Ketnet.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BFB-bier-krat Q
Advertisements

 TV media voor de kerken: een meerwaarde? Gouke v.d. Meulen  Wat is nu (technisch) mogelijk Wim van Dijk  Praktijk voorbeelden in de regio  Praktijk.
3 voor 12 Succesfactoren. • Interessante nieuwsfeiten • Alle muziek in één oogopslag • Social media.
Voorstelling Bednet. Bednet : 5 jaar Bednet  Door de ziekte of het ongeval zelf  Lichamelijke of psychische problemen  Vaak zware.
Dorfwettbewerb. Ländliche Gilden in Oost-België Erkende volwassenenorganisatie in Oost-Belgie rond 600 leden 14 Dorpsgilden Vormingsaanbod in landbouw,
SWV VO Midden-Brabant Wat beweegt de jeugd? 8 maart 2007.
Workshop Matching Uit het hoofd op papier 12 juni 2012.
De Digitale Week 2013 Infomomenten De Digitale Week is een initiatief van LINC vzw.
Geïntegreerde integriteit: hoe werkt u daaraan?
Didactiek gedrags- en maatschappijwetenschappen Mevr. Isabel R OTS Lies L AVENS, Naomi B OTTERMAN, Leen D E K ORT, Ines D EVLIEGER, Jasmine H ACQUAERT,
Respect op school Geen VOET om op te staan.
OVERZICHT Wat is de rechtenverkenner Zoekmogelijkheden –van A-Z / trefwoord –doelgroep / thema –persoonlijk profiel Handige tools –algemene rechten verbergen.
Artforum Kunstenorganisatie binnen landelijk jeugdwerk
Lokaal beleid kinderopvang Stuurgroep Brede School 11 februari 2008 Sylvia Walravens Stafmedewerker lokaal beleid kinderopvang.
Brede school: Spelen in verbondenheid
Overleg loont: met kwetsbare kinderen en jongeren op weg.
Opvoedingswinkel Gent WZO Sluizeken Tolhuis Ham 16/11.
CIJFERS EN MEER… Wat leren we uit onderzoek en hoe vertalen we dit naar onze eigen communicatie en publiekswerking ? Hoever moet je hierin gaan ? HOKJESDENKEN…
Het UiTnetwerk en de regionale media UiTnetwerkdag 1 februari 2008.
Stichting Cultuurpad Primair anders! Onze missie: het bieden van brede ontwikkelingskansen voor kinderen van 4-14 jaar door: Cultuureducatie een vaste.
Didactiek gedrags- en maatschappijwetenschappen Mevr. Isabel R OTS Lies L AVENS, Naomi B OTTERMAN, Leen D E K ORT, Ines D EVLIEGER, Jasmine H ACQUAERT,
JAVI is een jeugdorganisatie die onafhankelijk en pluralistische internettelevisie maakt met een focus op nieuws over jeugd, jeugdwerk en jeugdbeleid.
CinekidStudio: zelf doen geeft inzicht!. Introductie Games (serious games / cots games) Virtuele werelden Playful digital tools Onderzoek naar het gebruik.
Zondag 21 april  Hele dag cultuur voor kinderen (en hun ouders/begeleiders) ◦ Voorstellingen ◦ Doorlopende animatie en activiteiten ◦ Workshops.
Bijeenkomst colleges 15 februari 2011
Ontwikkelingsvoorsprong bij kleuters(?)
ZELFZORG EN LOKAAL SOCIAAL BELEID HOE MAKEN WE DIT HAALBAAR?
Zindelijkheid binnen het aanbod van Kind en Gezin
Welkom op deze informatieavond
Hoe krijg je het op gang?.
13/02/2014 Onderzoek Happy Aging 1 : De context. Wie zijn die ouderen (verschillende profielen: leeftijd, opleiding, voormalig beroep, locatie, interessen,
Modern HR-beleid: Waar staan we en hoe kan jij hierop wegen?
Informatieavond Ouders leerlingen groep 8
Inhoud bespreking 1.Voorstelling 2.Sectorspecifiek cijfermateriaal – Belang van de cijfers – Aanpak en inventarisatie – Presentatie cijfers.
Ouderenraden en Actief ouder worden Colloquium GroenPlus
Strategisch belang van de internaten en opvangcentra GO!
Jeugdopbouwwerker als brugfiguur en promotor van een geïntegreerd beleid ten behoeve van maatschappelijk kwetsbare kinderen en jongeren.
Mediawijs.be Stuurgroep Plan Geletterdheid. Definitie Mediawijsheid ‘Het geheel van kennis, vaardigheden en attitudes waarmee burgers zich bewust en kritisch.
Social media presentatie
Vernieuwing van het bovenbouwonderwijs zonder kwaliteitsverlies
Web 2.0 tool Khan academy Online instructie filmpjes bekijken. (
VVSG Inspiratiedag – 2 april 2015 Lokaal loket kinderopvang.
Zorgvisie ‘de krinkel’ Zwijndrecht.
Woonprogrammatie West-Vlaanderen
Social work Week 2.
Word man/vrouw van de wereld 6 tips voor een geslaagde jongerencampagne.
Jongeren en de digitale wereld. Halt Halt levert een bijdrage aan het voorkomen en bestrijden van jeugdcriminaliteit door middel van: De Halt-straf. Voorlichtingen.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Wijs met media: Deze workshop geeft ouders de gelegenheid ideeën en ervaringen uit te wisselen over het onderwerp “Wijs met media”. De drie kernthema’s.
MATHEKINGS - 25 JAAR KINDEROPVANG HUMANITAS -MATHEKINGSTENTOONSTELLING BERLIJN - ONDERDEEL VAN EEN RIJK ONTWIKKELINGSAANBOD.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
5/30/2016 Jeugdcasus (O)GGZ bijeenkomst Odette Hensen Coördinator STIP, ZOG MH Gerda Verkerk Preventiefunctionaris, GGZ Kinderen en Jeugd Rivierduinen.
Het project S-TV Een initiatief van Omroep Gelderland.
Tekst hier Positieve beeldvorming rond diversiteit stimuleren in de media.
Het merk IK guerrilla marketing Ruth Giebels Vrijdag 13 november 2009 HKU.
Datum (facultatief). 12 aanbevelingen/stellingen vanuit de workshops Inspiratie voor het debat.
Focus op “Ouder worden in je buurt” Feedback
Inloophuis dementie 1.
Workshop 5: Diensten voor gezinszorg en aanvullende thuiszorg
Sociale media omdat wij met dit project bezig zijn moeten we hier eerst een werkstuk over maken en daarna een PowerPoint over maken aan de hand van dit.
BELEIDSAANBEVELINGEN VOOR MEER VRIJETIJDSKANSEN VOOR JONGE NIEUWKOMERS 10 geleerde lessen uit het project Wereldspelers.
Samen de psychische gezondheid in Nederland verbeteren
Wat? BONGO! Brussel Buitenschoolse Oefenkansen Nederlands in GO! Scholengroep Brussel Subsidies van het Agentschap Integratie en Inburgering Looptijd:
Els Verkerk, directeur-bestuurder Stichting Opvoeden.nl
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
De kracht van de Fietsersbond
Samenvattende presentatie - 3 mei 2019
Inhoud 1. Aanleiding 2. Visie vanuit de 4 gemeenten 3. Functies
Naar een vitale samenwerking tussen kinderopvang en lokaal bestuur
Verdeling middelen vrijwilligersorganisaties 2019
Transcript van de presentatie:

Ketnet

Ketnet? brede doelgroep: alle Vlaamse kinderen tot 12 jaar wrappers Het kind staat centraal Reclamevrije omgeving Hedendaags en actueel meerwaarde: openbare omroepdomeinen 360°: Ketnet op verschillende platformen (tv, webradio, online, events, boeken,…)

Visie Ketnet op kinderen Multimedia-generatie divers aanbod (keuzestress) Kwetsbare doelgroep, volop in ontwikkeling Heel nieuwsgierig en leergierig Nood aan stabiliteit en nieuwe prikkels Ketnet = coach!

Visie Ketnet cultuur OPDRACHT Ketnet: specifiek aanbod voor kinderen met specifieke aandacht voor (oa) cultuur en Vlaamse identiteit => cultuur op kindermaat DOEL: Prikkelen, enthousiasmeren, nieuwsgierig maken Laten “proeven”

Hoe cultuuraanbod op maat? Vertrekken van leefwereld en interesse kinderen en van daaruit uitbreiden Alle platformen bespelen waarmee kinderen bezig zijn, met aangepaste content Geïntegreerd in bestaande programma’s: wrap en Karrewiet

Samenwerkingsmogelijkheden ketnet Marketing: via Sibylle.debackere@vrt.be Strategisch: via catherine.castille@vrt.be of fran.devries@vrt.be Redactionele ondersteuning: wrap/Karrewiet

Wrap – 02 741 51 38 projecten zijn voor kinderen tot 12 jaar, geen dus geen jongerenprojecten projecten moeten aansluiten bij de leefwereld van kinderen de projecten moeten een groot “bereik” hebben: in aantal, thema, boegbeelden,… projecten met een lage ingangsdrempel: in thema, in vorm,… Eén wrap duurt maximum 2.30min Liever 1 concrete voorstelling dan een heel festival Niet veel tijd voor omkadering Gasten enkel in weekend, met brede appeal Wedstrijden (vrijkaarten) Contacteer op tijd ( niet te laat, maar ook niet te vroeg) Televisie = beelden Televisie is maar één van de platformen van Ketnet

Karrewiet - karrewiet@ketnet.be - 02/ 741 58 58 projecten die aansluiten bij leefwereld van kinderen projecten voor en door kinderen van 8-12, eventueel iets ouder gericht als het tegelijk ook 8-12 aanspreekt projecten waarbij kinderen actief betrokken zijn (ze doen mee, kunnen erover praten of hebben zelf initiatief genomen) projecten die alle kinderen aanspreken (niet lokaal), projecten waarmee veel kinderen zullen geconfronteerd worden vb. door affichecampagne projecten die 'nieuw' of opmerkelijk genoeg zijn projecten die kunnen gekoppeld worden aan nieuwsfeiten of themadagen/weken in de media, vb. week tegen pesten projecten die één duidelijke focus hebben (niet: festivals met workshops die over allerlei dingen gaan) Karrewiet is dagelijks nieuwsprogramma: we kunnen niet lang op voorhand beslissen of we aandacht besteden aan project, hangt van andere dagelijkse actualiteit af in Karrewiet verschillende vormen van berichtgeving mogelijk: reportage, fotoflash, oproep, online