De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

Feedback lesson Marketing Communicatie Blok 4

Verwante presentaties


Presentatie over: "Feedback lesson Marketing Communicatie Blok 4"— Transcript van de presentatie:

1 Feedback lesson Marketing Communicatie Blok 4

2 Multiple-choice promotiemix reclame
Het totale marketingcommunicatieprogramma bestaat uit een specifiek mengsel van reclame, sales promotion, PR, persoonlijke verkoop en direct marketing, waarmee het bedrijf zijn marketing- en reclamedoelstellingen probeert te verwezenlijken. Dit noemen we ook wel _______. direct marketing geïntegreerde marketing promotiemix concurrerende marketing Elke betaalde vorm van niet-persoonlijke presentatie en promotie van ideeën, producten of diensten door een met name genoemde afzender noemen we ______. sales promotion reclame persoonlijke verkoop

3 Multiple-choice coderen; decodeert direct marketing
Marketeers moeten boodschappen goed kunnen ______ . Ze moeten rekening houden met de manier waarop het doelpubliek ze ______. ontvangen; codeert decoderen; codeert coderen; decodeert zenden; codeert Welke van de vijf belangrijkste promotie-instrumenten maakt gebruik van catalogi, telemarketing, kiosken, internet en dergelijke? direct marketing sales promotion betaalbare methode PR

4 Multiple-choice Sales promotions
______ zijn bijvoorbeeld demonstraties in winkels, displays, wedstrijden en een bezoek van beroemdheden. Franchises Sales promotions PR acties Direct marketing acties Welk element van de promotiemix is meest belangrijk? reclame PR sales promotie Geen van bovenstaande; het is afhankelijk van meerdere factoren

5 Multiple-choice Premiums emotioneel
______ zijn goederen die ofwel gratis ofwel tegen lage kosten worden aangeboden als stimulans om een product te kopen. Kortingen Premiums Voordeelpakketten Geld-terugcoupons Boodschappen die humor uitstralen, zouden meer aandacht trekken en meer sympathie en geloof in de afzender teweegbrengen. Dit noemen we een _____ appel. rationeel structureel emotioneel moreel

6 Multiple-choice PR Reclamedoelstellingen
_____ is zeer geloofwaardig: nieuwsberichten, redactionele artikelen, sponsoring en evenementen zijn realistischer en geloofwaardiger dan reclame. Pariteitenmethode Persoonlijke communicatie Onpersoonlijke communicatie PR _____ bepaalt(bepalen) de taak van reclame in het totale marktprogramma. Reclamedoelstellingen Reclamebudget Reclamestrategie Reclamecampagnes

7 Missing Word Zodra de doelgroepen zijn beschreven, moeten de communicatie doelstellingen worden bepaald. Op de persoon afgestemde brochures en folders (met mogelijkheden tot feedback), mailings en telemarketing zijn enkele voorbeelden van direct / marketing. Rationele aanspreekstrategieën (appeals) gaan over kenmerken, praktische details en feitelijke elementen die als beoordelingscriteria kunnen worden gebruikt. Virale / marketing omvat het aanzetten van merkgebruikers, spelers van online spelletjes en pleitbezorgers in de doelgroep om het merk (of product/dienst) bij vrienden en familie aan te raden . Promoties kunnen op drie doelgroepen worden gericht: de verkoopafdeling, de distributeurs en de consumenten.

8 Missing Word Sponsoring kan gedefinieerd als een investering van geld in een activiteit, in ruil voor toegang tot het exploiteerbare potentieel van die activiteit. Direct marketing speelt een belangrijke rol in het opbouwen en onderhouden van de relatie met verschillende doelgroepen.

9 Open question “Nieuw communications instrumenten zoals narrowcasting, promotion, viral marketing, in-game advertising en mobile marketing voorzien marketeers tegenwoordig met nieuwe manieren om hun doelgroep te bereiken. Gezien de recente veranderingen in het medialandschap en de marketingomgeving is dit een positieve ontwikkeling.” Definieer in eigen woorden één van de bovenstaand genoemde new communications instrumenten (narrowcasting, promotion, viral marketing, in-game advertising of mobile marketing) en leg uit wat de voordelen en mogelijke problemen zijn wanneer het wordt toegepast binnen een communicatie campagne. (6 punten) Beschrijf minimaal twee van de veranderingen in het medialandschap waar de bovenstaande stelling aan refereert. (4 punten)

10 Answer Part a. = what you researched for the weekly presentations
Part b. Consumers have become more sophisticated and better informed Mass markets have fragmented into smaller market segments Developments in communications technology and legislation has led fragmentation of communications channels

11 Case Case 1 geeft de Coca Cola Zero Race Game weer. Deze campagne is voor een Spin Award als beste cross media campagne 2007 genomineerd. Is deze campagne, uitgaande van de cross media definitie uit blok 3, volgens jou een cross media campagne (leg goed uit waroom)? (6 punten) Leg uit hoe het bureau NRG3 viral marketing in deze campagne heeft gebruikt? (4 punten)

12 Answer part a. Cross-media communication is a communication campaign that: Is based on a customer insight Tries to sell a solution to a problem the customer has by using “story” Uses more than one medium and integrates these media Encourages the target group to move between media in a natural way via the story Involves the target group in the campaign (is interactive) making it more personal and therefore impactful The interaction is synchronous (close to real-time) not asynchronous

13 Answer part b. Strictly speaking there was no viral, but if you explained in a way that showed you knew what viral marketing was you could get 2 points.

14 Tips for the herkansing
Read the questions!!!! Think about your answers (you have 1.5 hours) The questions will be very very similar 


Download ppt "Feedback lesson Marketing Communicatie Blok 4"

Verwante presentaties


Ads door Google