1 fietsenstallen Leiden CS H. van Zeijl. 2 inhoud Ervaringen in Leiden vertrekpunt oude situatie nieuwe ontwikkelingen beheer openbare ruimte prognoses.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Fietsersbond en gemeenten Bijeenkomst Fietsberaad
Advertisements

Zelf waarde maken in de wijk Jan Brouwer Ede, 18 mei 2011.
Regionale opzet van een Fietsdepot
Nieuwe impulsen voor de fiets
Beheer fietsparkeren bij stations
Herontwikkeling locatie Oosteinde 241/243/245 Informatieavond 29 oktober 2012 Project herontwikkeling locatie WZH De Sonneruyter - Informatieavond 4 december.
Voetgangersmodel ViSWalk
Met de trein naar Nemo 1 We vertrekken met de fiets vanaf school.
Presentatie Fietsberaad
Stallen in het stationsgebied Kosten en opbrengsten Capaciteit en prijs.
Jan van der Horst, Fietsersbond Utrecht Stad
Alleen de Churchillavenue lost de Leidse verkeersproblemen op ! Ir. Jaap van Meijgaarden.
Perception 4 HG Frank Lorijn Josef Sennekool.
Handhaving fietsparkeren
Omgeving EBC Regenboog Ontwikkelingen EBC en omgeving.
Presentatie: Jan Paddenburg Manager Sportplan Niels Balke
Fietsen in Tilburg Fietsberaad 16 maart 2006 Fietsen en Luchtkwaliteit Liesbeth Trip.
MERKWAARDIGE PRODUCTEN
gemeentelijk Fietsparkeer-Management-Systeem
Verkenning Dronterringweg Swifterbant Arnoud Turkstra.
Fietsparkeren in Delft
Kb.1 Ik leer op een goede manier optellen en aftrekken
REKENEN.
Lock’n’Go. Dienstverlener veilig fietsparkeren Lock’n’Go stalling Beheer, service & onderhoud Eigen klantenservice Partners: Wat is Lock’n’Go ?
Handel-en dienstenzones in Heist-op-den-Berg
14 april 2004Met de trein naar Nemo!1 Naar Nemo! Daar ga ik! Ik vertrek met de fiets vanaf school.
Leidraad fietsparkeren 10 maart Rico Andriesse Beeld plaatsen ter grootte van dit kader.
Welkom!.
Nieuwe technieken in stallingen 9 juni Soorten Stationsstallingen  Onbewaakt (maaiveld, gratis)  Bewaakt (gebouwd) Gratis met toezicht Betaald,
Fietsbeleid in Culemborg
Kwaliteitsnormen fietsparkeervoorzieningen bij BTM-haltes Otto van Boggelen, coördinator Fietsberaad.
Multifunctionele Accommodatie Het Lint in Den Hoorn
2 november 2006 NS Fiets 2 november 2006 Ben van Westing Directeur.
Fietsparkeerplan Veghel-centrum
Mobiliteitsaspecten brede scholen Otto van Boggelen Themabijeenkomst brede scholen, 20 mei 2010.
Ervaringen bij gemeenten Rolf Schooleman 10 november Weesfietsenaanpak bij stations.
AFAC Tilburg  Sinds 1998 al fietsenruimen in Tilburg o.b.v. verkeersmotieven.  In 2003 ruimgebied aangewezen o.b.v. de APV. Aangegeven middels bebording.
Fietsparkeren Spoorzone Delft
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
René Dekker Directeur Collectie
Mobiliteit: enkele “kreten”. Aanzet tot discussie. Maandag 4 februari 2013 Willy Miermans.
When rail means service > SPOORPROJECTEN IN DE HAVEN VAN ZEEBRUGGE SeaRail – 23 mei 2008 LUC VANSTEENKISTE Directeur-Generaal Toegang tot het Net.
Europaplein Welkom Programma Ontvangst Voorstellen: wie is wie? Doel van de avond Planvorming Verleden, heden en toekomst Europaplein Interactie Afsluiting.
Europaplein.
Enquête.
Hoe fietsvriendelijk is Den Haag? De visie van de Fietsersbond afdeling Haagse regio.
1 Het nieuwe Partnerschapsverdrag Toelichting bij een evolutie.
In opdracht van: In samenwerking met:OPENINGOPENING PAGINA 1 PROJECT “SCHOUWBROEKERPLAS”
Informatieavond onderbouw
Aan Kinderboerderij Waspik in samenwerking met Platform Waspik.
Maandag 30 mei corveerooster Corvee rooster week 25 (20 juni t/m 24 juni): Grote Beer en Melkweg 10.30, en uur: 2Y Melkweg en Grote Beer
Succesvol fietsparkeerbeleid
IKC Doetinchem Noord en Overstegen
veelzijdig en flexibel in fietsen
3/23/2015 | 1 Bibliotheekinstructie Klassieken en Oude Geschiedenis.
1 De pensioensector in een turbulente omgeving Olaf Sleijpen De Nederlandsche Bank.
Vrijdag 27 maart 2015 Roosterwijzigingen Mededeling directie In verband met de viering van het Suikerfeest kunnen leerlingen maximaal één dag verlof krijgen.
Fietsbeleid Putten Veiligheid. Waarom Fietsveiligheid vergroten Fietsen bevorderen Recreatie en toerisme aantrekkelijk maken Wat aanpakken Geen vrijliggende.
Tto: de laatste ontwikkelingen
1 EEMSDELTA Regio Eemsdelta De regio Eemsdelta werkt aan het Woon- en Leefbaarheidplan -het vormt de regionale afspraken over leefbaarheid, woningbouw.
Het Vlaamse fietsbeleid door een Nederlandse bril
Donderdag 2 april 2015 Roosterwijzigingen Let op!! De oude leerlingpassen mogen niet gebruikt worden!! Als je deze gebruikt voor een kluis, dan kan de.
ICTAL programma 2003 –2005 in samenhang naar voorzieningen voor administratieve lastenverlichting architectuur en migratieplanning 28 oktober 2003 BBR.
Kanaleneiland Centrum Winkelen, Wonen, Werken, komen, zijn, gaan.
Hansenstraat wil uit de vergetelheid….  Doel/aanleiding Leefbaarheid en veiligheid in de wijk vergroten, door een mooier, veiliger en meer sociaal straatbeeld.
Fietsenstallingen Buurtstallingen Fietstrommels Parkeergarages Gevonden Voorwerpen Fietsendepots += Microjobs Onderhoud openbare ruimte Klein onderhoud.
360° agenda voor toekomst: 9 belangrijke vragen
Made by : Levi, Ruben, Bram, Morris
Fietsparkeren in Zwolle
Geschiedenis Platte structuur
Transcript van de presentatie:

1 fietsenstallen Leiden CS H. van Zeijl

2 inhoud Ervaringen in Leiden vertrekpunt oude situatie nieuwe ontwikkelingen beheer openbare ruimte prognoses stallingcapaciteit fietsroutes en stallinglocaties oplossingen

3 oude situatie Te weinig rekken geen toezicht overal fietsen

4 ruimtelijk kader Stedenbouwkundig plan Leiden Centraal Project

5 Situatie 1993 aantallen gestalde fietsen Ca bewaakt (48%) Ca onbewaakt (52%)

6 Fiets fout = fiets weg Klachten reizigers, bewoners, winkeliers Geen visitekaartje voor toegang van de stad Uitbreiden aantal fietsenrekken Weghalen fout gestalde fietsen en wrakken

7 prognoses In 1994 wordt uitgegaan van 6800 plaatsen in 2010 (bewaakt + onbewaakt) Hierbij rekening gehouden met extra functies in omgeving en 20% marge Wordt ook door NS gehanteerd (1999) In 2002 prognoses bijgesteld tot plaatsen

8 groei gestalde fietsen onbewaakt; 100 % in 9 jaar

9 Onbewaakt groeit sneller dan bewaakt aantal fietsen groeit sneller dan aantal reizigers 25% van de groei is niet verklaarbaar ca. 25 % van de verwijderde fietsen wordt niet opgehaald per station zijn er verschillen ( Fietsberaad Publicatie nummer 3) trends

10 functionele indeling omgeving en fietsroutes

11 Toegang stallingen aan fietsroutes

12 Onbewaakte stalling met etagerekken onder Taxistandplaats

13 samenvatting Prognoses Beheer Situering (toegang) stallingen loopafstanden capaciteit stallingen / dubbel grondgebruik

14