Figuur 6.1 Het Stimulus-Responsmodel van koopgedrag

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Optellen en aftrekken tot 20
Advertisements

Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Het schoolwelbevinden van Brusselse scholieren
Downloaden: Ad-aware. Downloaden bestaat uit 3 delen: •1. Zoeken naar de plek waar je het bestand kan vinden op het internet •2. Het nemen van een kopie.
EDO in het basisonderwijs Educatie voor Duurzame Ontwikkeling in het onderwijs Brussel, 20 januari 2009 Marleen Wouters, Departement Onderwijs en Vorming.
Hoofdstuk 6 Business-to-businessmarketing.
Over consumenten, gedrag en marketing
Figuur 5.1 Organisatieschema Figuur 5.2 Steile en platte organisatie.
Interventie en implementatie
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
1 The Netherlands of Tijden veranderen.
Lang zullen ze leven! - en werken en leren…
Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Voedsel, biodiversiteit en klimaatverandering
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
H3: Koopgedrag van organisaties
Herleiden (= Haakjes uitwerken)
Theoretische modellen mbt middelenmisbruik gebruik / misbruik Ontwikkeling van het probleem Samenkomen van beïnvloedende factoren Van Dijk Problemen in.
Interaction diagrams: Sequence Diagram
Hoe centraal staat de burger in uw gemeente? 1 Van het kastje naar de muur? Praktijkonderzoek naar kanaalsturing Overheid & ICT 2011 Willem Pieterson.
Business Marketing Management
Hoofdstuk 17 De organisatiecultuur bepalen en veranderen
12-1 Copyright © 2005 Prentice-Hall Hoofdstuk 13 Ontwikkeling en groei van mensen Managementvaardigheden, 2/e editie door Phillip L. Hunsaker Copyright.
Hoofdstuk 3 Inzet voor een project
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
Oude en nieuwe uitdagingen in personeelsmanagement.
Deel 1 Het managen van mensen en organi-saties.
Organisatiestructuur en
Dia 1 Politiewerk in de Toekomst Kan technologie “ons” helpen om het veiliger te maken?
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Breuken-Vereenvoudigen
SID-IN als keuzeactiviteit
Gedrag in organisaties, 10e editie
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Hoofdstuk 1 Inleiding op gedrag in organisaties
Conflicten en onderhandelingen
Marketing vandaag en morgen
De verhouding tussen het cspe en Groen Proeven geglobaliseerd examenprogramma in het cspe 31 maart 2011 Maria van Kempen.
Consumentengedrag Hoofdstuk 4 tot § 4.4 MK01 HEO-CE1.
Consumentengedrag Hoofdstuk 4 par. 4.4 en 4.5 MK01 HEO-CE1.
Koop-GEDRAG Stimulus responsmodel Prikkel reactie Behaviorale benadering – black-box Aandacht voor binnenkant – white box.
A H M F K EB C x 85 Korte zijde bij C 2 e secties volte 14 m en op afstand komen ( 0,5 rijbaan)
ZijActief Koningslust 10 jaar Truusje Trap
3. Koopgedrag van particulieren en bedrijven
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
In opdracht van: In samenwerking met:OPENINGOPENING PAGINA 1 PROJECT “SCHOUWBROEKERPLAS”
Identiteit en imago openbaar onderwijs
De financiële functie: Integrale bedrijfsanalyse©
H5 – Consumentengedrag HOE EN WAAROM MENSEN KOPEN
Hoe en waar wordt de keuze voor de nieuwe auto bepaald? AutoRai 2005 Amsterdam, 10 februari 2005 Anne Hoff Research Director Interview-NSS.
Professioneel persoonlijkheidsprofiel
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
Ontwikkelingspsychologie
H6 – Business-to-businessmarkten
Juridische Dienst/Algemene diensten 1 OVAM.
Figuur 3.1 Belangrijke factoren in de micro-omgeving van het bedrijf
Onderwijseenheid ondernemen
HOE EN WAAROM MENSEN KOPEN
Indeling van hoofdstuk 3
College 2 Hoofdstuk 3 Consumentengedrag werkvorm: “Woordwiel” Vragen over inhoud Hoofdstuk 4 Segmenteren en doelgroep werkvorm: “Flip Flop”
Ontwikkelingspsychologie Ontwikkelingspsychologie = de psychologie van de ontwikkeling van de persoonlijkheid.
Hoofdstuk 2: Marketing, winkelformule en retailmix Blz. 9 tm 52
Consumentengedrag Beslissen
H5 – Consumentengedrag HOE EN WAAROM MENSEN KOPEN
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
H6 – Business-to-businessmarkten
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Waarom gedraag ik mij zoals ik doe??
Transcript van de presentatie:

Figuur 6.1 Het Stimulus-Responsmodel van koopgedrag

Figuur 6.2 De factoren die het gedrag beïnvloeden

Figuur 6.3 Invloed van de groep op de keuze van producten en merken

Initiator Gebruiker Beïnvloeder Koop-beslissingen Koper Beslisser

GEZINSLEVENCYCLUS LEVENSSTIJL Jong Middelbare leeftijd Ouder LEVENSSTIJL Activiteiten Interesses Opinies Demografisch

% van de Europese bevolking Types Karakteristieken 1. De traditionalist 2. De huiselijke figuur 3. Derationalist 4. De plezierzoeker 5. De strever 6. De trendsetter 18 14 23 17 15 13 Diep-geworteld gedrag specifiek voor een land. Zoekt warme relaties, in contact met sociale omgeving. Bereidheid om risico’s te nemen, wetenschap en technologie zullen de uitdagingen van de mensheid oplossen. Legt de nadruk op emotionele ervaringen. Gelooft in autonoom gedrag. Geeft de voorkeur aan niet-hiërarchisch sociale structuren en heeft liever spontaniteit dan formele procedures.

Figuur 6.4 De behoeftenhiërarchie van Maslow

Figuur 6.5 Vier soorten koopgedrag

Figuur 6.6 Het besluitvormingsproces van de koper

Figuur 6.7 Stappen tussen de afweging van de alternatieven en de koopbeslissing