Tips (beoordelingscriteria finale versie ) Diederik, “Three Sins”: Diederik, “Three Sins”: In introductie er niet veel omheen draaien In introductie er.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/002]/ subvaardigheid lezen thema: Order, order…. can-do : kan een bijeenkomst voorzitten © Anne Beeker.
Advertisements

Interrogative sentences
SKIMDOC Week 8.
Hoofdstuk 12 Je projectverslag schrijven en presenteren Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian Thornhill,
In deze powerpoint vind je basis-grammatica: zaken die je na 3 onderbouwjaren eigenlijk niet onbekend voor mogen komen. Klik op een van onderstaande onderwerpen.
Deltion College Engels
Deltion College Engels A2 Lezen [Edu/002]/subvaardigheid ‘koken’….!
Deltion College Engels En Projectopdracht [Edu/001] thema: research without borders can-do/gesprekken voeren : 1. kan eenvoudige feitelijke informatie.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/004]/ subvaardigheid lezen thema: reporting a theft can-do : kan formulieren waarin meer informatie gevraagd wordt,
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: ‘I was wondering what you think of…’ can-do : kan deelnemen aan de conversatie bij zeer formele.
Writing exercise This one goes into your language portfolio!!! You have until the end of the week to hand it in… (So you have a little longer than it says.
Laatste Scriptieseminarie
Writing an All Right! 3hv Unit 2 lesson 3.
Sociale Media – Best Belangrijk Daniel
Tel de zwarte stippen. Tel de zwarte stippen Lopen de horizontale lijnen evenwijdig of niet?
English and IPC How to teach content through English.
Deltion College Engels A1 Lezen [Edu/002] thema: Headlines can-do : kan het onderwerp vaststellen van korte berichten in een krant © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B1 Lezen [no. 001] can-do : 2 products compared.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/003] thema: what have I done wrong…? can-do : kan s/ brieven schrijven over persoonlijke zaken © Anne Beeker.
Deltion College Engels B1 En Gesprekken voeren[Edu/003] thema: I hate my nose… can-do : kan persoonlijke standpunten, commentaar en meningen geven over.
Deltion College Engels B1 Gesprekken voeren [Edu/006] thema: Look, it says ‘No smoking’… can-do : kan minder routinematige zaken regelen © Anne Beeker.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/006] thema: Euromail can-do : kan in persoonlijke s nieuws en standpunten van een ander becommentariëren.
Deltion College Engels
Deltion College Engels C1 Spreken/Presentaties [Edu/004] thema ‘Today I will talk to you about… ‘ can-do : kan duidelijke, gedetailleerde beschrijving.
Deltion College Engels C1 Spreken [Edu/002] thema: A book that deserves to be read can-do : kan duidelijke, gedetailleerde samenvatting geven van een gelezen.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/005] thema: ‘I don’t agree with you…’ can-do : kan met gemak complexe interacties tussen derden volgen.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/005]/subvaardigheid luisteren thema: ‘Pink pop and air-controllers on strike’ can-do : kan in een telefoongesprek.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/004] thema: Scanning, a race against the time can-do: kan snel belangrijke detailinformatie vinden in lange en complexe.
Deltion College Engels B1 Schrijven [Edu/005] thema: The Weakest Link or Weekend Millionaire… can-do : kan in brieven of s feitelijke zaken beschrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/007] thema: Mind twister or how to write an essay… can-do : kan heldere, goed gestructureerde uiteenzetting schrijven.
