Ketnet
Ketnet? brede doelgroep: alle Vlaamse kinderen tot 12 jaar wrappers Het kind staat centraal Reclamevrije omgeving Hedendaags en actueel meerwaarde: openbare omroepdomeinen 360°: Ketnet op verschillende platformen (tv, webradio, online, events, boeken,…)
Visie Ketnet op kinderen Multimedia-generatie divers aanbod (keuzestress) Kwetsbare doelgroep, volop in ontwikkeling Heel nieuwsgierig en leergierig Nood aan stabiliteit en nieuwe prikkels Ketnet = coach!
Visie Ketnet cultuur OPDRACHT Ketnet: specifiek aanbod voor kinderen met specifieke aandacht voor (oa) cultuur en Vlaamse identiteit => cultuur op kindermaat DOEL: Prikkelen, enthousiasmeren, nieuwsgierig maken Laten “proeven”
Hoe cultuuraanbod op maat? Vertrekken van leefwereld en interesse kinderen en van daaruit uitbreiden Alle platformen bespelen waarmee kinderen bezig zijn, met aangepaste content Geïntegreerd in bestaande programma’s: wrap en Karrewiet
Samenwerkingsmogelijkheden ketnet Marketing: via Sibylle.debackere@vrt.be Strategisch: via catherine.castille@vrt.be of fran.devries@vrt.be Redactionele ondersteuning: wrap/Karrewiet
Wrap – 02 741 51 38 projecten zijn voor kinderen tot 12 jaar, geen dus geen jongerenprojecten projecten moeten aansluiten bij de leefwereld van kinderen de projecten moeten een groot “bereik” hebben: in aantal, thema, boegbeelden,… projecten met een lage ingangsdrempel: in thema, in vorm,… Eén wrap duurt maximum 2.30min Liever 1 concrete voorstelling dan een heel festival Niet veel tijd voor omkadering Gasten enkel in weekend, met brede appeal Wedstrijden (vrijkaarten) Contacteer op tijd ( niet te laat, maar ook niet te vroeg) Televisie = beelden Televisie is maar één van de platformen van Ketnet
Karrewiet - karrewiet@ketnet.be - 02/ 741 58 58 projecten die aansluiten bij leefwereld van kinderen projecten voor en door kinderen van 8-12, eventueel iets ouder gericht als het tegelijk ook 8-12 aanspreekt projecten waarbij kinderen actief betrokken zijn (ze doen mee, kunnen erover praten of hebben zelf initiatief genomen) projecten die alle kinderen aanspreken (niet lokaal), projecten waarmee veel kinderen zullen geconfronteerd worden vb. door affichecampagne projecten die 'nieuw' of opmerkelijk genoeg zijn projecten die kunnen gekoppeld worden aan nieuwsfeiten of themadagen/weken in de media, vb. week tegen pesten projecten die één duidelijke focus hebben (niet: festivals met workshops die over allerlei dingen gaan) Karrewiet is dagelijks nieuwsprogramma: we kunnen niet lang op voorhand beslissen of we aandacht besteden aan project, hangt van andere dagelijkse actualiteit af in Karrewiet verschillende vormen van berichtgeving mogelijk: reportage, fotoflash, oproep, online