11/3/2008 - Bornem 1 Een bredere beleidsblik op de resultaten van het onderzoek Presentatie: Hanne Heuts, CMS/Ehsal Panel: - Toon Berckmoes, directeur.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Gebruikersonderzoek cultuur- en gemeenschapscentra Eindrapport 15 februari 2007 Dataverzameling 15 november 2005 tot 15 februari 2006.
Advertisements

KWALITEITSZORG november 2012
De arbeidszorgmedewerker in Vlaanderen in beeld - enkele cijfers Globaal beeld van 'de arbeidszorgmedewerker' 2012 (algemene cijfers, profiel, context)
Stilstaan bij parkeren Dat houdt ons in beweging
‘SMS’ Studeren met Succes deel 1
Wat was toen het grootste het grootste probleem van de van de FOD?
KLANTTEVREDENHEIDSONDERZOEK
Presentatie cliëntenonderzoek. Algemeen Gehouden in december 2013 (doorlopend tot eind januari) DoelgroepVerzondenOntvangen% LG wonen en dagbesteding.
1 DE WEG NAAR DE PODIUMKUNSTEN Sociologische studie over de motivatie van Brusselse toeschouwers Maison du Spectacle – la Bellone.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
1 Resultaten marktonderzoek RPM Zeist, 16 januari 2002 Door: Olga van Veenendaal, medew. Rothkrans Projectmanagement.
November 2013 Opinieonderzoek Vlaanderen – oktober 2013 Opiniepeiling Vlaanderen uitgevoerd op het iVOXpanel.
Uitgaven aan zorg per financieringsbron / /Hoofdstuk 2 Zorg in perspectief /pagina 1.
December 2007 Dimarso N.V., opererend onder de commerciële naam TNS Dimarso en hierna TNS Dimarso genoemd, beschikt exclusief over het auteursrecht van.
Duurzaamheid en kosten
1 COVER: Selecteer het grijze vlak hiernaast met rechtsklik & kies ‘change picture’ voor een ander beeld of verwijder deze slide & kies in de menubalk.
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
STAPPENPLAN GRAMMATICUS.
Ronde (Sport & Spel) Quiz Night !
De Gouden Glans van MaS Effecten van maatschappelijke stages voor stagebiedende organisaties in Amsterdam.
Een Concert van het Nederlands Philharmonisch Orkest LES 4 1.
Mode1. Cijfers  Onvoldoende 5  Matig 6  Voldoende 7  Goed 8  Uitstekend 9  Excellent 10.
INITIATIE DEFINITIESELECTIECONCIPIËREN INBEDDING IN ORGANISATIE ONDERHOUD Opdrachtgever/ Projectleider Eigenaar Architect en zijn team Stakeholders INITIATIEDEFINITIESELECTIECONCIPIËRENINBEDDINGONDERHOUD.
Een optimale benutting van vierkante meters Breda, 6 juni 2007.
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
Tevredenheids- enquête 2012 P. Grouwels Inleiding Mogelijke antwoorden: Zeer goed: 4 sterren ****: volledig tevreden; Goed: 3 sterren ***:
Kwaliteit van Geestelijke Verzorging 2e Symposium Religie en Zorg, vrijdag 22 juni 2012 Bijdrage Drs. Joleen Kieneker Student religiewetenschap en bestuurder.
NOA 2010 de Stentor. 2 NOA in vogelvlucht Het Nationaal Onderzoek Arbeidsmarkt (NOA) geeft antwoord op onder andere de volgende vragen: - hoe oriënteert.
Herkomst van de deelnemers 1.Vlaanderen 2.Nederland 42% 58%
Goed advies kost geld Financiële ondersteuning Wmo-adviesraden Monster 27 januari 2009.
Nooit meer onnodig groen? Luuk Misdom, IT&T
