Innovatieve werkvormen voor landschap en cultuurhistorie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Een katholieke school is geen school van gelovigen, maar een school door gelovigen gedragen. Een katholieke school herken je aan haar ‘open deuren’. Ieder.
Advertisements

PROFIELWERKSTUK Hoe kunnen wij je helpen?.
Natuur en natuur beleving in de BSO 2
Jong-leren in Kwintelooijen
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
Altijd meer aandacht 2012 Welkom bij Hutten. Cijfers op een rij ✪ Nationale toonaangevende culinaire dienstverlener ✪ Brabantse gastvrijheid 1929 ✪ Bijna.
MEDMEC02 Media en creativiteit Identiteit. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Didactische werkvormen
EXPRESSIE in STW = zich uitdrukken.
CoP - PO Community of Practice – Primair Onderwijs
Pastoraal op school.
MEDMEC02 Media en creativiteit les 5 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Combineren van natuur en cultuur in activiteiten
Hall Of Fame Gemaakt door Demy van Bergen Alexander Steenis
Wie zijn wij & wat doen wij? 2 e jaar studenten SCW Evenement management  Project V Samenwerking  NAC, Playing for success, Radar, The Popcorner.
Kinderen op De Schouw maken ook hun eigen keuze
De rijkdom van de arme kunst
MEDMEC02 Media en creativiteit les 6 IDENTITEIT. Les weekOnderwerpenVoorbereiding voor de volgende les 1 Toelichting op de module en de werkwijze. Toelichting.
Wat doet een diaken? Diaconia = dienen Dienen om te dienen.
Inspirerend Coachen - praktijkervaring - het G®ROW kader
Presentatie Jeroen en Kishan
Hoofdlijn Communicatie VHL Rijnsburg
De Eigen Wijze eEn andere manier van werken
Van ICT-coördinator naar ICOACH
Deel anders, mijn organisatie
Lot project-opdracht 2 Vragen van opdracht 2 en de antwoorden De 3 meiden van groep brenda.
Passie als leidraad in je loopbaan
Professionaliseren binnen TOI BLUE, hoe doe je dat?
Reflecteren met leerlingen tijdens kunstzinnige en culturele activiteiten. Hoe motiveer je leerlingen om te reflecteren, zodat zij inzicht krijgen in hun.
Zin Ja Netwerk 27 november 2014
Presentatie voor gr. 6 t/m 8
Meer interactie tussen de OCMW’s en de POD MI Social media Provinciale Ontmoetingsdagen Lente 2015.
Lichtkracht een creatief project voor en mèt jou!
Staatsinrichting In Nederland.
Persoonscertificering. Waartoe? Nederland heeft Q nodig Wij zijn trots op ons werk en beroep Wij zijn vakgenoten die een hoogwaardig niveau nastreven.
Ambassadeurs 29 augustus Agenda Mededelingen Digitale werkplaats Ambassadeurs (Hester) Bijeenkomst met RvT over cultureel ondernemerschap.
Wat zijn verwijswoorden en hoe gebruik je die?
Sociologie en Diversiteit werkcollege 1
Pedagogische theorieën
schpa.  Projectmatig werken  Opzet module  Opdrachten  Projectgroepen vormen  Wat verder nog ter sprake komt.
Drie sociaal ondernemers die geloven in samenwerken
Workshop Identiteit?.
Stand van zaken en monitoring doelrealisatie Ervaringen en verwachtingen… 1 September 2015.
Project 3 Week 3.  Mededelingen  Vragen opstellen voor opdrachtgever  Oriëntatie op opdracht (volgende week feedback in de les)  Wijkanalyse  Geen.
Ouderraad 7 december.
WAT maakt ons UNIEK?. We houden van aanpakken! We leren door gewoon te doen de praktijk We houden niet van boeken We zijn schatten We willen graag nu.
BEWONERGESTUURDE WIJKONTWIKKELING: DE KRACHT VAN EIGEN OPLOSSINGEN !
Inhoud Deze fase bestaat uit vier onderwerpen: 1.Interesse 2.Vaardigheden 3.Persoonlijkheid 4.Passie Je werkt toe naar het ontdekken van jouw passie.
Jaarplan cultureel erfgoed Inleiding. Uitgangspunten. Toekomstvisie. Visie op cultuureducatie. Budget. Doelstellingen. Lessuggesties. Afsluiting.
De genetwerkte docent Bieke Schreurs, Monique Korenhof & Maarten de Laat.
Schoollogo’s Uiting van Recontextualisering?!. Schoollogo’s Werkvorm: logo’s aan het woord  TOPICS: welke rol kunnen logo’s spelen in een katholieke.
Sam, Silken, Lien, Nick, Warre, Bernt, Diet, Sidhart DE GOUDEN LEGO EENDJES.
Welkom X-STREAM. Terugblik vorige les  Wat vonden jullie ervan?
Duurzame energie en ruimtelijke ordening Inpassing in het cultuurlandschap Els Romeijn Adviseur erfgoed en ruimte.
Hoe kan je blijven inzetten op je talent?
Sterk met je eigen sociaal netwerk
‘Ontwikkelen doen we samen’
Zin Ja Netwerk 9 november 2016
Het 24 spel.
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Aan de slag met onderzoek!
VO – HBO aansluiting reflecteren 15 maart 2018
PAR-dag, , De Sensatie van een Goed Leven Workshop ‘Zonder gelijkwaardigheid geen communicatie’
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Sectoroverleg Kinderopvang
Toolkit professionaliseren vanuit de formatieve toetscyclus
Sociale problematiek/crisisinterventies
Spel en beweging in het onderwijs
Sterk met je eigen sociaal netwerk
Cijferloos lesgeven bij talen
Transcript van de presentatie:

Innovatieve werkvormen voor landschap en cultuurhistorie Inspiratiedag ‘Landschap en cultuurhistorie’

Wie zijn wij? Wij zijn Eefje en Alette, vierdejaars studenten Culturele en Maatschappelijke Vorming. Wij hebben de opdracht van het IVN gekozen als ons afstudeerproject.

Culturele en Maatschappelijke Vorming? Wat is CMV? Waar kom je ons allemaal tegen?

Het project landschapsgids Doel: cultuurhistorie en ‘beleving’ een grotere rol laten spelen binnen de activiteiten van het IVN. Onze rol binnen het project Onderzoek Eindproduct Implementatie

Waarom staan wij op de inspiratiedag? Creatieve werkvormen presenteren en in de praktijk brengen Leuke voorbeelden uit het onderzoek geven ter inspiratie Jullie inspireren aan de slag te gaan met cultuurhistorie en activiteiten hieromtrent

Wie zijn jullie? Functie binnen IVN Afdeling Cultuurhistorie voor jouw, in 1 zin

Aan de slag!!! Groepen Kennis maken met cultuurhistorische activiteiten Werkvorm kiezen en inzetten Presentaties van werkvormen zoals jullie ze willen gaan inzetten.

En dan nu…zaklampen aan!