Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Advertisements

Cursus SPD week 2 hoofdstuk 4
Marketingplanning en -strategie
Marketing Communicatie Strategie
Marketing Arendonk Philippe Dilen Maarten Hoyberghs Kristof Jacobs
Opstarten van een onderneming
Bedrijfspresentatie Promavise
Aanzet tot strategisch denken
H4: Begrijpen van de markt
SDP-Segmentatiemodel
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
Strategische marketing
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
Hoofdstuk 2 - Strategy Wat is een strategie?
4 P´s en 3 R-en MK01.
Marketingmix Saskia Best, 9 oktober 2008
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Inleiding in de Marketing
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Werkkader Marketing Management Hoofdstuk 2. Leervragen Hoe kan marketing klantenwaarde beïnvloeden? Hoe wordt strategische planning op de diverse organisatieniveaus.
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Hoofdstuk 2 Imago en merkenbeleid.
Segmenteren en Positioneren
Hoofdstuk 20 Internationale marketing
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Marketing vandaag en morgen
HOOFDSTUK 2 DE WERKING VAN DE MARKT - HET PRIJSMECHANISME
Marketingplanning en strategie
Cursus VMO week 2 hoofdstuk 4
Marketingplanning en strategie
Segmentatie & Product Hoofdstuk 7 & 8.
Marketingplanning en strategie
Inleiding in de marketing Cursus VMO introductiecollege.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Swot analyse
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
Let’s get started Marketing? Marketing!
Voor ondernemers die durven dromen! Peter Blokland
Business Marketing Management
Marketing vandaag en morgen
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Marketing Marketingoriëntatie
[Productnaam] Marketingplan
Marketing College 13 Wat weten we nog?.
Marketing H4 Strategisch managementplan Commercieel medewerker.
Het project. Vandaag Tussenstand projecten Hoofdstuk 3 Projectvoorstel SWOT begin.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
Internationale marketing
Indeling van hoofdstuk 4
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
College 3 Video Kotler (15min) Bespreken video (15 min) Hoeveel merken zijn genoeg (10 min) bespreken WINmodel (20 min) Theorie H 9 Segmenteren tot positioneren.
Hoofdstuk 4 Ontwikkeling van het internationale concurrentievermogen.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Hoofdstuk 2 Ontwikkelen marketingstrategie § 2.1Wat houdt marketingplanning in? § 2.2Analyse van de marketingomgeving § 2.3Formuleren van marketingdoelstellingen.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Marketingstrategie.
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
[Productnaam] Marketingplan
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Indeling van hoofdstuk 2
Marketingstrategie J. Kamphuis AOC –Oost 2017
Marktsegmentatie en positionering
Hoofdstuk 4 Hoe presenteer ik me in de markt?
Bedrijfsnaam Datum Ondernemer Versie
Bedrijfsnaam Datum Ondernemer Versie
Transcript van de presentatie:

Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle

KENMERKEN VAN GOEDE MISSION STATEMENTS Onderscheidende competenties Markt georiënteerd Realistisch KENMERKEN VAN GOEDE MISSION STATEMENTS Specifiek Onderscheidende competenties Motiverend Visie Mission Statement

Bestaand product Nieuw product Bestaande markt Marktpenetratie Product ontwikkeling Nieuwe markt Markt-ontwikkeling diversificatie Product/marktontwikkelingsmatrix

Figuur 3.2 Factoren die van invloed zijn op de marketingstrategie (met daarbij de nummers van de hoofdstukken waarin ze voorkomen)

Voorspellen van de vraag STAPPEN NAAR EEN EFFECTIEVE SEGMENTATIE VAN DE MARKT Markt segmentatie Markt doelstellingen Markt positionering Doelmarkt

VOORDEEL HANGT AF VAN DE POSITIE IN DE BEDRIJFSTAK CONCURRENTIE VOORDEEL HANGT AF VAN DE POSITIE IN DE BEDRIJFSTAK Marktleider-strategieën Uitdagers- strategieën Marktvolger- strategieën Marktniche- strategieën Marketing strategieën voor concurrentievoordeel

Figuur 3.3 De 4 p’s van de marketingmix

Tabel 3.1 Inhoud van een marketingplan