0 Analyse onderzoek pensioenakkoord (juni 2011) "Ik vind dat sociale partners met realistische afspraken zijn gekomen over de AOW en het pensioen. Ik steun.
BZ voor de Klas 3 juni 2010.
FOD VOLKSGEZONDHEID, VEILIGHEID VAN DE VOEDSELKETEN EN LEEFMILIEU 1 Kwaliteit en Patiëntveiligheid in de Belgische ziekenhuizen anno 2008 Rapportage over.
Elke 7 seconden een nieuw getal
1 introductie 3'46” …………… normaal hart hond 1'41” ……..
Oefeningen F-toetsen ANOVA.
Wat levert de tweede pensioenpijler op voor het personeelslid? 1 Enkele simulaties op basis van de weddeschaal B1-B3.
In dit vakje zie je hoeveel je moet betalen. Uit de volgende drie vakjes kan je dan kiezen. Er is er telkens maar eentje juist. Ken je het juiste antwoord,
13 maart 2014 Bodegraven 1. 1Korinthe Want gelijk het lichaam één is en vele leden heeft, en al de leden van het lichaam, hoe vele ook, een lichaam.
Seminarie 1: Pythagoreïsche drietallen
Ministerie van de Vlaamse Gemeenschap Afdeling HRM BUE Middenkader 2005 Een eerste verkenning van de resultaten.
1 © GfK 2012 | Supermarktkengetallen | GFK SUPERMARKTKENGETALLEN ‘Hoe ontwikkelt het aantal kassabonnen zich?’ ‘Wat is de omzet van de supermarkten.
2009 Tevredenheidsenquête Resultaten Opleidingsinstellingen.
Ben Bruidegom 1 Sequentiële schakelingen Toestand uitgang bepaald door:  ingangen;  vorige toestand uitgang.
ribwis1 Toegepaste wiskunde – Differentieren Lesweek 7
Inger Plaisier Marjolein Broese van Groenou Saskia Keuzenkamp
Help! ‘Niet vorderende ontsluiting’
SAMENWERKING WO EN HBO BIJ AANSLUITINGSONDERZOEK V0-HO Rob Andeweg DAIR 7 en 8 november 2007.
Cijfers Zorg en Gezondheid
Liaison dangereuse? Secretarissen en ontvangers over hun onderlinge verhouding en de werking van het managementteam Prof. Dr. Herwig Reynaert Dr. Kristof.
EFS Seminar Discriminatie van pensioen- en beleggingsfondsen
Hoe gaat dit spel te werk?! Klik op het antwoord dat juist is. Klik op de pijl om door te gaan!
Eerst even wat uitleg. Klik op het juiste antwoord als je het weet.
ECHT ONGELOOFLIJK. Lees alle getallen. langzaam en rij voor rij
Hartelijk welkom bij de Nederlandse Bridge Academie Hoofdstuk 7 De 2 ♦ /2 ♥ /2 ♠ en de 2 ♣ -opening 1Contract 2, hst 7.
Niet- rokersfaciliteiten in de Horeca. Bron: OIVO Rookvrije plaatsen? 25% 34% 31% 10% Moeilijk Eerder moeilijk Eerder gemakkelijk Gemakkelijk - 59% +
STIMULANS KWALITEITSZORG juni 2014.
In opdracht van NOC*NSF
Resultaten Crowdsourcing Grote Boel 7 april 2014.
Waar gaat het nou toch om?!
Culturele Atlas 2004 Gelderland en Overijssel. Culturele Atlas, Enschede ( 76)Apeldoorn ( 92) Zwolle (121)Nijmegen
Een organisatie van stad Kortrijk, Directie Cultuur, Team Jeugd i.s.m. Hogeschool West – Vlaanderen departement HIEPSO.
1 Zie ook identiteit.pdf willen denkenvoelen 5 Zie ook identiteit.pdf.
1 Week /03/ is gestart in mineur De voorspellingen van alle groten der aarden dat de beurzen zouden stijgen is omgekeerd uitgedraaid.
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
Gezondheid oudere migranten in Utrecht (selectie)
Openbaar je talent Service public, talent particulier.
Transcript van de presentatie:

11/3/ Bornem 1 Een bredere beleidsblik op de resultaten van het onderzoek Presentatie: Hanne Heuts, CMS/Ehsal Panel: - Toon Berckmoes, directeur CultuurNet Vlaanderen - Jan Colpaert, CMS/Ehsal, voorzitter cc de borre - Maja Coltura, projectmanager VCOB - Piet Van Loocke, directeur cc Lokeren, voorzitter VVC - Dirk Verbist, raadgever minister Anciaux Moderator: Miek De Kepper, directeur Cultuur Lokaal

11/3/ Bornem 2 Verschillen tussen de categorieën 1. Kenmerken van de gebruikers 2. (On)tevredenheid van de gebruikers 3. Communicatie en marketing

11/3/ Bornem 3 1. Kenmerken van de gebruikers Geslacht Leeftijd Diploma Statuut Gezin Inkomen Afstand woning – cc Bezoekfrequentie Podiumparticipatie Lidmaatschap verenigingen Kunstzinnige hobby Abonnement Andere kortingsmogelijkheden Kolommen onderling vergelijkbaar Rijen onderling vergelijkbaar

11/3/ Bornem 4 Aantal centra en respondenten per centrumcategorie CategorieABCGC GO Vlaanderen %55%61%22% Respondenten Zonder stad Antwerpen en Brusselse centra

11/3/ Bornem 5 CategorieABCGCTotaal Geslacht (NS)Man39,7%41,3% 42,6%41,3% Vrouw60,3%58,7% 57,4%58,7% Leeftijd18-29 jaar13,7%14,5%13,7%8,9%12,9% jaar27,2%25,2%25,8%24,8%25,7% jaar33,9%37,1%37,2%35,7%36,2% >60 jaar25,3%23,3%23,4%30,6%25,2% DiplomaLO3,8%5,4%4,1%7,3%5,0% LSO9,5%12,7%13,8%16,6%13,4% HSO23,5%30,4%29,7%28,9%28,5% HO63,2%51,5%52,4%47,1%53,1%

11/3/ Bornem 6 ABCGCTotaal StatuutWerkend57,9%54,4%56,1%50,6%54,9% Studerend7,3%10,1%8,5%6,3%8,2% Gepensioneerd24,9%23,8%23,4%29,8%25,1% Andere9,9%11,6%12,0%13,3%11,8% GezinAlleen15,9%12,1%10,8%11,0%12,1% Bij ouders10,8%14,2%12,3%9,1%11,8% Gezin + kind(eren)33,8%34,1%38,9%40,5%37,3% Koppel33,7%34,4%33,7%34,8%34,1% Eénoudergezin4,1%4,2%3,1%3,9%3,7% Andere1,7%1,1% 0,6%1,1%

11/3/ Bornem 7 ABCGCTotaal Gezinsinkomen< 1000 €5,1%5,9%5,0%7,9%5,8% ,9%34,0%33,5%35,5%33,7% ,5%30,7% 29,4%30,2% ,2%20,2%21,8%18,1%20,8% > 4000 €11,3%9,3%8,9%9,2%9,5% Afstand cc-woning< 10 km66,9%68,6%69,7%81,9%71,5% km25,7%24,3%24,5%15,2%22,7% > 30 km7,4%7,1%5,8%2,9%5,8%

11/3/ Bornem 8 ABCGCTotaal FrequentieUitzonderlijk14,4%16,6%18,8%24,6%18,8% Enkele x per jaar57,7%56,6%60,2%54,5%57,8% Maandelijks24,4%21,5%17,3%14,0%18,8% Wekelijks3,5%5,3%3,7%6,9%4,7% Podium- participatieNooit5,7%8,4%6,4%18,2%8,8% Gemiddeld 2 keer14,3%15,6%17,5%23,5%17,5% Minstens 4 keer80,0%76,1%76,2%58,3%73,7%

11/3/ Bornem 9 ABCGCTotaal # Verenigingen027,3%29,0%31,5%29,4%29,7% 1 of 242,3%43,4%44,1%46,1%44,0% 3 of meer30,4%27,7%24,5% 26,2% Kunstzinnige hobbyGeen55,1%55,7%57,5%60,4%57,3% Wel44,9%44,3%42,5%39,6%42,7%

11/3/ Bornem 10 ABCGCTotaal AbonnementNee60,1%69,2%73,0%88,0%72,7% Ja39,9%30,8%27,0%12,0%27,3% Andere kortingNee69,8%66,8%67,4%73,6%69,0% Ja30,2%33,2%32,6%26,4%31,0%

11/3/ Bornem 11 SAMENVATTING Meest opvallende kenmerken per centrumcategorie

11/3/ Bornem 12 ABCGC Leeftijd (+) j (-) j (±) alle (+) 60+ j (-) j Opleiding (+) HO (-) < HO (±) alle (+) LO, LSO (-) HO Statuut (+) werkend (-) niet werkend (+) studerend (±) andere (±) alle (+) pensioen, niet werkend (-) andere Gezinssamenstelling (+) alleen (-) gezin (+) bij ouders (±) andere (±) alle(+) gezin (±) andere Gezinsinkomen (+) > 3000 € (-) (±) alle (+) < 2000 € (-) Afstand cc-woning (+) > 30 km (±) andere (+) > 30 km (±) andere (+) < 10 km (-) > 10 km

