ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Trends in Dienstenmarketing
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Budgettering voor KMO’s: Agenda
9 Marketingcommunicatiestrategieën
Vertaalslag Marketingmix naar Siva
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
MARKETING- COMMUNICATIE IN DE SPORT
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
4 P´s en 3 R-en MK01.
Feedback lesson Marketing Communicatie Blok 4
Cross Media.
Marketing presentatie
Marketing presentatie
H16 Promotiebeleid Communicatie-instrumenten Persoonlijke verkoop
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE.
MARKETINGCOMMUNICATIE IN DE SPORT Prof. Dr. Wim Lagae
Hoofdstuk 2 Imago en merkenbeleid.
Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking
Geïntegreerde marketingcommunicatie
OHT 12.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Verkooppromotie In dit hoofdstuk zul je het.
Marketingcommunicatie en ethische kwesties
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
KRITIEK op MCM 1) Hogere prijs 2) Beperking van de concurrentie
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
MVO en public relations
detaillistenpromotie
MEDMAR Werkcollege 4, jaar 1, Herfst
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Communicatiebeleid Onderneming
Communicatiebeleid Onderneming
Figuur 5.1 Capgemini promoot haar kwaliteiten om strategie om te zetten in duurzame resultaten
Business Marketing Management
College 6 Terugblik: H 14 Prijs (20 min) Video Kotler (20 min)
Marketing H3 Marketingmix Commercieel medewerker.
MARKETING- COMMUNICATIE IN DE SPORT
Promotie- en doelgroepanalyse
MARKETINGMIX.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
Marketing 5 havo.
Hoofdstuk 14 Evaluatie van een geïntegreerd marketingcommunicatieprogramma.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Dienstenmarketing Week 4.
Ron Weijens.  Lijst Lijst  20 minuten voor doornemen te leren stof  Daarna SO.
College 6 Terugblik: H 14 Prijs (20 min) Video Kotler (20 min) Bespreken video (15 min) Vragen vooraf (15 min) Theorie H 15 communicatie (60 min) Verwerking:
Clerkx Britt Knops Montilla Peeters Dimitri 1BM8Quintens Sofie.
Plaats- en Promotiemix Presentie. Vandaag De tijd tot 10 over 9 om nog te leren Daarna: 20 meerkeuzevragen > SO.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
De rol van patiënt factoren bij zelfmanagement ondersteuning in de huisartspraktijk Irene Bos-Touwen.
Verkoop en advies Hoofdstuk 6 Reclame en sociale media.
Presentatie en marketing Hoofdstuk 6 Retailmix. samengevat 1 ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Het presenteren van artikelen.
De marketing van kennis
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Een goed product maken is niet genoeg …
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Module Communicatie M1 Bijeenkomst 1
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Basics over communicatie
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
International Business Practice
Communicatie.
Transcript van de presentatie:

ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX Reclame Persoonlijke verkoop ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX Sales promotion Public relations

Figuur 18.1 Het marketingcommunicatiesysteem

Figuur 18.2 Geïntegreerde marketingcommunicatie

Figuur 18.3 Elementen van het communicatieproces

Bekendheid Kennis Waardering Voorkeur Overtuiging Aankoop Figuur 18.4 Stadia van koopbereidheid

SOORTEN BOODSCHAPPEN STRUCTUUR VAN DE BOODSCHAP VORMGEVING Rationele boodschappen Emotionele boodschappen Morele boodschappen STRUCTUUR VAN DE BOODSCHAP Conclusies trekken Volgorde van argumenten Argument type VORMGEVING Zintuiglijk aantrekkingskracht Nieuwigheid Contrast

Figuur 18.5 De gemeten feedback voor twee merken

Betaalbaarheids-methode METHODEN OM HET PROMOTIEBUDGET OP TE STELLEN Percentage van de omzet Pariteitenmethode Taakstellende budgetterings-methode

Figuur 18.6 Relatief belang van promotie-instrumenten in consumenten- versus businessmarkten

Figuur 18.7 Push-strategie tegenover pull-strategie