KRITIEK op MCM 1) Hogere prijs 2) Beperking van de concurrentie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Advertisements

MMNM 2011 Marketingcommunicatie.
‘De nieuwe weg van Appelsientje’
29/01/14.  Intro  Theorie  Kennisvragen maken.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
2013 HOOFDSTUK 9 e.v..
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
10.1 Functies factor prijs (p. 164)
Breechpocket-productdossier
MCM WEEK 7 oktober 2013 HFTST 7 & 8 e.v..
MMNM 2012 (Marketing) communicatie.
MARKETING COMMUNICATIE Strategie
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
MCM LES 8 HFTST 8,10, 13, 14, 23.
MARKETING COMMUNICATIE STRATEGIE
MARKETING COMMUNICATIE STRATEGIE
Van concept naar realisatie
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
CROSS MEDIA Wat lever je 15 oktober op? Cross Media plan voor Museumnacht (hardcopy) –Medialandschap –Doelgroep (en) –Communicatiedoelstelling –Communicatiestrategie.
Cross Media.
CROSS MEDIA. CROSS MEDIA Grenzen tussen media vervagen 3 trends Any time, any place any where (onafhankelijk van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken.
Marketing Werkgroep 6.
Agenda  Les  wkn  hs 2 2 marketing
H16 Promotiebeleid Communicatie-instrumenten Persoonlijke verkoop
Macro analyse DEPEST analyse Demografisch Economisch
Geïntegreerde marketingcommunicatie
Hoofdstuk 2 Sport- sponsoring
MCM LES 9 HFTST 8,10, 13, 14, 23.
MCM WEEK 7 oktober 2013 HFTST 7 & 8 e.v..
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Reclame.
Marketing Organisatie Marketing Product product TW positionering Klant doelgroep Promotie promotie Omzet.
Communicatiebeleid Onderneming
Communicatiebeleid Onderneming
Breechpocket- productdossier Laura Danneels. Inhoudstafel  Voorstelling product  Segmentatie  Positionering  POD-POP  4 P’s  Conclusie.
Wet op de handelspraktijken
Marketing Marketingoriëntatie
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
MARKETINGMIX.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Filiaalmanager.
Natural mineral water.
3.1 Wat bepaalt je koopgedrag?
Interactive Experience model
Productbeleid.
Commercieel beleid 2 H4 Presentatie- en promotiebeleid Ondernemer detailhandel.
Marketing 5 havo.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 11 Product.
Duodrink Christien Veelenturf. Duodrink  Bidon met twee drinktuiten  Onbreekbaar  Vaatwasserbestendig  Twee dranken tegelijk.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Hoofdstuk 10 product en prijsbeleid. Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux Lagen van een product.
Hoofdstuk 4 Ontwikkeling van het internationale concurrentievermogen.
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
Consumentengedrag Leren I
Welkom VWO 5..
Brainstormen Uw naam.
Eén portie sprinkhaan, graag!
Module Communicatie M1 Bijeenkomst 1
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Orderverzamelen, verzenden en inventariseren
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
Orderverzamelen, verzenden en inventariseren
Naam van degene die de presentatie verzorgt
Verleiding of misleiding?
Marketingcommunicatie
Marketing- communicatieplan
Transcript van de presentatie:

KRITIEK op MCM 1) Hogere prijs 2) Beperking van de concurrentie 3) Monopolievorming 4) Schijnbehoeften en consumptiepatronen 5) Belediging voor de intelligentie - Smaak, Schijnwerkelijkheid, Bevestiging rolpatronen.

WETGEVING WET misleidende reclame Wet op de kansppelen Sweepstakes Wet op de bescherming persoonsgegevens Benelux vedrag inzake de intellectuele eigendom Warenwet Auteurswet Mediawet

INSTANTIE; Reclame Code Commissie

COMMUNICATIEDOELSTELLINGEN Categoriebehoefte Kan latent aanwezig zijn, Marcom maakt het manifest. Herinnering. Merkbekendheid Actief, Passief, Top of Mind Awareness, Brand Awareness Set – Brand Asset Evaluator, krijg je een overzicht van Merkwaarde en Merkperceptie.

DAGMAR MODEL

POSITIONERING INFORMATIONEEL TRANSFORMATIONEEL TWEEZIJDIG UITVOERINGSPOSITIONERING

CREATIEVE CONCEPT

BUDGETTEREN FACTOREN die van invloed zijn: Rol van Marketingcommunicatie in het marketingproces Omvang marktgebied Levenscyclus van het product Producteigenschappen en productdifferentiatie Winstmarge en omzetvolume Activiteiten van de concurrentie Mediakosten HOOFDSTUK 10

VORMEN VAN BUDGETTEREN: ANTI CYCLISCH OMZETPERCENTAGE TAAKSTELLEND PARITEITEN SLUITPOST

BUREAU’S

2.3 | MARKETINGCOMMUNICATIE-INSTRUMENTEN MET ALLE MARCOM-INSTRUMENTEN PROBEREN WE HET KEUZEGEDRAG VAN DE CONSUMENT TE BEINVLOEDEN SIGNALEN VOOR DE CONSUMENT BESTAAN OA UIT: MERKNAAM VERPAKKING VORMGEVING PRIJS DISTRIBUTIEKANALEN MAAR ER ZIJN ANDERE MANIEREN OM HET PROD. ONDER DE AANDACHT TE BRENGEN: MARCOMMIX