11/3/ Bornem 13 ABCGC Bezoekfrequentie (+) maandelijks (-) uitzonderlijk (±) alle (+) enkele x / jaar (±) andere (+) uitzonderlijk, wekelijks (-) andere Podiumparticipatie (+) > 4x / jaar (-) andere (±) alle (+) niet, 1-3 x / jaar Lid # verenigingen (+) > 3 (-) 0 (±) alle (+) 1-2 (±) andere Kunstzinnige hobby (±) alle (+) nee (-) ja Abonnement (+) ja (-) nee (±) alle (+) nee (-) ja Andere korting(±) alle (+) ja (-) nee (±) alle (+) nee (-) ja

11/3/ Bornem 14 PANEL

11/3/ Bornem (On)tevredenheid van de gebruikers Tevredenheidsdiagram Pareto

11/3/ Bornem 16 Algemeen tevredenheidsdiagram Rechtsonder: aspecten waarover de gebruikers eensgezind tevreden zijn Rechtsboven: aspecten met een hoge tevredenheidsscore, maar de gebruikers zijn niet eensgezind Linksboven: aspecten met een lagere tevredenheidsscore, maar de gebruikers zijn het niet eens Linksonder: aspecten waaraan de gebruikers eensgezind een lagere tevredenheidsscore geven

11/3/ Bornem 17 Tevredenheidsdiagram A-centra

11/3/ Bornem 18 Tevredenheidsdiagram B-centra

11/3/ Bornem 19 Tevredenheidsdiagram C-centra

11/3/ Bornem 20 Tevredenheidsdiagram GC’s

11/3/ Bornem 21 Pareto Ontevredenheid over de deelitems van het AANBOD (muziek, dans, theater, vorming en tentoonstellingen)

11/3/ Bornem 22 SAMENVATTING Tevredenheid ‘diensten’ hoger dan ‘aanbod’ Tevredenheid aanbod hoogst in A-centra, dan in B-centra, dan in C-centra, dan in GC’s Verbeteringen zijn moeilijk, maar situeren zich in eerste instantie op variatie, aantal, omkadering en prijs

11/3/ Bornem 23 PANEL

11/3/ Bornem Communicatie en marketing Communicatiekanalen “Via welk kanaal bent u meestal op de hoogte van het activiteitenaanbod van het centrum?” (Max 3 antwoorden) Stellingen over uitstraling “Gaat u akkoord met de volgende stellingen over de uitstraling van het centrum?”

11/3/ Bornem 25 Gebruik in %ABCGCTotaal Programmaboek Gem infoblad Folder Via vrienden Uitgave centrum Website centrum Bezoek centrum Via vereniging Affiche Via partner

11/3/ Bornem 26 Gebruik in %ABCGCTotaal Regio krant Huisblad Via kinderen E-brief Via school Via andere familie Via ouders Cultuuragenda Via werk Andere kanalen Andere websites Radio Televisie

11/3/ Bornem 27 Top 5 communicatiekanalen ABCGC Programmaboek Gemeentelijk infoblad Uitgave centrum FolderProgrammaboek Folder Kennissen / vrienden Vereniging Kennissen / vrienden Uitgave centrum Kennissen / vrienden Eigen website Gemeentelijk infoblad Folder Uitgave centrum: (twee-)maandelijkse uitgave van het centrum (tijdschrift, folder, brochure, krant, brief, mailing, …)

11/3/ Bornem 28 Herkomst gebruikers Afstand cc-woningABCGCTotaal Minder dan 10 km66,9%68,6%69,7%81,9%71,5% Tussen 10 en 30 km25,7%24,3%24,5%15,2%22,7% Meer dan 30 km7,4%7,1%5,8%2,9%5,8%

11/3/ Bornem 29 Stellingen over uitstraling Akkoord in %ABCGC Iedereen is er welkom Het centrum is voor ons soort mensen Je ziet er alle soorten mensen Het centrum trekt voldoende mensen uit de eigen gemeente aan Het centrum heeft oog voor wat leeft in onze gemeente Het centrum is boeiend Een job in het centrum lijkt interessant

11/3/ Bornem 30 SAMENVATTING Voor de A, B en C centra is het programmaboek het belangrijkste communicatiekanaal Voor de GC’s is dit het gemeentelijk infoblad (cf. herkomst bezoekers) 85% van de gebruikers heeft het gevoel dat iedereen welkom is in het centrum

11/3/ Bornem 31 PANEL