ELO’s. ELO voor leerlingen en leerkrachten website gratis of betalende ELO’s specifiek Activerende werkvormen ELOnauten studiewijzerInteractief lesmateriaal…projecten.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
ICT-CONFERENTIE 22 NOVEMBER 2004 Portfolio van: …to be internet be… kristofkatrienelsisabelleguyjohansandra Katrien Els Isabelle Johan Kristof Sandra.
Advertisements

Bordmedium in de toekomst?  of 
Met dyslexie naar het ASO? Yes you can!
Module B: De ‘Whole School Approach’
IPC En wat heb ik er zelf van geleerd?
De ondernemende School Agentschap NL 21 november 2013 Best practices Reflecties visitatiecommissie Dr. L. Lenssen.
Seksuele diversiteit Homoseksualiteit Didactiek gedrags- en maatschappij- wetenschappen Isabel Rots 1.
“We leiden kinderen op in de 21e eeuw met kennis uit de 20e eeuw en in een systeem dat geworteld is in de 19e eeuw” (K.Robinson)
Project ERASPOP Erasmusatheneum Volhardingslaan Deinze
Hoorde je ook net de bel? Heeft het secretariaat zich vergist? Het is toch nog maar tien voor drie? Toch niet… er is geen vergissing… Vandaag is het 5.
Ict - beleidsplan
April 2006 Annie M.G. Schmidt school Welkom in de Annie M.G. Schmidt school….. Kunst/cultuur thema: Vincent van Gogh april 2006.
Succesvol in onderwijs met ICT
Schoolpartnerschappen in Europa
ITCOLE: samenwerkend leren binnen een ELO Wilfred Rubens.
KENMERKEN VAN EEN STERK ICT-BELEID Jan Saveyn 5 maart 2007.
Titel: Groeiproces de Ceder.
Studiedag: vernieuwing, ook in onderwijs vreemde talen via ICT Vrijdag 19 maart 2010.
“ Beleidsmatig werken aan ICT ”
Onderwijskundige implementatie van SharePoint Expeditie Corlaer Bart van Luik TeleTOP e-learning
Kwaliteitszorg SPO Utrecht
Gepersonaliseerd leren
Studiedagen LeerlijnenWiki 9 en 10 september 2010.
Moderne secundaire school 21ste eeuw
Naam van de Auteur 7 januari 2008 Voorwaarden voor succesvol gebruik van de ELO H-P Köhler
Onderzoek naar werkzame factoren en methodieken in omgaan met agressie Ilse Smits Studiedag ‘Efficiëntie en effectiviteit in de bijzondere jeugdzorg,
DPB Fysica Gent.
Integratie van ICT in de vakken Zin en Onzin van Leren met ICT Themaconferentie VOR 2004 Joke Voogt, Paul Groot en Willem Bustraan.
NATUUROUDERS Provincie West-Vlaanderen Dienst NME
Inzicht Resultaten KNAW rapport. Druk op scholen door maatschappelijke ontwikkelingen. Leraar komt onvoldoende toe aan pedagogische taak. Te weinig ‘time.
Directe Toegang tot Digitale Leermiddelen gebruikersdag 21 juni 2012 Tony Heemskerk.
OPLEIDEN doe je SAMEN opleiden in de school.
Geïntegreerd werken aan de ICT-eindtermen binnen muzische vorming.
WisWeb op KIC2002 woensdag 10 april Freudenthal Instituut.
KNAG-onderwijsdag 6 november 2009 Gebruik buiteNLand nu ook in uw eigen Elektronische Leeromgeving.
Van harte welkom. Dinsdag 30 januari Indeling van de avond Opening Presentatie “Digitale slootjes” Demonstratie “Digibord” Pauze Zelf proberen en.
Stercollecties van VO-content
Stercollecties van VO-content. Vooraf Wie gebruikt er al digitaal leermateriaal in zijn lessen? Verwachten jullie dat het gebruik van digitaal leermateriaal.
Ontwikkelwerkplaats Jeugdzorg en Passend Onderwijs
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
