De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op: www.surfgroepen.nl/sites/ontwerpprojecten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Steven Nijhuis • Maart 2007 • 1/8 Authentieke projecten, een sprong in het diepe? Durf het roer aan studenten te geven
Advertisements

Vragend en Ontkennend maken
REBELS: Race and Ethnicity Based Education; Local Solutions
You do remember, don’t you?
Soft Systems Methodology Een doelbewuste aanpak voor action research
Ontwerpprojecten Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis
Verbinden van Onderwijs en Onderzoek Inleiding in de methode, Cop 2009 Steven Nijhuis Hogeschool Utrecht.
Het Landelijk Steunpunt Gastsprekers WO II-Heden is ondergebracht bij het Herinneringscentrum Kamp Westerbork Landelijk Steunpunt Gastsprekers WO II-Heden.
Interrogative sentences
User Centred Development
Ontwerpprojecten Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis Deze presentatie staat op: (onderdeel kennisbank)
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Ontwerpprojecten Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis.
De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op:
Ofwel hoe combineren we drie stromen? Steven Nijhuis
zondag 3 augustus 2014 Sunday, 03 August 2014 END OF TIME EINDE DER TIJDEN IF THIS IS GOOD BYE INCH ALLAH TIBETAN CHAKRA MEDITATIONS CELESTIAL SODA POP.
Grammar Chapter 4 – G2 If + past simple. Je wist al dat je voor het woordje als in het Engels if kunt gebuiken. We gaan hier even mee verder. Het kan.
Woordvolgorde met woorden van tijd
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/002] thema: CV and letter of application can-do : kan complexe zakelijke teksten schrijven © Anne Beeker Alle.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/004]/ thema: There are lies, damned lies and statistics... can-do : kan complexe informatie en adviezen.
Deltion College Engels A1 Gesprekken voeren [Edu/002] thema: Ough! I don’t feel good…. can-do : kan eenvoudige informatie geven.
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Grammar 3 Must = moeten (van jezelf) Should = Zou moeten (van jezelf) It’s getting late. I must go now. It’s getting late. I should go now. Mustn’t = moeten.
Woordvolgorde Bepaling van tijd.
Rational Unified Process RUP Jef Bergsma. Iterations –Inception –Elaboration –Construction –Transition De kernbegrippen (Phases)
Blended Learning. content Waarom wij e-learning hebben gebruikt Demo van de module Voorlopige resultaten van effecten op gebruikers.
International Primary Curriculum
Lesson 10. Today’s class  Check homework  Passive  Punctuation  Homework.
Deltion College Engels B2 Spreken/presentaties/subvaardigheid lezen [Edu/003] thema: Holland – coffee shops and euthanasia? can-do : kan een duidelijk.
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Deltion College Engels A2 Spreken/presentaties [Edu/001] thema:Sight-seeing in Holland Can-do: kan een kort, eenvoudig, vooraf ingeoefend praatje houden.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
HET LEVEN VAN JESUS (+ 2 gedichtjes) THE LIFE OF JESUS
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/001] thema: What about smoking in this B&B? can-do : kan specifieke informatie vinden en begrijpen in eenvoudig, alledaags.
t Djippos Research Brought to you by : Milan Balk Martin Boon
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/005] thema: The Weakest Link or Weekend Millionaire… can-do : kan in brieven of s feitelijke zaken beschrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/009] thema: ‘We’d better go to…’ can-do : kan in vertrouwde situaties actief meedoen aan discussies over.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Sunday, 19 April 2015 zondag 19 april 2015 Click Klik.
Deltion College Engels B1 Luisteren [Edu/002] thema: A cyber listening lab can-do : kan eenvoudige, duidelijke informatie begrijpen © Anne Beeker / Randall.
Nederlandse Organisatie voor Wetenschappelijk Onderzoek Semantic Web and Library Applications Workshop Presented by Luit Gazendam.
Deltion College Engels B2 (telefoon)gesprekken voeren[Edu/002] /subvaardigheid lezen/schrijven thema: I am so sorry for you… can-do : kan medeleven betuigen.
English 2E 10 November Programme for today Check homework Last class Some /any Have to Can I? Funny blonde woman at the library.
Kom, ga met ons mee Come, go with us. ‘Wij vertrekken nu naar het land dat de Heer ons beloofd heeft. Ga met ons mee! Je zult het goed hebben bij ons.
Spelen Instructions: 1) Verdeel klas in teams. 2) Stel een vraag aan een team. 3) Bij een goed antwoord mag er aan het rad gedraaid worden. 4) Typ het.
Present Simple Tegenwoordige Tijd.  Om aan te geven dat iets nu een gewoonte is. Er zijn een aantal woorden die aangeven dat het om een gewoonte gaat.
Time management Howdoyouset priorities?. Priorities:thingsthatyouthinkare important.
Mavo 4.  Goal(s)  Letter Puzzle  Write a letter  Check the letters  Do assignments 4A, 5A, 6A & 7 in Student Book page 50  Evaluation.
Evidence Based Werken Zo gaat dat 1 Maxime Loose Agentschap voor Overheidspersoneel
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Welkom in de Top-2000 kerkdienst
Innovatie met IBM Cloud Orchestrator.
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Wat betekent “OPEN” voor jou?
MAKING A BAND.
Presentatie titel Effective Math Lesson Part 1
Even voorstellen: ‘Little Inventors’!
LIESBETH RUOFF - VAN WELZEN CHAIR IG DIGITAL SKILLS KNVI
Moving Minds DNA.
Transcript van de presentatie:

De digitale coach Het verbeteren van een plan van aanpak Steven Nijhuis, coördinator projecten FNT Deze presentatie staat op: (onderdeel kennisbank) En heet: Workshop introductie digitale coach

Huidige situatie n Wie heeft er al een plan van aanpak voor het afstuderen? n Wie is daar volledig tevreden over? n Wie denkt dat het goed genoeg is? n Wie denkt dat zijn begeleider het goed genoeg vindt? n Wie vindt dat het maken van een uitgebreid/doordacht plan van aanpak een belangrijk onderdeel is van het doen van een (afstudeer)project?

Current situation n Creating a plan of approach is difficult (especially for inexperienced students). n Students don’t experience the creation of a plan of approach is part of the ‘real’ work. n Bad PoA’s lead to troublesome projects. n Most students learn the importance of a PoA by failure. This is often not an appreciated lesson.

Trouble area’s (which most likely go wrong) n Client mostly validates (even if problem definition and/or results are bad) n Criteria are non existent or at best too global to be of any use n Competence growth is not what was expected / planned n Knowledge question get’s no (serious) attention n Solution usually doesn’t Knowledge Q (research q) Real-life Q (practical problem) Competence Q (generic) Knowledge Solution Competences Criteria

Vragenlijst n Ja (1 pt), beetje (0.5 pt), nee (0 pt) n Ik weet precies wat de opdrachtgever van de praktijkvraag wil bereiken n Ik weet precies waar ik op ‘afgerekend wordt’ aan het einde van het project n Ik weet precies wat ik ga leren in dit project n Ik weet precies welke stappen nodig zijn om dit project af te ronden n Ik heb de beschikking over alle kennis/vaardigheid die nodig is om het project af te ronden

De digitale coach n

Laboratory testresults DC Worth the effort (would have helped me)91% Want to use it next time59% Would recommend it to others77% Should be at hand for everyone to use91% Should be obligatory45% Only useful if you get stuck36%

Field test UsersNon users Did it helpYes (50%), Little (25%), No (25%) - UsabilityEasy (33%), Doable (56%), Difficult (11%) - Will be using itYes (67%), No (33%) OrganizationWorkshop (67%), Obligatory (22%) Workshop (67%), obligatory (22%)

En nu Wie willen de digitale coach gaan gebruiken? Vervolgworkshop mogelijk op komende donderdagmiddag of vrijdagochtend Verwachting voor de workshop: hele coach doorgewerkt, op de workshop gaan we alleen die zaken behandelen die je: Niet kon beantwoorden Wel nodig vindt om te beantwoorden Vraag aan gebruikers: enquête invullen na gebruik