Corporate Communication & Design “Het astmafonds”
Lyan van der Vlist Birgitta Roos Jacqueline Commijs Suzanne van Marion Even voorstellen: Lyan van der Vlist Birgitta Roos Jacqueline Commijs Suzanne van Marion
Opdracht Stafgroep “ Corporate Communication” van het Astmafonds Identiteitsplan GAPS
Inhoud Gewenste identiteit Werkelijke identiteit Fysieke identiteit Imago GAP-analyse Advies en uitwerking
Gewenste identiteit MissieAstma, COPD, daarmee verwante aandoeningen voorkomen en in Nederland de gevolgen van deze aandoeningen voor patienten, hun directe omgeving en samenleving minimaliseren. Praktijk
Persoonlijkheidskenmerken: Maatschappelijk betrokken Open en transparant Interactief Visionair Kennis Vernieuwend Partnership Integer
Positionering Het astmafonds: Patientenvereniging Fondsenwerver
Werkelijke identiteit: Enquete onder medewerkers Kernvraag: Hoe zien de medewerkers de corporate identity van het Astmafonds? Onderzoekspopulatie:76 medewerkers, respons: 17 medewerkers Exploratieve onderzoeksmethode
Opvallende uitkomsten uit het onderzoek: -Werken bij het astmafonds -Werksfeer -Verloop van de communicatie -Logo en symbolische betekenis -Huisstijl < identiteit astma fonds -Relatie met doelgroepen
Oplossing volgens medewerkers: -Minder “lief” zijn -Moderne uitstraling -Sneller en flexibeler op actuele gebeurtenissen inspelen -Publiciteit opzoeken -In dialoog treden met doelgroep -Astmafonds ook voor mensen met COPD - CONCLUSIE
Fysieke identiteit Interne communicatie: Externe communicatie: Jaarverslag; Mail; Zeepkist Externe communicatie: Folders; Website; Reclame
Imago Naamsbekendheid; Verwarring; Betekenis logo onduidelijk.
Gap-analyse Gewenste identiteit vs. Werkelijke identiteit; Gewenste identiteit vs. Fysieke identiteit; Gewenste identiteit vs. Imago.
Advies en beleidsvoering Scs; Logo herkenbaar; Eenheid in brochures.
Media instrumenten Tv; Billboards; Advertenties kranten
Wij danken U voor uw aandacht Mochten er nog vragen zijn Wij danken U voor uw aandacht Mochten er nog vragen zijn? Stel ze dan gerust!