Deltion College Engels C1 Schrijven [Edu/006] thema: Dear editor,
Nothing Is As It Seems Lesson 7 What’s the Story?.
Deltion College Engels B2 Lezen [Edu/003] thema: Topical News Lessons: The Onestop Magazine can-do: kan artikelen en rapporten begrijpen die gaan over.
Deltion College Engels B2 Spreken [Edu/001] thema: What’s in the news? can-do : kan verslag doen van een gebeurtenis en daarbij meningen met argumenten.
Deltion College Engels B1 Spreken [Edu/001] thema: song texts can-do : kan een onderwerp dat mij interesseert op een redelijk vlotte manier beschrijven.
Deltion College Engels C1 Gesprekken voeren [Edu/001]/ subvaardigheid lezen thema: What a blooper…. can-do : kan taal flexibel en effectief gebruiken voor.
Deltion College Engels B2 Lezen[Edu/001] /subvaardigheid schrijven korte samenvattingen thema: Exotic news can-do : lezen om informatie op te doen - kan.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/005] thema: Writing a hand-out can-do: kan een begrijpelijke samenvatting schrijven © Anne Beeker Alle rechten.
Deltion College Engels B2 Schrijven [Edu/002] thema: how we celebrate birthdays can-do : kan een samenhangend verhaal schrijven.
Deltion College Engels B1 En Spreken/Presentaties [Edu/003]/ Subvaardigheid lezen Thema: Once upon a time… can-do : kan een verhaal(tje) vertellen © Anne.
Deltion College Engels B1 Lezen [Edu/002] thema: But I ‘ve read it in… can-do : kan hoofdthema en belangrijkste argumenten begrijpen van eenvoudige teksten.
Nothing Is As It Seems Lesson 8 Cubes and Numbers.
Deltion College Engels B2 Gesprekken voeren [Edu/007] thema: ‘With this mobile you can…’ can-do : kan op betrouwbare wijze gedetailleerde informatie doorgeven.
Deltion College Engels C1 Lezen [Edu/002]/ subvaardigheid schrijven thema: Hwaet! (Old) English literature can-do: kan snel belangrijke detailinformatie.
Deltion College Engels A1 Lezen/ Schrijven [Edu/001] thema: you’ve got mail can-do : kan korte, eenvoudige berichten begrijpen/ kan een korte mededeling.
Lamb to the Slaughter Who or what is ‘the Lamb to the Slaughter’ in this story?
NEXT LW 2 Bijv.nw. 3 Zelfst. nw. 4 PV 5 Ond Taal Team 1 Team 2 Team 3 Team 4 Team 5 Team 6.
Scriptie workshop GW Renske de Kleijn Centrum voor Onderwijs en Leren (COLUU) Onderwijsadvies en Training 17 maart 2014.
Literary Devices. Alliteration; herhalen van eerste medeklinker-klanken om bepaalde nadruk aan deze woorden te geven. The passionate shepherd to his love.
Allesvoorengels.nl. 1. Wat betekenen de werkwoorden (to) be en can? 2. Hoe maak je korte antwoorden met (to) be en can? 3. Oefeningen allesvoorengels.nl.
The Research Process: the first steps to start your reseach project. Graduation Preparation
KRITISCH DENKEN 9 Een Betoog schrijven © Kritisch Denken.
Key Process Indicator Sonja de Bruin
Schrijven is een vorm van denken maar denken is geen schrijven
ABILITY = IN STAAT ZIJN.
Toekomende tijd: met “going to”
Processing Structured Hypermedia
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
De taaltaak
Today: Chapter 2 Discuss SO 2 What to study for your test?
Verlangen naar God Longing for God
Het combo bestaat uit: Eric: piano, keyboard Suzanne: dwarsfluit, zang
Tel de zwarte stippen!. Tel de zwarte stippen!
NEW INTERFACE UNIT 2 : GRAMMAR
English 23 April 2018.
Assignment: calling for a meeting about internet use at work
Tel de zwarte stippen!. Tel de zwarte stippen!
Living in the Promised Land Leven in het Beloofde Land
Empty handed here I come,
Titel van je poster Naam, school, datum, plaats Tabel/Figuur
Transcript van de presentatie:

Tips (beoordelingscriteria finale versie ) Diederik, “Three Sins”: Diederik, “Three Sins”: In introductie er niet veel omheen draaien In introductie er niet veel omheen draaien Conclusie mag is alleen een herhaling zijn Conclusie mag is alleen een herhaling zijn Tim, “Succesvol formuleren” : Tim, “Succesvol formuleren” : Afwisseling in zinslengte! Afwisseling in zinslengte! - Afwisseling - !!!! - Afwisseling - !!!! Mathijs, “Schrijven van een leesbare scriptie”: Mathijs, “Schrijven van een leesbare scriptie”: Een strakke planning is niet altijd realistisch Een strakke planning is niet altijd realistisch Schrijf elke dag Schrijf elke dag

Tips (vervolg) Menno, “Mathematical writing”: Menno, “Mathematical writing”: Gebruik veel voorbeelden Gebruik veel voorbeelden Gebruik eenduidige notatie Gebruik eenduidige notatie Liever niet in ‘IK’ vorm schrijven Liever niet in ‘IK’ vorm schrijven Owen, “How to write a paper”: Owen, “How to write a paper”: Vind uit wat je doelgroep is Vind uit wat je doelgroep is Lees scripties van anderen. Lees scripties van anderen. Niels, “Scriptuur”: Niels, “Scriptuur”: Houdt de oorsprong van je bronnen bij Houdt de oorsprong van je bronnen bij

Tips (vervolg) David, “Wegwijs in de wetenschap”: David, “Wegwijs in de wetenschap”: Vermijdt jargon waar dat kan Vermijdt jargon waar dat kan Houd je bronnen netjes bij, al lezende literatuurlijst aanleggen Houd je bronnen netjes bij, al lezende literatuurlijst aanleggen Sander, “Guidelines for preparing” Sander, “Guidelines for preparing” Begraaf je niet in details! Begraaf je niet in details! Schets context, bv. door eerder werk aan te halen. Schets context, bv. door eerder werk aan te halen. Benadruk niet expliciet dat je iets belangrijk vind in je paper. Benadruk niet expliciet dat je iets belangrijk vind in je paper.

Tips (vervolg) Richard, “Hoe zet ik mijn gedachten op papier”: Richard, “Hoe zet ik mijn gedachten op papier”: Bij eerste versie: streef niet naar perfectie Bij eerste versie: streef niet naar perfectie Bij eerste versie: ruimte houden voor aantekeningen Bij eerste versie: ruimte houden voor aantekeningen Begin niet per se bij begin (je kunt bv. beginnen bij een hoofdstuk waar je de structuur al helder van voor ogen hebt) Begin niet per se bij begin (je kunt bv. beginnen bij een hoofdstuk waar je de structuur al helder van voor ogen hebt) Wesley, “Some advice on writing of technical report”: Wesley, “Some advice on writing of technical report”: Laat de lezer niet in de ‘kou’ staan! Laat de lezer niet in de ‘kou’ staan! Titel: kort, logisch, accuraat, grammaticaal correct. Titel: kort, logisch, accuraat, grammaticaal correct.

Tips (vervolg) Laurens, “This is not article” Laurens, “This is not article” KISS: één onderwerp KISS: één onderwerp Being a copy-cat can pay off: “A good strategy for getting started can be to study how others have done it. Select a couple of brilliant papers in your field and study how they are structured, how the main point is presented, how the line of argument is laid out, etc. You can learn a lot from copying the structures of abstracts and the article as a whole.” Being a copy-cat can pay off: “A good strategy for getting started can be to study how others have done it. Select a couple of brilliant papers in your field and study how they are structured, how the main point is presented, how the line of argument is laid out, etc. You can learn a lot from copying the structures of abstracts and the article as a whole.” Gebruik a.u.b. een ‘Top-down’ methode. (Maak eerst skelet) Gebruik a.u.b. een ‘Top-down’ methode. (Maak eerst skelet)

Tips (vervolg) Thomas: “How to have your abstract rejected” Thomas: “How to have your abstract rejected” Herhaal niet onnodig wezenlijk hetzelfde Herhaal niet onnodig wezenlijk hetzelfde Geef ideeën en hints over waar “het” vandaan komt waar “het” heen gaat. Geef ideeën en hints over waar “het” vandaan komt waar “het” heen gaat. Illustraties kunnen nuttig zijn (understatement) Illustraties kunnen nuttig zijn (understatement) Jacco, “Writing for computer science”: Jacco, “Writing for computer science”: Objectief en accuraat! Objectief en accuraat! Geen pseudocode, maar natuurlijke taal. Geen pseudocode, maar natuurlijke taal. Mathijs, “Beter schrijven met de tekstverwerker (1991)” Mathijs, “Beter schrijven met de tekstverwerker (1991)” ‘Top-down’ werken (voorkomt writers block, zie ook volgene tip) ‘Top-down’ werken (voorkomt writers block, zie ook volgene tip) In een apart document alles schrijven wat in je opkomt In een apart document alles schrijven wat in je opkomt Concreetheid is omgekeerd evenredig met aantal lezers Concreetheid is omgekeerd evenredig met aantal lezers