De storyboard-methode

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Leren(d) samenwerken Frank Stiksma MSc
Advertisements

Een kijkje in de schatkist…
Onderzoek naar competentiegericht beoordelen in het groene onderwijs
Trefdag Suggnomé Thema "binnenbrengen van daderperspectief bij het slachtoffer en binnenbrengen van het slachtofferperspectief bij de dader“ -21 november.
Geachte mevrouw Van Humbeeck, Deze PowerPoint weerspiegelt mijn gevoelens en gedachten die ik heb ervaren tijdens mijn bezoek aan het Dr. Guislain museum.
GEMEENTE, NEEM JE KINDEREN MEE
Respectvolle bejegening
doorzettingsvermogen”
1. Wat bestuderen de natuurwetenschappen?
Preekbespreking 15 februari 2012
Feedback geven en ontvangen
….een korte presentatie
Het is spannend en dat mag
Appreciative Inquiry & Leiderschap
Wat zie je precies ???.
Behandeling van suïcidaal gedrag bij jongeren
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Informatiekunde ‘project Informatiewetenschappen’ 7 november F. de Vries Website Evaluatie.
Presentatie Ruud van Dijk: “Het puberende brein” van Eveline Crone
Activerende Opdrachten bij Archeologie voor pakket++s
Competentie 04 Het slecht nieuws gesprek
Godsdienst.
Iedereen coach naar Jef Clement.
Presentatie Kortdurende psychologische behandeling
Persoonlijke en sociale vaardigheden van de commerciële professional
Bouwstenen voor Gemeenterlaties
Bouwstenen voor Gemeenterelaties 2
Optimaliseer de communicatie Begrip geeft opening tot samenwerking.
TRANSVISIE ZORG Gert Bekendam
CanDo Coaching.
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Deze prenten van de communicatieset IK+JIJ=WIJ van het VVKBaO zijn polyvalent inzetbaar: -Als aanzet tot een gesprek -Als de student/leerkracht zijn/haar.
Communicatie en dementie
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Professioneel werken: gestructureerd en methodisch
Volksuniversiteit Zwolle
De incidentmethode Een eenvoudige en strak gestructureerde methode
In 7 stappen naar een gezond bedrijf
Afstudeeronderzoek Suzanne Doolaard
SAMENWERKING CORPORATIE EN BEWONERS INVLOED EN ZEGGENSCHAP Resultaten van onderzoek onder 6 klantenpanels (3302 deelnemers)
Evenwicht in sturing.
Jong en oud.
Gespreksvaardigheden
Zingen Vers 1 (Melodie 1) Er is geen plaats, er is geen plaats,
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Luisteren 3 Actief luisteren. Zowel verbaal als non-verbaal
Week 3  Inleiding attitude interview  Oefenen met attitude interview a.d.h.v. de practicum-vragen.
Retourlogistiek 4e bijeenkomst.
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
BUURTBEMIDDELING. ALGEMEEN Definitie Bemiddelen Tussen (groepen van) personen Eenzelfde buurt betreden/ gebruik maken Methodiek Geïnspireerd op de methodiek.
Hoe wat wie wanneer? Draaiboek maken Boek: Methodisch begeleiden
Opleidingssessie 3 Growing Together Didactische vaardigheden van de mentor.
Opleidingssessie 2 Growing Together Communicatievaardigheden van de mentor.
Problemen in de interactie en communicatie bij kinderen met een aan autisme verwante stoornis. M. Serra & R.B. Minderaa.
Winnock Gabi van Eijk :Bewegingsdeskundige
Patiëntveiligheid Fouten en alledaags leiderschap.
Portret in beeld THTEX.
Het learner report als onderzoeksinstrument
Fouten en alledaags leiderschap
Reflecteren even pas op de plaats
Slecht nieuws meedelen
RÜYA Bijeenkomst 2 Meiden.
Logo Eye Opener: gemaakt door Taco Bals
G-Schema SESSIE 5.
Omgaan met verschillen
Waarden.
Omgaan met verschillen
Gewoon pubergedrag? Over Relaties
Fouten en alledaags leiderschap
Transcript van de presentatie:

De storyboard-methode

De storyboard methode Stap 1: Stel een feiten lijn op per speler: de burger/de medewerker/andere diensten Wat deed ... Liefst zo gedetailleerd mogelijk Elk feit op 1 A4 chronologisch omhoog hangen Stap 2: Stel een uitspraken lijn er bij op: wat zijn de uitspraken die je je herinnert In een lijn in tekstballonnen Stap 3: Gedachtenlijn: wat dacht je? Wat zou de burger gedacht hebben (Interpretatie) In een lijn met gedachtenballonnen Stap 4: Emotielijn: hoe voelde je je? Wat zou de burger gevoeld hebben (Interpretatie) Met gezichten met emoties, of uitvergrote gezichten van stripfiguren Stap 5: bespreek nu gezamenlijk deze analyse, breng de moeilijkheden in kaart en maak een actieplan op 2

Feit 1 Feit 2 Feit 3 Feit 4 Feit 5 Feitenlijn (chronol.) Significante Uitspraken Gedachten lijn Gevoelens lijn 3

De storyboard methode Aanpak: Laat de deelnemers zoveel mogelijk actief meewerken Bespreek de storyboard terwijl men er naar kijkt, op die manier zit men minder tegenover elkaar Goede werkvorm voor: Ketenaanpak te bespreken Conflicten tussen verschillende groepen die moeten samenwerken bespreekbaar te maken 4