Digitale vrachtwagensluizen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Verplicht gebruik van de Liefkenshoektunnel voor doorgaand vrachtverkeer op de Antwerpse NW-as een doeltreffende en haalbare maatregel voor het verlichten.
Advertisements

UITZONDERLIJK VERVOER Update via View > Header and Footer2 UITZONDERLIJK VERVOER Nieuwe reglementering sinds 1 juli 2010.
BAV 23/11/2013 Aanzet tot een objectief onderzoek naar clubs in moeilijkheden.
Miran SCHEERS Afdelingshoofd Gedrag en Beleid
Utrecht Innovatie & Veiligheid Paul Koot & Frits Neijgh van Lier.
Op het trottoir mogen kinderen met een kinderfiets rijden als ze jonger zijn dan: a) 8 jaar b) 9 jaar c) 10 jaar.
Europa en duurzame mobiliteit commentaar op COM(2006)314 Prof. Stef Proost Center for Economic Studies KULeuven.
Geografisch InformatieSysteem (GIS)
Rekenen met snelheid Een probleem oplossen
VOORAFGAANDE CONTROLES
Fietswensen-analyse Diezerpoort Kinderen in beweging / Fietsersbond - workshop 1.
1 1 Diagnoseadvies van de sociale partners over O&O en innovatie ‘Naar een meer innovatieve economie’ 18 september 2006.
Het gedrag van de mens van binnenuit Divera Twisk
Nieuwe data voor (nieuwe) OV modellen
22 april 2013 Poort Oost – lokale besturen Oosterweelverbinding.
Gevolgen spoorverdubbeling in Tricht
Quizmasters: Sanne Bijlsma Gemeente Zundert Fons Merken Wonen Limburg
Krachten en verkeer.
Suïcide Dagelijks sterven in Vlaanderen drie mensen door zelfdoding Minstens éénmaal per week pleegt een leerling zelfmoord.
Overzicht presentatie
Uit: Verslaving Mathias Vierstraete 1BaMV
Mobiele Netwerken Op weg naar UMTS Tom Geysen – 3 BO.
EYV 2011 in Vlaanderen. Korte historiek  CEV Manifest  Lobbywerk  IP Group on Volunteering EP  Written Declaration EP  Alliantie 22 ngo’s (EYV2011.
Samen bijdragen tot een veilige en leefbare stad ANPR Een gedroomde technologie ? Samen bijdragen tot een veilige en leefbare stad.
Studiedag 22 april 2008 Brussel “REGIO MIDDEN-KEMPEN BEWEEGT!”
KZ: Platform / Incentives / Rapportage
Varianten-studie dubbele overweg
Samenvatting.  Tussen 2000 en tijdelijke en 8 permanente hostels opgericht in Utrecht: ◦ Eenvoudige overnachtingsmogelijkheden voor vb verslaafden,
Divera Twisk 3 maart 2006 Het gedrag van de mens van binnenuit Het gedrag van de mens van binnenuit Divera Twisk.
23 april 2013 Brabant in-car III Bram Hendrix. Wat ging vooraf Subsidieprogramma als vervolg op BIC1 en BIC2 Brabant in-car I – –testen nieuwe.
Snelwegsystemen Jos Beukeveld Mei 2011.
Effectief adverteren op Marktplaats.nl Gericht communiceren met een relevant publiek.
Modelleren 4 7 mei 2002 (tussenpresentatie). Wat is de vraag? Welke aannamen hebben we gedaan? Wat is ons model daarbij? Hebben we al concrete resultaten?
Wat vinden bewoners van Maarsseveen-Molenpolder van het verkeer in hun straten? Gerco van den Berg, Liesbeth Tettero, Gerard Baars, Wim de Groot, Helena.
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
1 BUE: de eerste cijfers Gijs Martens HRM Netwerk 22/02/02.
Van papier naar digitaal Casus Digital born materiaal
Vrachtroutenetwerk Stien Verlinden Indeling toelichting Missie vrachtroutenetwerk (VRN) Fasering in de uitwerking van het VRN.
TN/MER Omlegging A9 Badhoevedorp
Scholierenproject “Kosmische Straling”
Les 1: Verkeer.
Weren groot (vracht)verkeer Heerjansdam. Samen nagedacht over maatregelen Dorpsraad Heerjansdam Gemeente Zwijndrecht KVOB Politie.
VERKEERSCIJFERS 2014 Politiezone RIHO. Vooraf  Snelheid, gebruik van alcohol en drugs en onaangepast rijgedrag zijn de drie hoofdoorzaken van ongevallen.
Hom Com 19 oktober Zelfrijdende auto Google leert wagen rijden zoals mensen (slecht dus) Tegen 2040 zijn we zo ver ?
Smart Traffic: pilot N201 Dataverrijking door combinatie met simulatie
Automatic Number Plate Recognition (ANPR-camera’s)
Infovergadering Heraanleg Kasteellaan 21 januari
Heusden-Zolder – wooninbreiding Vlaminglaan Buro LST GEMEENTE HEUSDEN - ZOLDER WOONINBREIDING VLAMINGENLAAN Infovergadering 3 november 2014.
EEN PAROCHIEKERKENPLAN VOOR DE KERKEN OP HET GRONDGEBIED VAN UW GEMEENTE Stappenplan.
Agenda  Opening burgemeester Gelok.  Introductie wethouder Zandee.  Toelichting op het GVVP en de beleidsagenda door Dhr. Louwerse.  Gelegenheid tot.
` Thema avond gemeenteraad Neder-Betuwe Bestemmingsplan Waalwaard en mogelijke verplaatsing De Beijer BV Patricia van Eijndthoven 29 maart 2011.
Feiten Meest voorkomende helpdeskproblemen.  Per werknemer wordt gemiddeld een half uur per dag(!) besteed aan zoeken naar ICT antwoorden.  Productieverlies.
VERKEERSCIJFERS 2015 Politiezone RIHO. Vooraf  Snelheid, gebruik van alcohol en drugs en onaangepast rijgedrag zijn de drie hoofdoorzaken van ongevallen.
1: Oorspronkelijk plan Maatregelen: 4x drempels 7x kruispuntplateau’s 1x markering kruispunt reflecterende borden bij scherpe bochten Kenmerken: snelheid.
Het ABC van de GAS-wet: een kort overzicht van de mogelijkheden van de GAS- wet #VVSGhandhaven 26 mei Mechelen.
Toelichting zienswijze van de fam. Van Hal en Haerkens Ontsluiting gebouw plan Elzenstraat 60 naar de Elzenstraat goed gepland? of is er een veiliger alternatief?
Klimaatverandering en schade Alex Hoen, Verbond van Verzekeraars 4 februari 2016.
Sluizen Inhoud: Sluizen in Wildervank Bovenste middelste benedenste verlaat.
ANPR-Antwerpen Persvoorstelling Politie Antwerpen.
Change support Tactisch support Strategisch support Management support Monitoring Educatie Management- informatie Data- beheer Behoefte- management Contract-
WIJKOVERLEG ANTWERPSEDREEF VERKEERSVEILIGHEID 30 maart 2010Bob Peeters.
Slide template: myfreeppt
Strategisch support Management support Strategie Tactisch support
Grassrootsproject IMPULS digitaal.
Praktijkcase: GAS-verkeer Mechelen studiedag Lamot
Hoofdstuk 28 Snelheid en tijd. Hoofdstuk 28 Snelheid en tijd.
Typische problemen R1 Beperkte restcapaciteit
Studiedag ANPR gegevens
Naam BIN en/of Politiezone
Hoe veilig vinden de bewoners Maasniel?
Transcript van de presentatie:

Digitale vrachtwagensluizen Erik De Wispelaere

Problematiek Dagelijks doorkruist zwaar vrachtwagen-verkeer de dorpskernen van de Gentse Kanaalzone (kortste en snelste weg). Rieme: meer dan 700 vrachtwagens per dag Gevolg: zwaar doorgaand vrachtverkeer zorgt voor heel wat verkeersoverlast leefbaarheid dorpen ernstig aangetast

Concrete oplossing Zoneborden + digitale dubbelpolige sluis (Belgische primeur!) In werking op 22 november 2010 Testperiode van 6 maanden: automatische controle om doorgaand vrachtverkeer hoger dan 3 meter te weren Na definitieve goedkeuring door parket: automatische registratie & verbalisering

Werking digitale vrachtwagensluis

Werking digitale vrachtwagensluis Samenstelling: Lussen in de weg → detectie voertuig Lasers in de hoogte → detectie in de hoogte Onbemande digitale camera

Werking digitale vrachtwagensluis Indicatieve lussen

Werking digitale vrachtwagensluis ANPR camera (Automatische nummerplaatherkenning)

Werking digitale vrachtwagensluis CCTV camera

Werking digitale vrachtwagensluis Gegevensoverdracht Data pool 2 Centrale data server: Matching nummerplaten Berekening doorreistijd Database Statistieken Data pool 1 Gebruiker  lokale politie

Evaluatie Afspraken: Sluizen werken 24u/24u Doorrijtijd 4 minuten Boete 50 euro Resultaten: Van meer dan 700 vrachtwagenbewegingen per dag naar minder dan 150 tussen de 8 en 15 overtreders per dag

Toekomst Positieve evolutie: Interesse bij vele besturen Enthousiasme bij bewoners Geen hinder voor niet geviseerde groep weggebruikers Zinvol indien er uitgewerkte vrachtwagen- routeplannen zijn Toestellen worden goedkoper en kleiner

Toekomst Sluizen kunnen meer dan doorgaand vrachtverkeer tegenhouden: data verzamelen (intensiteit, herkomst-bestemming, gemiddelde snelheid, …) trajectcontrole weren doorgaand autoverkeer