BSN nederland De Action Learning MBA

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Programma – Voorstellen & verwachtingen
Advertisements

Conferentie ‘Kwaliteit van studieloopbaanbegeleiding en reflectie’
Informatieavond groep 8
INSPIRATIEMARKT HV Inleiding Ineke de Vries
Belgostat Praktijkseminarie Els ARYS en Petra VAN NUNEN Dienst Statistische informatiesystemen Antwerpen, 17 november 2010.
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
Deadline week 8 •Alle producten moeten kant en klaar gepresenteerd worden •Tijdschriften in print en ingebonden •Films gemonteerd •Web applicaties online.
Creatieve Vaardigheden
Perspectief op Rijpelberg
“Wij helpen u uit de brand” Hugo Ravestein Ton Robben VeiligheidsOefenCentrum Tilburg.
Methodiek: ‘leer der te volgen methoden’. (Uit: Van Dale woordenboek)
Medmec 1 Herfst Les 4.
Begrijpend studerend lezen Groep 4 tot en met 8
IS ER MEER? ONTDEK HET ZELF!.
Het geven van een workshop
Den Haag 30 oktober 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
Universal Design for Learning 24/09/2013 UGent Karen Leyman.
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Jaar 1 les 5 Het creatieve proces
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: startfase en divergerende.
Jaar 1 les 3 Het creatieve proces
Jaar 1 les 7 Het creatieve proces
Jaar 1 les 8 Het creatieve proces
MEDMEC01 Elske Revelman de Vries Mail:
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools VAKGROEP MEDIA EN CREATIVITEIT Mail: Aanwezig: di/wo/do/vr Lokaal: PH Elske Revelman de.
MEDMEC02 – periode 1 – jaar 1 Creative Tools
MEDMEC01 – Q1 – JAAR 1 THEMA: het creatieve proces MODULEWIJZER
Media en Creativiteit MEDMEC01 Roelof de Vries Les 6.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING
Brainstorm sociale media in het onderwijs
Media & Creativiteit Jaar 1 les 4 Het creatieve proces.
MEDMEC – JAAR 1 – Q1 PLANNING Les 1 - 2/9: uitleg vak medmec en kennismaking Les 2 - 9/9: creatief denken en proces Les /9: divergeren en convergeren.
Welkom! Media & Creativiteit Les 4/5
… tweedaagse Nieuwe wiskunde of nieuw leren 28 en 29 oktober.
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
23 april 2009 Wellantcollege wisselt uit Eric de Bruin en Elise van Vliet.
Reflectie.
1 Welkom Conferentie ‘De persoonlijke aanpak werkt!’
1 Docentenhandleiding De integratie van verantwoord ondernemen Studie-avond Syntra West 13 september 2007 Marijke De Prins.
PRESENTEREN.
HOOFDSPONSORS: SPONSORS:. Programmagroep ProjectenPortfolioManagement De brug tussen strategie en projectenportfolio in de praktijk 4e bijeenkomst 23.
Gebiedsvisie Groningen-West
Vaardigheid onderwijs
B IJEENKOMST NVTZ 26 maart PROGRAMMA  Ontvang en informele ontmoeting  Welkom door Marius Buiting (16.30u)  Introductie door  Alice Makkinga.
Inrichtingsplan Tattitraat Programma IP Tattistraat
Da Vinci College ontwerpen Programma 8 maart
Core Course Operations Management
Stagebegeleiding Bijeenkomst 3 Blok 2.
Veroudering Door: Joep en Tim
Bijscholing voltige-instructeurs
Informatievaardigheden
OFC28 mediawijsheid les 4.
Module Communicatie 3de dag
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
Workshop: Digitale bordlessen. Even voorstellen. Anthony Verwijst I-Coach en leerkracht op bs. de LenS. Ervaringen: bordwerkprogramma's, coachen/begeleiden.
dè Action Learning business school
Dè Action Learning business school dinsdag 9 februari 2010 BUSINESS SCHOOL NEDERLAND.
Training digitale didactiek
Pedagogische theorieën
Bijeenkomst September 2015
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Didactiek rondom practicumverslagen: Inhouden, werkvormen en materialen voor de lerarenopleidingen Gerald van Dijk, Hogeschool Utrecht W. Kuiper, H. Eijkelhof,
KEUZETHEMA: DIFFERENTIATIE Bijeenkomst
Informatieavond Herinrichting centrum Liempde
Vaardigheden 1. Het opzetten van een vaardighedenlijn voor leerlingen van de brugklassen. 2. Voor vakdocenten inzichtelijk maken wanneer welke vaardigheden.
Analyse van het studiekeuzeadvies binnen het Ichthus Lyceum
Student-centered learning Student-centered learning is het proces waar bij studenten makkelijk kunnen leren plannen, tactieken toepassen om het studeren.
Ethiek in de branche social work
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
PIT - Samenwerken Les 3.
Transcript van de presentatie:

BSN nederland De Action Learning MBA

Cursus Methodologie Reader Methodologie Ir. Boy van de Wiel Gert-Jan de Rooij MBA Reader Methodologie

Inhoudsopgave Programma Wat is een methode Doel van de cursus Voorbeeld Oefening Bijlage: Methoden

Programma Inleiding (plenair) 18.00 - 18.30 Oefening (subsets) 18.30 - 20.30 Presentatie (plenair) 20.30 - 21.00

Wat is een methode Vaste weldoordachte manier van handelen om een zeker doel te bereiken of is een wijze van onderzoeken, werken of onderwijzen.

Doel van de cursus Ondersteunen van de student bij het kiezen en toepassen van methoden bij de uitvoering van een ALP

Voorbeeld

Oefening Referentiekader Opdracht

Referentiekader Er van uitgaande dat wij als gemeenschappelijke ervaring hebben dat wij een MBA volgen aan de BSN Nederland, definiëren wij “wij” als studenten van BSN Nederland.

Opdracht Verbeter de wijze waarop jullie nu studeren. Gebruik minimaal twee divergerende en twee convergerende technieken. Sluit af met een presentatie van de resultaten en een actieplan.

Afsluiting Observaties over wat fout ging en wat goed ging Samenvatting van wat we geleerd hebben (ad hv inleiding van de bijlage!)