Netwerk Kwaliteit in de Vlaamse Overheid
Beleidsinitiatieven Nota Vlaamse Regering van 1 juli Integriteitsbeleid
Waardengebonden competenties Visie over hoe Vlaamse overheid wil werken: “ met de blik niet gericht op zichzelf, maar op de klanten en de samenleving; niet wispelturig of inconsequent, maar als een betrouwbare en integere partner voor de samenleving. Bij de inrichting van de interne winkel moet daarom topprioriteit gegeven worden aan een voortdurend kwaliteitsstreven. Op alle niveaus moet uitstekend samengewerkt worden om met de beperkte middelen maximaal waarde toe te voegen voor de gebruikers van de diensten. ”
Managementcode waardengebonden competenties voortdurend verbeteren, klantgerichtheid, samenwerken en betrouwbaarheid => vertalen naar concreet gedrag programma’s of projecten voor continue verbetering opzetten verzamel - binnen een context van verbeterprojecten - feedback van uw klanten over de dienstverlening
Duurzame kwaliteit Kwaliteit wordt opgelegd voor ANDERE instellingen en organisaties GEEN kwaliteitsnormen voor eigen diensten Vlaamse overheid Er moeten ook minimale kwaliteitsnormen komen voor entiteiten Vlaamse overheid
Duurzame kwaliteit Enkele nieuwe voorstellen aan VR: –Standaard voor klantenbevragingen –Ondersteuning van managers voor het organiseren van gebruikersfeedback Raamovereenkomst Handboek voor klantentevredenheidsmetingen –Op poten zetten van een vertrouwensbarometer
Kwaliteitsconferenties 3 – 5 oktober: EFQM Forum Global Competition 17 – 18 oktober: Derde conferentie over de kwaliteit van overheidsdiensten in België 20 oktober: ESF Forum Qwaliteit in PraQtijQ 17 november: Vlaams Centrum voor Kwaliteitszorg Partenrship en middelen 8 december: Netwerk Kwaliteit Vlaamse overheid