Onderwijs PW NOCW Gerard Jeurnink, Nelleke den Braber, Frits Beukers, Marjan Botke, Leon van den Broek, André Heck, Kees Hoogland, René Kneyber, Douwe.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Drempels. drempels Over de drempels met taal en rekenen Heim Meijerink Noordwijkerhout, april 2010.
Advertisements

Ontwikkeltraject Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO)
Samen opleiden in en met het werkveld
Onderwijs in onderzoek & onderzoek in onderwijs Etalagebijeenkomst
Toekomst van internationalisering op de lerarenopleidingen
De Lucia -Bende. dank voor de organisatie •Rinske •Kees •Willem •Simon.
Vereniging FORUM voor Volkshuisvesting. Wat Waarom Wie Waar En verder Vereniging voor Volkshuisvesting Opgericht in 1988 door onder anderen: studenten.
Handicap + studie nieuwe stijl Congres OCW Studeren met een functiebeperking Utrecht, 24 november 2011.
Leerplan in beeld Inhouden Doelen en Niveaus
De Wiskunde B-Dag 2002.
wiskunde in vernieuwd vmbo
Certificeringsgroep Geformeerd op initiatief van PWN Samenstelling:
Rekenen en Taal Uitdagingen voor de kwaliteit van lerarenopleidingen Rob de Kievit en Joke Snippe Veloncongres 31 maart 2008.
(G)een kwestie van knippen en plakken?
Gerard Koolstra, St. Michael College Zaandam
Wiskunde in de tweede fase: op weg naar 2010
Afsluiting van de 28 e Panama-conferentie.
Werken aan leerlijnen onderzoekscompetenties in de lerarenopleidingen
Freudenthal Instituut
Flitsbijeenkomst Nieuwegein 20 november Wat u kunt verwachten: De doorlopende leerlijn eisen aan de school = eisen aan het curriculum? het referentiekader.
Kees Broekhof Hans Cohen de Lara Sardes. Stappen Welke onderwerpen liggen er op ons bord? Welke gaan we aanpakken? Welke oplossingen zijn beschikbaar?
Van Kroon naar ViP.
Basisbewerkingen rekenen
Van wie is de school? … en over welke school hebben we het dan? Over de schoolleider: zetbaas of ondernemer? … en de leraar die zijn vak kwijt is. Onderwijscafé.
PC Federatief SWV Primair Onderwijs Rijswijk e.o.
Twee naar Een Platform OA Rotterdam 25 maart 2010 Willem van der Wolk,
Presentatie 9 juni 2011 Excellente onderwijsprogrammering Bijeenkomst van sectievertegenwoordigers in het kader van de PSG-Expeditie donderdag 9 juni 2011.
A. Heck Startbijeenkomst,  dissemineren van projectresultaten binnen en buiten deelnemende instellingen  verspreiding van ontwikkelde e-learning.
Doorlopende leerlijnen
Gemeente Rotterdam Xandra de Vroom Jeugd, Onderwijs en Samenleving 8 december 2009 Denken Voelen Doen. Het subsidiekader.
Een manifest als start en overbrugging
UvA Q en bacheloropleidingen FNWI in Bijeenkomst 22 november 2012 Faculteit der Natuurwetenschappen, Wiskunde en informatica (FNWI)
Welkom Masteropleiding Science Education and Communication
Leervragen in een PLG PLG bijeenkomst 17 november 2014
Waarom is talenkennis zo belangrijk? Daarom!. Resultaten en bevindingen permanente vakvergaderingen: denktanks (taal)lessen in niveaugroepen verplichte.
tdfdsfd De rol van Actal voor gemeenten Woensdag 28 januari 2015
Welkom bij de UT lerarenopleidingen
Doe eerst dit Zet uw mobiele telefoon, tablet of laptop aan Log in als student op Socrative.com, kies kamernummer X (hoofdletterongevoelig) In Socrative.
Onderwijsvernieuwingen: onderwijskunde, innovatietheorie en maatschappelijke context LA
