Het Nederlands Uitburo

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
©tv. Cultureel Jongeren Paspoort Cultureel Jongeren Paspoort
Advertisements

Totaljobs.nl Olivier van Duijn. Totaljobs Group Snelste groei • 5 miljoen bezoeken van 3.2m kandidaten per maand • Iedere 2 seconden een sollicitatie.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Stichting Dijk van een Kust
Workshop 6: Multichanneling
Donderdag 14 mei  Seniorenrestaurant  In contact brengen van (alleenstaande) senioren met leeftijdsgenoten  Betaalbaar door samenwerking met.
Scenario’s bezuinigingen. Als bibliotheek zorgen voor: Bronnen voor kennis en informatie (basis voor) ontwikkeling (ruimte voor) verbeelding Wij zijn.
15 – 9 – 2006 Technocentrum Twente FIRST LEGO® League 2006 Martijn Roelofs.
Kansen voor kinderen Carla Scheffer Rens van Kleij Startbijeenkomst Brede School Wassenaar 18 december 2012.
Kulturhus De Bijenkorf Borne
Communicatie in de Aanval op Schooluitval
1 Combinatiefuncties in het onderwijs Presentatie door de landelijke projectgroep combinatiefuncties onderwijs Tbv de gemeenten die versneld toetreden.
Vonk! Samenwerking als basis voor succesvol cultureel ondernemerschap
UA– 9 mei 2014.
UA – 11 mei Missie Stichting Lezen wil brede bevolkings- groepen het plezier en het nut van lezen laten ontdekken en beleven om zo hun persoonlijke.
Bibliotheken in Drenthe De G!DS “everything you always wanted to know about ….” versie: regionale en lokale culturele infrastructuur.
Samen werken aan betere dienstverlening VERA gebruikersdag Leuven 14 september 2007.
PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR.
Themadag No Fake! Studenten Uitburo Brussel, 18 oktober 2004 Irma van Lierop Hoofd Publieksontwikkeling Rotterdam Festivals.
NEDERLANDS Uitburo  Waarom ? Waarom ? Waarom ?  Wat ? Hoe? En vooral: met wie?  Drempels maar ook oplossingen NEDERLANDS Uitburo Koudwatervrees voor.
concern 1 naam mei Vanaf 1 juni 1 logo.
Aanpak fietsdiefstal Goof de Vor 5 april 2017 |.
Kennisforum gemeentelijk distributiebeleid
Praktijkvoorbeeld Horizontale disseminatie en mainstreaming Theo van de Veerdonk Projectleider Young Professionals Gemeente Den Bosch.
Lezen op de LEA strategisch netwerken in leesbevordering Adriaan Langendonk Landelijk Projectleider Stichting Lezen/SIOB 20 januari 2011.
WerkGevers Service Punt Zoetermeer Jolanda Kroon
Succesfactoren in de Brede Schoolontwikkeling in Rotterdam
De Marketingroute In vijf stappen naar succes. Thema marketing leeft bij veel ondernemers Project De ToekomstBedrijven: 1281 termen COMMERCIEEL bij 774.
SAMEN LEVEN Team projecten en evenementen. VERLOOP INFO SESSIE  1. De dienst “Samen leven”  2. Projectwerking Antwerpen Noord (team projecten en evenementen)
Copyright 2003 Stg Wireless Leiden Welkom in de OBL! Heropening Centrale Start WiFi.
De kulturhus-methode samenwerken vanuit een sociaal-maatschappelijke missie Jeroen Geerdink, senior adviseur Variya 18 februari 2010 Werkconferentie Regionaal.
De Internationale activiteiten van De Post Peter Somers 5 september 2007.
EEN DAGJE naar gisteren oprichting 1941 Rijksmuseum voor Volkskunde 1991 verzelfstandiging 2000 nieuw Entreepaviljoen 2005 Europees museum van het.
Effectief adverteren op Marktplaats.nl Gericht communiceren met een relevant publiek.
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Citymarketing Hilversum 2006
Minor Digital Marketing Niels Knoop & Marijn van Reeuwijk
New Landscaping 2020 © Een zoektocht naar de realiteit van overmorgen Het recht om te dromen Realiseer deze met alle energie Blijf er in geloven en werk.
Besparingen op subsidies en sponsoring ? Onvermijdelijk, maar een uitstekende opportuniteit ! e-Rationalizeer uw Vereniging. En maak ze onafhankelijk van.
Presentatie Cubiss Jaap Koster Senior Accountmanager Centric Software Engineering.
LOB in Entree Platform Entree 20 juni 2014.
Hard/t voor IS Het PI: Een actor in ontwikkeling 13 oktober 2008 Delft Sara Kinsbergen.
Stichting Alodo Lokale inkomsten gezondheidszorg 25 maart 2010.
Informatiebijeenkomst Beleidregel combinatiefuncties.
Uit in Brabant Doel: stimulering cultuurparticipatie Initiatief van: Brabants Bureau voor Toerisme Provinciale Bibliotheekcentrale Omroep Brabant Provincie.
PCS in beeld Diverse activiteiten; R’Uitmarkt ¼ aandeelhouder van R’Uitmagazine (tezamen met Rotterdam Marketing & Sport en Recreatie) CAR.
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
Digisterker Cursussen ‘Werken met de e-overheid’
5. De Klant De netwerkmaatschappij en De klant Minor Digital Marketing
Congres Podiumkunsten, 19 mei 2015
Stavaza.  Wat en waarom?  Wie?  Oproep nationale Archeologiedagen.
Van Zelfbeschikking tot Toekomstperspectief 8 oktober 2015.
Het samenbrengen van taal- en leesvaardigheid en kunst- en cultuureducatie in Noord-Brabant ten behoeve van de omgang met de 21 e eeuwse vaardigheden in.
}. } Welkom Presentation: Transformatie van een mediabedrijf met data als grondstof PIM, 19 mei 2015 May 2015 Tim Klein
V-ICT-OR| Vlaamse ICT Organisatie Regionale kenniskringen (IT-)kennis delen tussen lokale besturen in Vlaanderen.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
“Podium Cadeaukaart” Podium Cadeaukaart Ralf Moerman (traffic coördinator SPTC) Rikkert Kremer(operationeel directeur SPTC)
MT Community Landelijk Goed Doel – Samen bouwen Partnerships met: –Stichting Pallieter (Landelijk goed doel) –Cordaid (Internationaal.
Tijs van Ruiten, directeur. Nationaal Onderwijsmuseum. Grootste collectie ter wereld; bezoekers in museum; bezoekers buiten museum;. Sterk.
Marketing Noorderzon Performing Arts Festival Groningen Mark Hospers Presentatie 25 maart Assen.
BoekStart Initiatief Boekstart Ministerie van OC&W (minister Plasterk) Stichting Lezen Vereniging van Openbare Bibliotheken Cubiss Projectleider: Adriaan.
1 - 7/7/2016 De klimaatsubsidie en gelijke kansen.
Inspiratiemoment ‘Kinderen Baas’ Participatieve trajecten tussen jeugd en cultuur Dinsdag 6 juni ARGOS.
Gooistroom (de naam staat nog niet vast: Gooise Energie?)
De collectieve ambitie
Team Maasdriel Opgeven is geen optie
Team Maasdriel Opgeven is geen optie
Sportplatform De ontwikkeling van HARDERWIJK ACTIEF
Tel mee met Taal: Meer samenwerken voor minder laaggeletterdheid
Transcript van de presentatie:

Het Nederlands Uitburo Een korte introductie

Missie Vergroten cultuurbereik door middel van inzet van geavanceerde methoden informatievoorziening Gebruik van publieksmerk UITBURO voor dienstverlening cultureel uitgaan Optimale communicatie van diensten naar het publiek Stimuleert ontwikkeling van marketinginstrumenten voor cultuurbereik

Doelstelling Verzamelen en distribueren van culturele agenda informatie Bevorderen bezoek aan en interesse voor cultuur Streven naar landelijke dekking van de informatie door aangaan van structurele samenwerkingsrelaties in het land

NUB levert Gestandaardiseerd informatieplatform voor alle culturele activiteiten in Nederland Een sterk merk voor een breed publiek: UITBURO lokaal te “laden” Diverse kanalen en tools: Uitbase, Uitburo.nl, Uitmail, startcampagne, mediapartners Netwerk met expertise op diverse onderwerpen en overlegstructuur

Organisatie NUB Kleine initiërende en coördinerende organisatie NUB bestaat op dit moment uit: Directeur Marketeer IT projectleider Office ondersteuning Aangevuld met stagiaires, ondersteunende medewerkers en freelancers op projectbasis

Financiering NUB Bijdrage van de 4 initiatiefnemers: AUB, HUB, RUB en BPP Contributie van de deelnemers Ministerie van OCW (2004 t/m 2007): prestatiecontract Stichting DOEN Eigen inkomsten

Uitburo.nl in 2006 3,2 miljoen bezoekers Raadplegen 22.5 miljoen pagina’s Gemiddeld 9.000 personen per dag bezoekt één van de regiosites Groei zet door, verdubbeling t.o.v. 2005 60% vindt uitburo.nl rechtstreeks, 40% komt via externe sites en zoekmachines

Uitmail

Uitmail 44.500 unieke abonnees

Uitburo als distributiekanaal van cultuurinformatie Regionale uitburo’s Partners BPP, CJP, VVV, Bibliotheek, Atlas der Gemeenten, CBS,… Mediapartners: Volkskrant, VPRO, ... Commerciële datalevering: Algemeen Dagblad,…

NUB en BPP Samenwerking collectieve marketingactiviteiten Klassieke muziekweek Jeugdtheaterdagen Toneelpublieksprijs Specials en aandacht op uitburo.nl en in Uitmail Feed vanuit Uitbase naar themasites

NUB en BPP Promotieactiviteiten Theater en Concertbon Contentlevering via feed met tips

NUB kent vele partners Openbare bibliotheekvereniging Vereniging Schouwburg en Concertgebouwdirecties VVV Nederland, … en hoopt het netwerk nog verder uit te bouwen

Denken & DOEN Praktijkvoorbeeld Rotterdams Uitburo Waarom een RUB (Johan Moerman) Weet wat er speelt (Rinske Schellekens) Centrale kaartverkoop en last Minute Tickets (Mariska van Wezel)

Denken & DOEN Communicatie, Marketing en Partners Eén merk, één gezicht (Marijke Darlang/AUB) Een sterke start (Jeroen van der Schaaf/MUB) Sponsoring (Anne Oskam/UPC Nederland) Bibliotheek en Uitburo (Rob Visser/OBA) Mediapartners (Marijn van der Laan/NUB)