Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT …. een succesvolle combinatie?
Advertisements

School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Interactum Lectoraat Kantelende kennis
Les 33 Dit wordt mijn spreekbeurt
MBO-HBO DOORSTROOMASSESSMENT voor een bewuste stap naar het hbo
Sollicitatiegesprek.
Kritisch leren kijken naar de praktijk en theorie:
binnen het VMBO Impressie van wat mogelijk is.
Studiedag: vernieuwing, ook in onderwijs vreemde talen via ICT Vrijdag 19 maart 2010.
Didiclass - beginnen met
Reflectievaardigheden en instrumenten
Presentation Of Learning
Opleveren –Intake-POP –IAM Brand Materiaal uitdelen –Manual blok 1 –Dummy –SBC manual & Opdracht kennismakingsgesprek –Rooster blok 1 Introductie –Propedeusejaar.
Ict Biografie. Stan Meppelink 3m3 Meneer Ahuis Ict biografie.
Workshop Onderzoeksontwerp
VELON Opleiden in de school 9 november 2007
Samen werken = Samen leren = Samen innoveren
Wat heb ik geleerd?  HTML/CSS/PHP Wat heb ik geleerd?  HTML/CSS/PHP  Tekenen.
Portfolio 1 Portfolio kunstenaars trekken langs opdrachtgevers om opdrachten in de wacht te slepen ze nemen voorbeelden mee van hun beste producten verzameling.
Workshop Reflecteren 3 februari 2011
GROEN PROEVEN Workshop 31 maart 2011 Reflectie binnen de PvB
LUNCHSEMINAR Grassroots bij de TU Delft Sofia Dopper Projectleider Grassrootsproject TU Delft 10 mei 2007.
Een project van de NSGK. Projectdoelen de positie van jongeren met een handicap in de samenleving verbeteren de beeldvorming met betrekking tot jonge.
Reflectie.
Wie zijn wij? Welkom Wie ben ik en wat is mijn functie (diegene die de presentatie geeft) Wat doen wij in dit bedrijf? Waarom geef ik deze presentatie?
Les 34 Spreken – Ik houd mijn spreekbeurt
Uitgangspunt E-leren Leraar = begeleider Opmaak + presentatie leermateriaal Aantrekkelijk en uitdagend materiaal Automatische feedback en elektronische.
Resultaten BPV-evaluatie
Workshop Vrijwilligerswerk Het hoe en wat Door Timbo.
Portfolio en Coaching Welkom en dank voor de uitnodiging
Stage presentatie Van Elcke van Gorkum.
1 Digitale Learning Content Studiedag AB&I Tilburg, 23 juni 2008 Ronald Spruit - LIC.
Samenwerking die vleugels geeft Ellen Reehorst eduScrumnederland.nl
Gebruik van video in de stagebeoordeling
Presentatie Bijeenkomst 3
oefening Planning bespreken
Speeddaten Kinderboekenweek. Vraag 1: Wat heb je precies gedaan op je stageschool tijdens de kinderboekenweek?
Peerfeedback Didactische cursus 2015.
Portfolio Presentatie
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Alle lijntje bij elkaar…?
Praktijkervaring en reflectie
Med.hro.nl/schpa.  CS8VooY&feature=related CS8VooY&feature=related.
Flipping the Classroom Principe: Studenten doen het huiswerk op school en volgen de colleges thuis Doel workshop: Ervaren hoe Flipping the Classroom werkt.
Evaluatie Orientatieweek opleiding verpleegkunde Schooljaar
Slc Week 2. Bespreken van vragen, uitwisselen van ervaringen Kiezen van de jaarraad Eerder verworven competenties/opdrachten Samenstelling POP- groepen.
Embedded systemen Programmeren op de Arduino Les 7 kleuren festijn.
Administratie inrichten Van bouwstenen tot instructie schrijven.
Beroepsoriëntatie (BO) Opleiding Verpleegkunde Cohort 2015 Ragna Raaijmakers Docent Werkplekleren Productbeheerder beroepsoriëntatie.
Workshop 4 Good practice: Hoe doe ik een goed onderzoek? Hoe zorg ik voor goede begeleiding? Door: Esther Schouten-de Bruijn Jan Vermeulen.
Projectdomein Digitale Leeromgeving Meerjarenplan Upgrade Toledo (juli) Course-copy (augustus) Concrete projecten in het onderwijs: – Adaptieve opdrachten.
(basis)training voor praktijkbegeleiders 13 december 2015 Module rol van de beoordelaar.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
‘De waardering en behoefte van PABO-studenten t.a.v. de begeleiding in het afstudeeronderzoek’ HAN Pabo Harry Stokhof, Marc Zegers.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
SLC Assessment RUBEN SOL. Inhoud  Wie ik ben  Leerdoelen  Afsluiting.
Masterclass Digitaal Toetsen Juni 2016 Michiel van Geloven.
Doelen realiseren met media
Portfolio voor eerstejaars geneeskunde studenten
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
SLC ASSESMENT Door Peter Smaal.
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
“Ontwikkelingsgericht Leidinggeven, hoe doe je dat?”
Hoofdstuk 1 Wie ben je? Wat kun je? Wat wil je?
Masterclass voor lerarenopleiders
Inspelen op Innovaties
klassenmanagement & didactische flexibiliteit

Voorlichtingsbijeenkomst 4e klassen HAVO en VWO
Transcript van de presentatie:

Videodossier ICLON,I.Steen

Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat

Vragen -Hoe ICT-vaardig was je bij de opstart van de opleiding? -Hoe worden studenten ondersteund? -Wat heb je opgenomen? Hoe ging dat? -Wat heb je geleerd van het kijken naar jezelf? -Wat heeft de peer-feedback opgeleverd?

Vragen -Wat kun je zeggen over de meerwaarde van het gebruik van video boven schriftelijk materiaal? -Welke tips kun je het publiek geven op het gebruik van Videodossiers?

Resultaten Proces Project -Docenten -Studenten -Toekomst

Docenten: Welke meerwaarde? -Meerwaarde voor peer-feedback bij rol als regisseur -Vakdidactisch, voorbeelden ‘good practice’ -Leren elektronisch feedback geven -Intervisie met video (VIB) -Gesprekstechnieken

Studenten meerwaarde?

Conclusies Studenten -Op video zie ik mijn sterke punten duidelijk, -Op video zie ik de sterke punten van medestudenten duidelijk, unaniem, -De zwakke punten van medestudenten zien ze een beetje of helemaal als zinvol -Feedback van medestudenten wordt als leerzaam ervaren (niet altijd als leuk) -De opdrachten in het videodossier vind ik zinvol -Het werken met videodossier vinden ze voor herhaling vatbaar.

Toekomst -Verder met online-begeleiding -Verder met digitale feedback -Workshops Vervolgen -Aansturing verbeteren enzz…

Vragen zo niet?