Corporate Communication & Design

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!
Advertisements

Viktor Wieme, Kimberly Camus, Kelsey Vermeulen
 TV media voor de kerken: een meerwaarde? Gouke v.d. Meulen  Wat is nu (technisch) mogelijk Wim van Dijk  Praktijk voorbeelden in de regio  Praktijk.
Opleidingsadviseur Fundeon
Beleidsplan sc Victoria ’04
Communicatie- programma 10
Provinciaal Verbond voor Volkstuinen Antwerpen vzw Algemene Vergadering van 22 maart 2014 Volkstuin wordt TUINHIER Bertho Beusen 22 maart 2014.
Analyse klantgerichte websites
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
H9: Communicatie.
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
Ronde tafel 19 januari Missie o2 consult Missie »Onze missie bestaat erin om bij de planning en de uitvoering van projecten »die verband houden.
Vernieuwing beroepsgerichte programma’s vmbo
Corporate communicatie
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Structuur presentatie
DILIGENTIA |INTELLIGENTIA Project Diligentia – Will Goderie  Sebastian Schipper[c]  May Bui  Dineke Delst  Maarten Förster
Beginnen met actieonderzoek Hoe pak je dat aan?
Een communicatiecampagne over dakisolatie. Hoe pak je dat aan?
1 PROGRAMMA ALCOHOL & MAATSCHAPPIJ SPIRITSNL ONDERZOEK VOORJAAR 2013.
Geïntegreerde Communicatie
communicatieambtenaar
Herpositionering Renault
Georges Van Nevel 04 oktober 2008 Citymarketing & Communicatie.
= de visuele presentatie van een organisatie
Wat is een communicatieplan?
Hoe geef je organisatie ontwikkeling echt vorm?
detaillistenpromotie
LOMOZ Versterking van de positionering 1. 2 Agenda 1.Drijfveren: idealisme 2.Marketingbeleid 3.De vertaalslag naar de LOMOZ situatie 4.Plan van aanpak.
Anita Meulenbroeks Mannus Menting
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Business Marketing Management
Reuel Gregorius Aza Lemmer Quan Vu
Quick scan Janneke Delisse, Renée van Os, Jan Jurriëns
SZamen|Gezond 15 oktober 2014.
Webdesign & (Digital) Marketing Portfolio Stage
Project presentatie 1. Even voorstellen - Niek Storm - Manoli Tsigonakis - Kevin de Groot - Boudewijn de Jong.
§ 1.1 Waar kies je voor? De keuzes die je maakt als consument worden beïnvloed door de marketing van bedrijven die producten en diensten aanbieden. © Noordhoff.
Anita Meulenbroeks Mannus Menting Mediaplan. Inleiding Probleem Doelgroep Zender Doelstelling Boodschap Mediakeuze Communicatieconcept Verwachte respons.
Project presentatie 1. Even voorstellen - Niek Storm - Manoli Tsigonakis - Kevin de Groot - Boudewijn de Jong.
Communicatie en Instumenten
 Logo ontwerp : 5u  Foto shoot : 1 dag  Video shoot : 2 dagen (clip 30sec)  Website : 2 weken  Overleggen : 6u.
Corporate Communicatie
Marketingcommunicatie
• Debriefing • Voorgaande campagnes • Hoe hebben wij dit aangepakt?
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Relatie tussen het PI en bedrijven Anne van Opijnen (2015)
Interactieve Marketing Bob van de Geer & Chrisitian Best.
Opleiding Communicatie Sessie 1 Communicatie vandaag. Strategie en planning 25 september 2015, Brussel Centra Geestelijke Gezondheidszorg.
Preventief Organisatie Advies 2014 Daan Ros Frank van Deventer.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Transitiecommunicatie Dichterbij Belangrijk kenmerk: Onduidelijkheden en uitstel, veel vragen en onzekerheden. Uitdaging: Aansluiten bij de diverse doelgroepen.
‘R&D Fonds GGD Amsterdam’ ‘Hoe werkt het en wat levert het op?’
Inleiding Communicatiekunde Hoorcollege 4 Corporate Communication.
Oriëntatie op CIW hoorcollege 5: Corporate Communicatie Ali Oussaïd.
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Communicatie bij OCB Doel presentatie: Gedrag, symboliek en communicatie Indruk geven van mijn aanpak Managers betrekken bij imago Hoe gedrag beïnvloeden?
Workshop PR en communicatie. Marketingplan Analyse van de omgeving (SWOT analyse = sterke kanten, zwakke kanten, kansen en bedreigingen) Analyse van de.
Oriëntatie op CIW Hoorcollege 5 Communicatie-scan Dr. Ali Oussaïd.
De marketing van kennis
Concrete stappen naar aansprekende woonzorg- en serviceconcepten
Succesvol cultureel ondernemen
Internetmarketing en oefentoets
Huisstijl en logo Fietsersbond
Effectieve handhaving door ketenintegratie Albert van Wijk
Nederland Filantropieland
Communicatie.
Transcript van de presentatie:

Corporate Communication & Design “Het astmafonds”

Lyan van der Vlist Birgitta Roos Jacqueline Commijs Suzanne van Marion Even voorstellen: Lyan van der Vlist Birgitta Roos Jacqueline Commijs Suzanne van Marion

Opdracht Stafgroep “ Corporate Communication” van het Astmafonds Identiteitsplan GAPS

Inhoud Gewenste identiteit Werkelijke identiteit Fysieke identiteit Imago GAP-analyse Advies en uitwerking

Gewenste identiteit MissieAstma, COPD, daarmee verwante aandoeningen voorkomen en in Nederland de gevolgen van deze aandoeningen voor patienten, hun directe omgeving en samenleving minimaliseren. Praktijk

Persoonlijkheidskenmerken: Maatschappelijk betrokken Open en transparant Interactief Visionair Kennis Vernieuwend Partnership Integer

 Positionering Het astmafonds: Patientenvereniging Fondsenwerver

Werkelijke identiteit: Enquete onder medewerkers Kernvraag: Hoe zien de medewerkers de corporate identity van het Astmafonds? Onderzoekspopulatie:76 medewerkers, respons: 17 medewerkers Exploratieve onderzoeksmethode

Opvallende uitkomsten uit het onderzoek: -Werken bij het astmafonds -Werksfeer -Verloop van de communicatie -Logo en symbolische betekenis -Huisstijl < identiteit astma fonds -Relatie met doelgroepen

Oplossing volgens medewerkers: -Minder “lief” zijn -Moderne uitstraling -Sneller en flexibeler op actuele gebeurtenissen inspelen -Publiciteit opzoeken -In dialoog treden met doelgroep -Astmafonds ook voor mensen met COPD - CONCLUSIE

Fysieke identiteit Interne communicatie: Externe communicatie: Jaarverslag; Mail; Zeepkist Externe communicatie: Folders; Website; Reclame

Imago Naamsbekendheid; Verwarring; Betekenis logo onduidelijk.

Gap-analyse Gewenste identiteit vs. Werkelijke identiteit; Gewenste identiteit vs. Fysieke identiteit; Gewenste identiteit vs. Imago.

Advies en beleidsvoering Scs; Logo herkenbaar; Eenheid in brochures.

Media instrumenten Tv; Billboards; Advertenties kranten

Wij danken U voor uw aandacht Mochten er nog vragen zijn Wij danken U voor uw aandacht Mochten er nog vragen zijn? Stel ze dan gerust!