Didier Collard en Simon Koolstra. Inhoud  Wat is raytracing?  Waarom raytracing?  De scne  Rayintersectie  Licht  Reflectie en breking  Voorbeelden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Volledige terugkaatsing
Advertisements

LICHT - WEERKAATSING De spiegelwet.
Waarom: Andere presentatie Onderzoeksvragen
Natuurkunde V6: M.Prickaerts
Breking van licht door een lens
Periode 2: LICHT EN GELUID
Inleiding op het lineair perspectief
Hoe teken je een goede grafiek: bovenbouw
Licht Voor het beste resultaat: start de diavoorstelling.
Kan je de schaduw in een simpele tekening construeren
Kunst bij de Mussen. Wij zijn de kunstenaars We bedenken zelf allerlei dingen.
Licht.
Evenwijdige lichtbundel
vwo D Samenvatting Hoofdstuk 9
LICHT – ZIEN EN LICHTBRONNEN
Schaduwvorming Hans Bekaert. Stralen in alle richtingen Druk PageDown om verder te gaan.
Kleuren van het spectrum. 2. van voorwerpen. 3. Einde.
Gegevensverwerving en verwerking
Samenvatting Wet van Coulomb Elektrisch veld Wet van Gauss.
Kleuren van het spectrum. 2. van voorwerpen. 3. Einde.
Kan je uitleggen wat diffuse weerkaatsing is
LICHT – ZIEN EN LICHTBRONNEN
Bewegen Hoofdstuk 3 Beweging Ing. J. van de Worp.
LICHT – ZIEN EN LICHTBRONNEN
Optische eigenschap van de parabool
1 Complexiteit Bij motion planning is er sprake van drie typen van complexiteit –Complexiteit van de obstakels (aantal, aantal hoekpunten, algebraische.
RapidRaycast Trimesteroverschrijdend Project Bjorn Schobben Domien Nowicki.
RapidRaycast Trimesteroverschrijdend Project Bjorn Schobben Domien Nowicki.
Didier Collard en Simon Koolstra
Hogere wiskunde Limieten college week 4
Newton klas 4H H3 Lichtbeelden.
Tweedegraadsfuncties
Kleuren, lenzen en breking
Voorbeeld Bereken de diepte van het water. Aanpak
Bepalen van de resultante
Licht (onderbouw) 1. Schaduw 2. Kleuren 3. De vlakke spiegel
Didier Collard en Simon Koolstra
2. Licht en zien pg. 13.
B vwo vwo B - 11e editie tweede fase Jan Dijkhuis, Roeland Hiele
Oefeningen lensconstructies
Tel de zwarte stippen. Tel de zwarte stippen Lopen de horizontale lijnen evenwijdig of niet?
Medische beeldvorming
 Vier groepjes, elk groepje werkt één typologie of trekbenadering uit.  Dit uur en volgend uur de tijd voor.  22 November voorstellen aan de rest van.
Didier Collard en Simon Koolstra. Inhoud  Wat is raytracing?  Waarom raytracing?  De scne  Rayintersectie  Licht  Reflectie en breking  Voorbeelden.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Computer Vision Technische Informatica
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 3
Gecijferdheid 2 (Meten 1 – ME144X) week 4
Snijpunt bepalen. Lijn p en lijn q snijden elkaar. Wat zijn de coördinaten van het snijpunt ?
OPTICA Deel 2 -lichtbreking.
Lichtbreking sciencmc2.nl.
Meetkunde 5L week 19: Vormleer: vlakke figuren – de cirkel vlakke figuren 5L week 19: ‘Vormleer: vlakke figuren – de cirkel’ niet - veelhoeken veelhoeken.
Thema 6 Regeling en waarneming Bouw en werking van het oog
Paragraaf 6.2 Antwoorden.
Oogonderdelen § Hoornvlies (cornea) 2. Oogwit ( harde oogrok) 3. Iris (regenboogvlies) 4. Ooglens 5. Glasvocht (glasachtig lichaam) 6. Netvlies.
Herhalen schaal Schaal is een verhouding.
Herhalen schaal Schaal is een verhouding.
Hoofdstuk 2 Licht en kleur.
Licht en schaduw.
De somkrachten Er zijn drie manieren voor het bereken van een som-, netto-, resultante-kracht. 1 Parallellogram methode 2 Pythagoras 3 Tangens Alleen bij.
LICHT.
Meten en Meetkunde Verbanden
Directe belichting in ray tracing
2. Tweedegraadsfuncties en vergelijking cirkel
Youden Analyse.
Examentraining.
Voorwerpen zien via een spiegel
Reflecteren is terugkaatsen. Twee soorten:
Kan je uitleggen wat diffuse weerkaatsing is
Meten en Meetkunde Verbanden
Hoofdstuk 2 Stoffen Wat gaan we vandaag doen? Opening Nieuwe stof
Transcript van de presentatie:

Didier Collard en Simon Koolstra

Inhoud  Wat is raytracing?  Waarom raytracing?  De scne  Rayintersectie  Licht  Reflectie en breking  Voorbeelden  Vragen?

Wat is raytracing?  Techniek om een 3D scène om te zetten naar een 2D afbeelding  Echt: Licht valt op ons oog  Raytracing: Vanuit het oog kijken waar het licht vandaan komt

Wat is raytracing?  Proces: Ray afschieten door scherm naar scne Wat raakt de ray? Vanaf snijpunt verder kijken

Waarom raytracing?  Model van werkelijkheid  Erg realistisch  Waarom niet? Duurt lang

De scène  Objecten beschrijven  Voorbeeld: Bol |p – c| ≤ r Raytracing: |p – c| = r Bol afhankelijk van: ○ Middelpunt c ○ Straal r

Rayintersectie  Punten op ray afhankelijk van: Oorsprong o Richtingsvector d Parameter t  Snijpunt berekenen: p substitueren in vergelijking object Bereken t

De raytracer

Licht  Hoeveel licht wordt er vanaf een punt naar de camera weerkaatst?  Afhankelijk van: Inkomend licht Weerkaasting: BRDF  Rendervergelijking 2π2π

Licht  Som van het licht van alle lichtbronnen:

Licht  Proces: Bepalen welke lichtbronnen het punt kunnen bereiken Het weerkaatste licht berekenen met de som

Lichtbronnen  Gedefinieerd door kleur c en sterkte l s  Ambient, constant  Directional, afhankelijk van richting  Punt, afhankelijk van punt AmbientDirectionalPunt

De raytracer

Reflectie en breking  Spiegelreflectie en perfecte breking  Nieuwe ray in reflectierichting  Nieuwe ray in brekingrichting

De raytracer Reflectie: Breking:

Voorbeelden

 Wereldboltextuur  Breking  Reflectie

Voorbeelden  Drie vlakken  Vier rechthoeken  driehoekjes  21 uur en 23 minuten

Vragen?

Meer informatie 