Cop Ontwerpprojecten / Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Vergelijking met RBL, 8 april 2010.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode
Advertisements

Doel van de miniconferentie: Weten waar je op je opleiding over in gesprek kunt gaan mbt het toetsen van taal in totaal. Voettekst.
Wiki’s in het Hoger Onderwijs Pierre Gorissen Fontys Hogescholen
Conferentie ‘Kwaliteit van studieloopbaanbegeleiding en reflectie’
24 april 2013 Zichtbaar ondernemen door kleinere (thuis)zorgorganisaties.
INSPIRATIEMARKT HV Inleiding Ineke de Vries
Dorpen in verandering naar nieuwe onderzoeksvragen en beleidsperspectieven.
Competentiemanagement
Hogere denkvaardigheden
Bronnenboek onderzoekstrategieën
Van beroepssituatie naar inlevermap
Coaching, hefboom voor leiderschapsontwikkeling?
Rhenen, 8 april 2011 Dagvoorzitter: Jan van Setten.
Ontwerpprojecten Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis
Excursie.
Gebiedsplan Feijenoord
Startbijeenkomst Fietscommunity 2 juli Agenda uur: Welkom uur: ‘The role of the bicycle as an egress and access mode for multimodal.
Sociale Innovatie als ondernemingsstrategie WORKSHOP uur
Projectweek.
PEER LEARNING Intervisie op verplaatsing Gastfaculteit Geneeskunde 30 april 2008.
Van diagnose naar etiket Discussiemiddag 19 juni 2013 Centrum voor Ethiek 1.
|Date faculty of behavioural and social sciences 1 Matching bij Pedagogische Wetenschappen >Pedagogische Wetenschappen: instroom jaarlijks van.
MedMec Q3 Workshop co-creatie De student is in staat: Het begrip co-creatie en de voordelen van co-creatie te benoemen. De voorwaarden te benoemen om te.
Werkbijeenkomst Leerdoelen & Toetsing Bijeenkomst in het kader van de accreditatie / zelfevaluatie IO en IDE 23 mei 2013.
Bij ons leer je de wereld kennen ICT&Onderwijs Programma universiteit Leiden Portfolio van projecten en activiteiten die optimaal bijdragen aan het behalen.
Themabijeenkomst multimedia 22 juni Programma TijdOnderdeel 10.00Welkom en mededelingen 10.10Leren in Onlinecursus video 11.25pauze 11.40Workshop.
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Kennis borgen Kennis integreren
Titel auteur oktober /10 Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Ontwerpgerichte kennisontwikkeling, praktijkgericht onderzoek door studenten en docenten.
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek De kennisvraag centraal? Community of practice 12 juni 2007.
Ontwerpprojecten Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis Deze presentatie staat op: (onderdeel kennisbank)
DU project Ontwerpgericht Onderzoek Subtitels: Verbinden van Onderwijs en Onderzoek; Praktijkgericht Ontwerponderzoek Review 23 oktober 2006 Review 23.
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek De kennisvraag centraal?
Lessons learned uit Bouwen aan Kennis Steven Nijhuis, projectleider HU Onderwijsdagen 2008.
Ontwerpprojecten Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis.
Detecteren en Bevorderen van Adaptive Expertise bij Studenten Wilfred van Dellen University College Maastricht Brief introduction: tell the audience.
De 3 Dimensies van Collaborative Learning: het PEERS project op University College Maastricht Oscar van den Wijngaard, Community of Practice HU 8 april.
Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis
NIOC 2002 Corrie Huijs 18 april Corrie Huijs en Nico van Diepen Uitdagen en oriënteren op ICT competenties met webdesign E-mission  emotion.
Welkom op de Grote Griffiedag!
Naar meer rendement van het weidevogelbeheer Kerngebieden Weidevogellandschap, Tweede bijeenkomst met provincies 17 november 2011, Ede.
Welkom namens collega’s en studenten. Hermien Miltenburg Wageningen University and Research Centre.
1. Levensbeschouwing en communicatie
Zichtbare Zorg heet u welkom Informatiesessies september 2009.
Knowledge Alliances & Sector Skills Alliances
Bijeenkomst Contactpersonen NAH 3 februari 2011 Het kan Anders! Hoe kan minder meer worden voor de NAH cliënt?
Highlights evaluaties Presentatie De Groene Parade II 10 juni 2009.
Boom uitgevers Den Haag. Korte presentatie BJu en de digitale wereld Onze visie op digitaal in het Hoger Onderwijs? En-en: boek plus digitaal (inclusief.
1. 2 Themadag Engineering 20 april 2012 Windesheim WELKOM.
Inspiratiebijeenkomst Sociale Netwerken Versterken 27 juni 2013.
Conferentie Opbrengstgericht werken
WELKOM VOKVAO seminar 28 Sociale Innovatie
Netwerk Nieuw Bouwen “Duurzaam Bouwen, een tijdelijke bevlieging of dé nieuwe manier van bouwen?” Mid Term Seminar RAAK-MKB-project vrijdag 17 juni 2011.
Gebiedsvisie Groningen-West
Gerard Ekdom in poppodium 013, Tilburg
NETWERKBIJEENKOMST Woensdag 16 februari INDELING BIJEENKOMST  Praktische zaken –  Inhoudelijke zaken16.00 –
Workshop Je lijf goed met wasgoed!
Da Vinci College ontwerpen Programma 8 maart
Werkveldconferentie 23 april 2014
Welkom!.
Het ideale fairtrade team
Leergroepcoachen als onderwijsconcept
Programma uurOntvangst met verjaardagstaart uurOfficiële opening en presentatie van de resultaten van 1 jaar kwartier maken uurCarrousel.
R&D 17:10 – 18:00 GEZAMENLIJKE OPSTART 18:00 – 18:30 ETEN 18:30 – 19:20 SPLITSEN 1 E EN 2 E JAARS 19:20 GEZAMENLIJKE AFSLUITING Trainingsbijeenkomst.
Bert Mulder | eSociety Instituut | Haagse Hogeschool Stepping Stones for Safety and Security: innovatie, verbinden en samenwerken.
Papier of Elektronisch 2 portfolio implementaties bij Geneeskunde Maarten van Wesel & Anouk Prop.
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Historische praktijk 3 (BA 3 geschiedenis) Inleiding, Marc Boone 14 mei 2008.
Begeleiden van Praktijkonderzoek
Jan Leen Projectmanager EVC Kerndocent MER deeltijd
Transcript van de presentatie:

Cop Ontwerpprojecten / Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Vergelijking met RBL, 8 april 2010

Programma n Intro n workshops 1a en b: n a Adaptive Expertise vs Reflective Practitioner n b Wederkerigheid n (gezamenlijk) Meten van het leereffect n Brown Paper volgende sessies n Borrel

VOO en RBL n Bij VOO brengen we de theorievorming in bij de verder praktische ruimte (praktijkopdrachten, beroepsproducten). n Bij RBL wordt de praktijk ingebracht in de verder theoretische ruimte.

VOO Kennisvraag Praktijkvraag Competentievraag Kennis Oplossing Competentie Vraag ontwikkelen: Valideren: Criteria Review:

RBL, context UCM: Open Curriculum, Problem-Based Learning, driejarige Bachelor Ons onderzoek: Transfer of knowledge and skills and adaptive expertise (Wilfred) Social engagement (Oscar) Gemeenschappelijke thema’s: Curriculum ontwikkeling Life-long learning Collaboration in learning

De onderwerpen en VOO n Reflective practioner: studenten criteria laten ontwikkelen en oplossing laten toetsen (reflection in action / on action). n Wederkerigheid/refl.pract.: via de kennisvraag. n Leereffect meten: review op de TFG, student toont aan dat doelstellingen behaald zijn.

Doelstelling voor vandaag n Workshops 1 a+b: n Verkennen van het begrip n Wat betekent dit voor het onderwijs en de inrichting ervan n Eindproducten: (top)3 realistische leerdoelen en (top) 3 aanbevelingen voor de inrichting n Meten van het leereffect:hoe gaan we onze top 3 /6 leerdoelen meten, wat zijn geëigende tools of assessment? n BPS: welke van deze aanbevelingen moeten terugkomen in volgende bijeenkomsten van de CoP?