Stellingen professionele ontwikkeling. 2 Stelling 1 Op de Dag van de Leraar gingen wiskundedocent René Kneyber en docent Nederlands Michelle van Dijk.
Workshop Nationale Wiskunde Dagen 2016 Marjan Botke & Rob van Oord
Babylonische Wiskunde stoffige algebra?
Aan de slag Opgave: strategie ontwikkelen om asbestdaken aan te pakken gezien vanuit het perspectief van overheid, bedrijfsleven en intermediairen.
Lectoraat Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO) Jos Castelijns, Marja Wijnen, Mark Wouters & Willem Heldens Interactum 8 april 2011.
Naar een leerlijn ‘onderzoekende houding’ ECENT conferentie, 5 juni 2009 Ton van der Valk, Universiteit Utrecht FIsme; Junior College Utrecht.
Rekenpiloot 14 oktober 2011 methode-gebruik Freudenthal Instituut, Vincent Jonker.
Het mbo in 2025 BTG-ZDV 24 maart Agenda Waarom ‘Het mbo in 2025’? Wat is goed om te behouden? Twee hoofdlijnen, perspectief student –Lijn 1: dynamische.
INHOUD PRESENTATIE  Aanleiding: brief staatssecretaris Zijlstra  Kernpunten cultuureducatiebeleid ‘13-’16  Voorwaarden vanuit rijksoverheid  Cultuurloper.
Een taal voor het waarderen van competenties (capaciteit) groei, om ‘door te leren’ van vmbo  universiteit Frank de Jong Projectleider Ruggengraat Lector.
Bokhove, Van Stiphout, Bruin-Muurling Wiskunde op de drempel Onderzoeken naar algebraïsche vaardigheden Christian Bokhove (SMC / FIsme) Irene van Stiphout.
Regionale info basisonderwijs
Cannabisbeleid en publieke opinie: zijn we het eens? Rosalie van der Sar Ien van de Goor Evelien Brouwers Henk Garretsen FADO 12 november 2009.
Pilot kennisbasis rekenen- wiskunde Hogeschool iPabo Vahap Duman, docent rekenen-wiskunde Ronald Keijzer, lector Rekenen-wiskunde
drempels Noodzaak: het niveau daalt Maatschappelijke zorg, politiek, media Aansluitingsproblemen (mbo,pabo) Basisvaardigheden sneeuwen onder Onderzoek.
Beweging naar individueel opleiden Ramon van den Berg Projectleider RIO.
Doorlopende leerlijnen MBO-HBO onderwijsassistent PABO.
De grafische rekenmachine
Terugkoppeling herijkingswensen
Curriculum.nu: veranderingen in het (economie)onderwijs
Politiek van de wiskunde Wiskundeonderwijs - Etnowiskunde
Tweetalig onderwijs op CSG Liudger
Kick-off Lerend Netwerk Leerlijn actief burgerschap
Visie op het economieonderwijs
Persoonlijke begeleiding
Introductie.
Theo Selecteren? Niet doen! Theo
Aansluiting mbo-hbo Peter van der Tol november 2017.
Wiskunde daar zit wat in
Transcript van de presentatie:

Onderwijs PW NOCW Gerard Jeurnink, Nelleke den Braber, Frits Beukers, Marjan Botke, Leon van den Broek, André Heck, Kees Hoogland, René Kneyber, Douwe van der Kooi, Francis Meester, Rob van Oord, Ab van der Roest, Jos Remijn, Dirk Siersma, Henk van Tilborg, Lidy Wesker

doelstellingen Curriculum : betekenisvolle wiskunde Nascholing : trajecten regisseren Schakelpunten : doorlopende leerlijnen

curriculum Adviserend (wiskunde en rekenen) Permanent toezicht (wiskunde D certificering) Vergelijking met buitenland

nascholing Vakinhoud en vakdidactiek (pilot najaar) Inventarisatie nascholing (beroepsregister) Regie op professionaliseringstrajecten

schakelpunten Verticale schakelpunten (ketenbeheer) Oplossingen voor aansluitingsproblemen Onderzoek wiskundeprestaties studenten

Onderwijscommissie staat voor breed goed wiskundeonderwijs wil de politiek en samenleving overtuigen is aanspreekpunt bij publieke discussie