspecten van de publieksruimte (wachtverzachters, ticketsysteem, bemande receptie etc) 8.Aantal fte per 1000 inwoners 9.Gemiddelde tarief van 6 producten (exclusief bouw en parkeervergunning) 10.Aanwezigheid van richtlijnen en kwaliteitshandvest 11.Totaaloordeel klanttevredenheid 12.Aantal gegrond bezwaarschriften per inw. 13.Aantal gegronde klachten per inw. Score (afwijking benchmark gemiddelde): 1.--: ver beneden gemiddeld 2.-: benedengemiddeld 3.gemiddeld 4.+: bovengemiddeld 5.++:ver boven landelijkgemiddelde) 34,2 41, ,5% 59% 84% 9,21,76 0,6 2,2

Benchmarking Publiekszaken 2006 Kringbenchm ark Openingstijden36.334,2 Telefonische bereikbaarheid41.541,5 Website Wachten ad balie (<15 min)8686,5 Doorlooptijd (7 producten)6159,4 Klachtafhandeling (% < 6 wk)756%84% Inrichting publieksruimte10.59,2 Bezetting1.81,76 Leges25.525,53 Inzichtelijkheid processen4.23,9 Klanttevredenheid7.57,4 Bezwaarschriften6.610,1 Klachten4.62,9 Kringbenchmark Waardering openingtijden6,9 Waardering telefonisch contact7,2 Waardering website7,1 Waardering wachttijd7,7 Waardering doorlooptijd7,9 Waardering klachtafhandeling6,7 Waardering gemeentehuis7,3 Waardering medewerker8,0 Waardering leges6,1 Kring D Kringbenchm ark Waardering openingtijden7.36,9 Waardering telefonisch contact7.07,2 Waardering website7.57,1 Waardering wachttijd7.67,7 Waardering doorlooptijd8.07,9 Waardering gemeentehuis7.37,3 Waardering medewerker8.08,0 Waardering leges6.16,1

Benchmarking Publiekszaken 2006 Vergelijking tussen de kringen

Benchmarking Publiekszaken 2006 Vergelijking tussen de kringen (KTO)

Benchmarking Publiekszaken Website, bezetting, klanten Almelo - Klachten, klachtafhandeling, doorlooptijden, sobere publieksbalie

Benchmarking Publiekszaken Website, Openingstijden, Wachttijd, Levertijd, Processen, Klachten Alphen ad Rijn - KTO-gemiddelde, Klachtafhandeling, bezwaarschriften

Benchmarking Publiekszaken Telefonische bereikbaarheid, website, wachttijd, balieinrichting, bezetting Assen - Processen, Klachtafhandeling, KTO

Benchmarking Publiekszaken Klachtafhandeling, Balieinrichting,Processen, Klachten Bergen op Zoom - Website, KTO-gemiddelde, Bezwaarschriften

Benchmarking Publiekszaken KTO, Balieinrichting, Processen Den Helder - Website, doorlooptijden, Klachten, klachtafhandeling

Benchmarking Publiekszaken Website, Prijs, Processen Gouda - Doorlooptijden, Klachtafhandeling, Bezetting

Benchmarking Publiekszaken OPeningstijden, Wachttijden Hengelo - Telefonische bereikbaarheid, levertijden, publieksbalie, processen,

Benchmarking Publiekszaken Doorlooptijd, Website, Klachtafhandeling, Klachten Lelystad - Telefonische bereikbaarheid, Wachttijd, Balieinrichting, Bezetting, Processen, KTO

Benchmarking Publiekszaken Oosterhout -

Benchmarking Publiekszaken Purmerend -

Benchmarking Publiekszaken Telefonie, website, Klachten, KTO Ridderkerk - Doorlooptijden,bezetting, intrichting processen

Benchmarking Publiekszaken 2006 Mini-experimenten afhandeling Dashboard Kwaliteitshandvesten Doorlooptijd product G3 Één telefoonnummer Toepassen resultaten van de benchmark Digitale dienstverlening

Benchmarking Publiekszaken 2006 Voortgang mini-experimenten Bezoek aan Hengelo 25/9: model-software

Benchmarking Publiekszaken 2006 Voortgang mini-experimenten Kwaliteitshandvesten: -Aansluiten bij model-handvest van de subcommissie Jorritsma, (verschijnt volgens planning deze week) -Eind september vervolgbijeenkomst -In 7 stappen naar een kwaliteitshandvest (nieuwe brochure BZK)

Benchmarking Publiekszaken 2006 Waar staan we nu? Start + eerste kringbijeenkomst9 februari Start dataverzameling 13 februari Mini-experimenteneind februari Klanttevredenheidsonderzoekapril Deadline I dataverzameling24 maart Discrepantieanalysebegin april Validatiegesprekken april/mei Deadline II dataverzameling31 mei Kringbijeenkomst 2week 25 (19-23 juni) Deadline III dataverzameling7 juli Conceptrapport25 augustus Kringbijeenkomst 3 week 36 (4-8 sept.) EindrapportSeptember Rapport op maatOktober Slotbijeenkomst 28 november

Benchmarking Publiekszaken 2006 Vervolgafspraken Acties: Slotbijeenkomst 28 november Aanmelding 2007 Tot slot: sheets, verslag, foto’s via