The art of game design Hoofdstuk 15 en 16. Opbouw van een verhaal Tweevoudig: Sommige games hebben goede verhaalelementen Sommige games hebben goede gameplay.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samenvatting hoofdstuk 15-16
Advertisements

“Een reis naar Licht”.
Samenvatting Book of lenses
Les 7: Game testing. Goed nieuws! Het spel laten spelen om je gameplay te testen. Playtest Voldoet de gameplay aan vooraf gestelde doelen?
Multimedia Design: Game Design Sam³ en Jan. Inhoud • Game overview • Gameplay • Look & Feel • Setting, story and characters • Levels.
Hoofdstukken 15 en 16.  als spelers meer keuze hebben kunnen nieuwe verhalen ontstaan. Hoe kan ik meer keuzes brengen?  Conflicten leiden tot meerdere.
Fictieanalyse College 3.
Afscheid groep 8 Kindernevendienst en Bevestiging ambtsdragers 15 juni 2014 Thema:
Maarten Steenhagen KUNSTFILOSOFIE COLLEGE 2 EEN FILOSOFISCHE BENADERING VAN DE KUNSTEN DE NABOOTSINGSTHEORIE Maarten Steenhagen.
Welkom in de samenkomst
The art of game design Hoofdstuk 17 tot 19. Trandsmedia worlds Games video's en speelgoed zijn poorten in trandsmedia worlds.
Duidelijk schrijven voor iedereen
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Samenvatting Book of lenses
Mid Year Assessment Van Guido Boogaard.
Vraagstelling Op welke manieren kunnen fans hun eigen invulling geven aan een spel door af te wijken van de norm die de makers aan de game meegeven?
Computergames, een cultuurvorm van de 21ste eeuw?
Hoofdstuk 15: One Kind of Experience Is the Story Story/Game Duality The Myth of Passive Entertainment The Dream The Reality The String of Pearls The Story.
The art of game design Hoofdstuk 20 en 21.
The art of game design Blz Opbouw van een verhaal Tweevoudig: Sommige games hebben goede verhaalelementen Sommige games hebben goede gameplay.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
Andrej Osipian 1 e Bachelor Game Art en Design Game Concept: Book of Lenses.
End Year Assesment Jordi de Rijk Semester 2.
Begrip B Een handeling uit vrije wil is een handeling waarin tot uitdrukking komt wat de handelende persoon zelf belangrijk vindt. Om een vrije wil te.
“No problem can be solved from the same level of consciousness that created it. We must learn to see the world anew.” Albert Einstein.
The Commons Game. Prinses op de ERT Bespreek de volgende punten in 4-tallen: 1. Het spel Was het gedrag van de spelers succesvol? Is er een winnende.
FAR CRY 3GAMING “speel een game uit de top 100 een aantal uur”
World of Warcraft Spelen tot level 20. Beeldvorming vooraf Niks voor mij Mooi vormgegeven Vecht game Vooral games interessant.
Gameplay. Bedoeling Dorp stichten Groeien Troepen (leger) maken Andere spelers aanvallen en overnemen Nog meer groeien Zo groot en sterk mogelijk worden.
De Bestijging van de Berg van de Geest
Game concept Samenvatting hoofdstuk 20 & 21. De waarde van esthetiek Het kan spelers aan trekken die het spel anders niet hadden gespeeld Het kan jouw.
Samenvatting hoofdstuk 17&18
God Vertrouwen is Jezus kennen
Goedemiddag. Wie blogt er? En waarom? Een blog is een eigen kanaal om nieuws te brengen.
Media bekijken op afstand De mogelijkheden boven de €500.
Branche gaming. Geef een reactie op een recensie van het spel. Plus puntjes Het vechtsysteem is beter dan ooit! Vijanden zijn agressiever dan in alle.
Onderzoeksplan Jelle van Doorne IPD4. Wie ben ik?  Jelle van Doorne  Interactive Performance Design  Game designer  Kunstzinnige games, diepere lagen.
Jongeren willen hun dagelijks leven met God verbinden
Emoties door Games Door: Vera Prins. “ Wat is de meerwaarde van emoties door games ?
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
4 VWO / HAVO Laagland, Module 4.
Hoofdstuk 8: The game is made for a player. Ken de spelers  Einstein: Leer luisteren naar je publiek en weet wat je doet.  Project yourself: Plaats.
LES 3. Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment to further government.
Narcisme en Zinervaring
Case 1.3 Game concept Kenneth Thijs Jeff VandeweyerDylan Daniels.
Het spel Gevonden via Het verhaal:
Literaire bouwstenen 1 Vertelperspectief.
Rules and effects in games that lessen the differences of value used to measure competition between players.
Stage: Basisschool de Klingerberg
Een plek van aanbidding. “Bij aanbidding spelen de emoties en het gevoel voor schoonheid zeker mee, maar het is wel een grote reductie wanneer men aanbidding.
7 December Agnietenhof Tiel
LES 3. glusyndicates.nl Serious games Applied games ”a mental contest, played with a computer in accordance with specific rules that uses entertainment.
Literaire bouwstenen Vertelperspectief.
Waar is de zevende dwerg?
Hoe maak je een goede educatieve game??? Van een educatieve game leer je iets!!!! Gebruik gamemaker.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Erger niet... 1.
de basis voor een gamified lessenserie
Hoe kan ik het beste in Nederland een eigen Game bedrijf opzetten?
Geschiedenis van ICT Door Emiel Bosman.
Realistische en niet-realistische verhalen
Het 24 spel.
Games.
Hoofdstuk “Cognities” Medische Psychologie
Door Roos K, Roos V, Lianne, Yosta en Marlijne
Klassiekers Vwo 2 – project periode 4.
Mogelijke Jezusbeelden
Waarom veranderde Brecht het theater ?
Galaten.
Transcript van de presentatie:

The art of game design Hoofdstuk 15 en 16

Opbouw van een verhaal Tweevoudig: Sommige games hebben goede verhaalelementen Sommige games hebben goede gameplay elementen Maar de beste games combineren deze elementen

De mythe van het passieve entertainment De wens om te handelen en alle gedachten en emoties die daarmee gepaard gaan. Een meesterlijke verteller weet hoe hij verlangen creëert in een luisteraar zijn geest

De droom werkelijkheid methode van rivieren en meren : Het idee is dat een geheel niet interactief verhaal (revier) wordt gepresenteerd in de vorm van een tekst of een diavoorstelling en geeft vervolgens de speler een periode van vrijheid en controle (meren) Een verhaal machine Een goed spel is als een verhaal machine het genereerd reeksen gebeurtenissen die zeer interessant zijn

De problemen Goede verhalen hebben eenheid Meerdere eindes zijn teleurstellen: is dit het echte einde? Moet ik het verhaal opnieuw spelen? Gebruik genoeg werkwoorden Tijdreizen maakt tragedie zeker

Story tips voor game designers Doelen, obstacels en conflics Zorg voor simpliciteit in je verhaal: middeleeuws, futuristische, oorlog, modern Beschouw de held zijn reis Zet je verhaal aan het werk Houw je verhaal wereld samenhangend Maak je verhaal wereld toegankelijk Soms brengt kaart een verhaal tot leven

Het gevoel van vrijheid vrijheid geeft de speler het heerlijke gevoel van controle Je moet de speler vrijheid geven maar je moet de controle over de speler houden door: beperkingen, doelen, interface, characters, muziek

Einde