Het LWOO op de HJZ De kinderen Doelstelling Inrichting onderwijs
Projectgroep: Rol van de Belgische universitaire samenwerking ter ondersteuning van basiseducatie en TVET.
Op school en in de scholengemeenschap
Word kapitein van je project Doe ook mee !
ASO-school te Deinze – 140 personeelsleden – leerlingen – 10 studierichtingen.
Wereldoriënterende vakken in de onderbouw.. Aanleiding tot ons onderzoek Er is vraag naar lesmateriaal voor wereldoriënterende vakken in de groepen 1.
Lancering Traject
ICT design team STEM Smart! ICT in wetenschapsonderwijs Jouri Van Landeghem.
Ondersteunt ouders/leerling bij weigering in een school. Bemiddelt tussen ouders en school, sensibiliseert scholen, faciliteert het inschrijvingsrecht,
BÈTAVAKSTEUNPUNTEN. Docent-activiteiten Meestal vakgericht, soms vakoverstijgend (Beta) Netwerkbijeenkomsten – ca. 4 maal per jaar Cursussen en workshops.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!.
Workshop Inspirerend ICT Eric Redegeld & Eline Redegeld.
E-klas en PAL-student Digitaal lesmateriaal voor bètavakken h/v E-klassen 10 november 2015 Cor de Beurs en Arjan de Graaf.
Vijf gelijke dagen model  De praktijk  Waarom?  Voordelen  Nadelen.
Leer kracht Workshop over competenties van
GOK-PROJECT ‘Relaties, seksualiteit, weerbaarheid? Praat erover, werk eraan!’
Gegeven door: - Dave Minkema - René Hoep.  Introductiefilm  Wintoets vs Scholen aan Zee  Praktische tips  Wintoets exporteren naar de ELO  Zelf aan.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!
Friesland,Kop van Overijssel & Noordoostpolder Kwartiermakers po Anke Postma en Jimke Nicolai & Kwartiermaker vo Margriet Buwalda.
Actieonderzoek Jongens en Pubergedrag. Inhoud Problematiek Gewenste werksituatie Onderzoeksvragen en Hypotheses Aanpak van het Onderzoek Conclusie en.
Maandag 14 november 2016 Titel presentatie ondertitel.
GO! Campus Mercurius Lommel
Bedrijvigheid in de lessen economie!
OPEN-KLAS Vernieuwd zorgproject waar leerlingen de verantwoordelijkheid nemen over hun eigen leerproces. Een boeiende werkplek waar leerlingen leren out-of-the-box.
Geschiedenis 2011 Masterplan ICT
Digitaal lesmateriaal zoeken, maken en delen met
IVV Sint-Vincentius – Gent 11 november 2012
Actieonderzoek.
Nadine Janssens (KS Leuven) & Karen Lahousse (KU Leuven)
Welkom bij de informatieavond van groep 8
Transcript van de presentatie:

ELO’s

ELO voor leerlingen en leerkrachten website gratis of betalende ELO’s specifiek Activerende werkvormen ELOnauten studiewijzerInteractief lesmateriaal…projecten van werken met tot het ontdekken van nieuwe werkvormen ELO DBS voor directie en leerkrachten

Tips Zorg voor de nodige ondersteuning, materiaal en praktisch. Een beetje druk kan wonderen doen, naar één consequent systeem. Niet iedereen is even enthousiast, niet kunnen of niet willen. Geen garantie voor samenwerking voor vak, school, scholengemeenschap Middelen optimaal gebruiken technische en pedagogische aspect Onderwijsvernieuwing en ICT ELO als hulpmiddel

Visie en ondersteuning Elke ELO heeft zijn eigen waarde en beperkingen. Werken rond content en leerproces. Expertise opdoen, delen van ervaringen. Waken over de kwaliteit. Naar één ELO????