Het medewerkertevredenheidsonderzoek: een aanzet tot dialoog met medewerkers.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Studiekeuze123 Jouw studie. Jouw Keuze. Studiekeuze123.
Advertisements

Uitdagingen voor een divers personeelsbeleid
Nieuwe blik op publieksagressie
POP in de praktijk van Hogeschool Windesheim stelling 1 : een POP stimuleert de dialoog tussen leidinggevenden en medewerker stelling 2: een POP staat.
HOGER BEDRIJFSDIPLOMA (HBd) 27 november 2013 Leido.
Van medewerkertevredenheid naar studentgerichtheid
Verzelfstandiging in het onderwijs II, Onderwijsraad, november 2010.
HOGESCHOLEN IN DIALOOG Dag van de kennisuitwisseling 19 januari 2010
01/01/2008 Burgerwaarderings- onderzoek 2009 Gorcumse meetlat Raadsbijeenkomst 10 maart 2009.
1 Samenvatting Een onderzoek is uitgevoerd naar de tevredenheid van de decanen van VMBO-scholen over de dienstverlening van het ID College. Niet alleen.
Onderbouwend vertrouwen, focus op succes! Ron Bormans November 2006.
Waarom een vitale organisatie positief werkt
Hoger Onderwijs Groep Bouw en Ruimte
Studenttevredenheid als kwaliteitsmaat?
Vitale en weerbare medewerkers
1 1 Skills Netherlands MBO Vakwedstrijden – onderwijs en LoB 16 april 2010.
Dag van de kennisuitwisselin g Annelieke van Schie 19 januari 2010.
University of Applied Sciences
Havo/vwo - 9 oktober 2008 Associate degree Hans Daale Leido.
Regionale betrokkenheid bij de beroepskolom Een casus… Dag van de Beroepskolom 5 oktober 2012.
4 december deeltijd-hbo Post-Ad in deeltijd formeel en niet-formeel Hans Daale Leido Academy.
Zoektocht naar samenwerking MBO - HBO
Wet- en regelgeving 12 mei Waarom? ► Opleidingen zijn gebonden aan lesplaatsen ► Voltijd: op school – stage – projecten elders ► Deeltijd: op school.
meten - weten - verbeteren - meten - weten -
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
Het portfolioproject van de AOC’s EduExchange 2006 Groene Scharnieren.
Stichting werkkring 29 maart De beleidsagenda van de beroepsgroep.
Bureau informatie Alympus Personeelsadvies B.V. © Alympus.
Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN)
Medewerkersonderzoek
Kinderopvang en onderwijs, partners in opleiding
Inhoud bespreking 1.Voorstelling 2.Sectorspecifiek cijfermateriaal – Belang van de cijfers – Aanpak en inventarisatie – Presentatie cijfers.
Korte termijn Beleidskeuzes uitgaande van de brainstormsessie van 11 Februari Wie zijn wij Wat gaan we doen aan zwakke punten Welke kansen gaan we verzilveren.
TITEL PRESENTATIE Naam presentator AVANS HOGESCHOOL studenten 54 opleidingen Meer dan 20 lectoraten verdeeld over 6 expertisecentra medewerkers.
Voorbereiding Instellingsaudit
Maturity Scan HAN en nu verder! Presentatie Maturity Scan HAN
Nationale Studenten Enquête (NSE)
Startpunt  Het hbo kent opleidingen  Er zijn twee routes naar de Bachelor  1 - Het vierjarige Bachelorprogramma  2 - Het programma dat is opgebouwd.
VERZUIMBELEID EN REGISTRATIE VERZUIMDREMPEL EN HERVATTINGSDREMPEL
Dialoog doen! Startbijeenkomst ‘Doorstart Stimuleringsproject LOB in het mbo’ Frans Meijers ‘s-Hertogenbosch 20 november 2012.
Jaarplan 2016 Hogeschool VHL Vastgesteld door het College van Bestuur van Hogeschool VHL op 2 juli 2015.
HR Advies & Interim Werving & Selectie Assessment Rick Brugts, directeur & managing consultant.
Tevredenheidsmeting OCMW Presentatie MC Bea 24/08/09.
Levensfasebewust personeelsbeleid en PROS 2007 Impuls voor het binden & boeien van medewerkers.
11 februari 2016 Lerend Netwerk VO  MBO Regio Eem Welkom Wifi-netwerk: PORTAL of -MCVO: (Graag alvast instellen! internet straks nodig) Gebruikersnaam:
Arne Barends Christian de Waard Saar Weber Hoe ziet een traject eruit - nazorg - Medewerker Monitor.
Transitiepaden AFL Van school  Naar kenniscentrum AFL Van werken binnen teams in opleidingen  Naar samenwerken binnen en tussen domeinen en met de 5.
Haal meer uit het medewerkers- onderzoek! Calle Boot (Waterschap Brabantse Delta) Edwin van Ravenstein (Waterschap Brabantse Delta) Thera van Heuveln (InternetSpiegel.
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
Centraal inwerkprogramma docenten HAN
Tevredenheidsonderzoek 2017
Medewerkersonderzoek Workshops “aan de slag” 13 en 14 september 2017
Kick-off Kwaliteit Verbetercyclus
April 2016.
Kwaliteit Verbetercyclus
KVC en naam organisatie
Kwaliteit Verbetercyclus
Monitoren & Verbeteren
Ambassadeursnetwerk Jan Bartling, Leo Bakker 27 september 2017.
Duurzame inzetbaarheid
LOB in het mbo Onderzoek naar het bevorderen van
Uitdagingen Meten: welke informatie, hoe doe je dat op een slimme manier? Hoe organiseer je reflectie en de vervolgstappen in de verbetercyclus? Verantwoorden.
Duurzame inzetbaarheid
MTO met TOM – Trots Op Mijn Werk.
Driekant Training en Advies Partner Merlijn Groep 10 oktober 2018
GRIP OP GROEI Resultaten 0-meting
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Vernieuw je HR-cyclus.
Naam presentator, functie, afdeling, academie of opleiding
Transcript van de presentatie:

Het medewerkertevredenheidsonderzoek: een aanzet tot dialoog met medewerkers

4000 Studenten (+/-) 400 Medewerkers op pay-roll 24 Bachelor opleidingen, 5 Academies 3 MBO opleidingen >> voltijd, deeltijd, duaal 6 Lectoraten >> trainingen, cursussen, Master 3 locaties Hogeschool Zeeland

goede sfeer studeren à la carte persoonlijk internationaal groot deel opleidingen in top 10!

gezellig studentenleven HZ Cult goed bereikbaar eenvoudig een kamer HZ sport én … je fiets blijft in Zeeland wél staan!

Waarom een MTO voor de HZ? 2006: Dialoog met alle medewerkers “Passie voor professie” Veel veranderingen aangebracht binnen onderwijs, onderzoek, overleg, structuur, etc. 2009: Dialoog met alle medewerkers -> MTO-resultaten als input voor sessies Resultaten als input voor HZ- instellingsplan en afdelingsplannen

Waarom de Zestor pilot? Benchmark binnen het HBO Meedenken over de inhoud, leverancier (projectgroep) Prijs/kwaliteit

Opzet MTO binnen de HZ Inhoud Aanpak

Tevredenheid Belangrijkheid Loyaliteit en trots Arbeidsomstandigheden En dit per gekozen segment Wat hebben we bevraagd?

Tevredenheid: zeer tevreden tevreden enigszins tevreden enigszins ontevreden ontevreden zeer ontevreden Belang: 1 zeer belangrijk 2 belangrijk 3 minder belangrijk 4 onbelangrijk verbeterpotentieel

Onderdelen van de vragenlijst Werkdruk en arbeidsomstandigheden Inhoud van het werk en perspectief Werksfeer Management en Bestuur Medezeggenschap Arbeidsvoorwaarden Kwaliteit

Aanpak Doorlooptijd: koppelen aan beleidcyclus “Real time” monitoren van de voortgang Persoonlijke benadering Transparantie en continue communicatie Spiegelonderzoek

De uitkomsten Respons 58% Tevredenheid 6,9

Dashboard

Follow-up Dialoog tussen leidinggevende en medewerkers over uitkomsten -> nuancering Teamspecifieke acties HZ-brede acties Borging in de teams zelf!!

En de toekomst? In gesprek blijven -> Nu: professionele ruimte