Demonstratie Modulaire agenda op basis van widgets.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Symbaloo is de leukste en makkelijkste start op internet
Advertisements

UiTdatabank wie INvoert haalt er veel UiT!. Infosessie voor lokale actoren en verenigingen in [ jouw gemeente] [Gemeentenaam], [datum]
Gratis computerinitiatie in uw buurt BLMvzw Digidak | Evence Coppéelaan 91| 3600 Genk blmgenk.be | |
Milieutrefdag 12 juni 2008 Zonder is gezonder. Inleiding workshop: Zonder is gezonder • Voorstelling Velt • Inleiding Zonder is gezonder • Link met Samenwerkingsovereenkomst.
“ - een platform voor ICE in Vlaanderen” Dries Van Den Broucke – 14/09/2012.
ZAPPcity Project ZAPPcity • alle evenementen onder één publicitaire paraplu • 28 augustus – 14 september • kunst, cultuur, sport, media • locaties.
INFORMATIESESSIE CULTUURDATABANK GEGEVENS ONTSLUITEN MET IFRAMES.
Expo Krulbol een participatief erfgoedproject in het Meetjesland Inspiratiedag Streekgenoten Donderdag 27 november 2008 Leader Vlaamse Ardennen.
VVV Kop van Noord-Holland: Website ontwikkelingen 31 mei 2012
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
Sponsordossier op de VVOG-website. Deze demo toont Een intro over het aantal bezoekers op onze website en verder 1 Hoe uw bedrijf opgenomen kan worden.
E-RADEN Roadmap. AGENDA • Overzicht van nieuwe ontwikkelingen 2009 • Interfaces • Document Types : Meta-data • E-raden gratis ? • Perspectieven.
UiT in Oostrozebeke Wie INvoert haalt er veel UiT.
“MINI” (???) SOCIALE KAART TIENERZWANGERSCHAPPEN
Moderne stadsbibliotheek én Communicatiehuis van en voor de (Nederlandstalige) gemeenschapsvoorzieningen in Brussel Gemeenschappelijk initiatief van VGC.
1 De rechtenverkenner: een hefboom voor het lokaal sociaal beleid in Vlaanderen Steven Vanackere Vlaams minister van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin.
TiNCK? Ticket Informatie Cultuur Knooppunt Virtueel cultuurloket: Initiatief Provincie West-Vlaanderen: Onderdeel dienst cultuur.
Presentatie deelsite ‘vrije tijd’
Broodje Brussel Dag van de Cultuurcommunicatie 13 december 2005 Frank Ilsbroux.
GOED BETER BEST! Op weg naar kwaliteitsvolle jeugdlokalen en jeugdverblijven 19 maart 2011.
De Digitale Week 2013 Infomomenten De Digitale Week is een initiatief van LINC vzw.
wiki’s opzetten en implementeren
Geef gas in de ZONE 30!!. Geef gas in de ZONE 30!!
Lokaal beleid kinderopvang Stuurgroep Brede School 11 februari 2008 Sylvia Walravens Stafmedewerker lokaal beleid kinderopvang.
Productencatalogus Samen beter informeren. Wat is de Productencatalogus? Uitwisselingssysteem voor overheidsinformatie.
Van cultuurweb.be naar een UiTnetwerk Strategische marketing in de praktijk 5de Dag van de Cultuurcommunicatie 19/11/2007.
UiTdatabank wie INvoert haalt er veel UiT!. Infosessie voor lokale actoren en verenigingen in [ jouw gemeente] [Gemeentenaam], [datum]
UiTcampagne Aanloop naar kernbegrippen: plannen, duidelijk aankondigen, consequent zijn voorbereiding sinds januari 2010 (overleg, retroplanning)
Een preview 27/05/2008 UiTinVlaanderen.be. Van cultuur naar UiT = content verbreding - CultuurDatabank - Zichtbaar in navigatielinkjes - Merkbaar in.
CIJFERS EN MEER… Wat leren we uit onderzoek en hoe vertalen we dit naar onze eigen communicatie en publiekswerking ? Hoever moet je hierin gaan ? HOKJESDENKEN…
Demonstratie Modulaire agenda (beta). Programma 1.Inleiding – wat & voor wie is de Modulaire agenda 2.De Modulaire agenda in de praktijk – voorbeelden,
Het UiTlabel een herkenbare verbinding tussen de UiTpartners UiTnetwerkdag 1 februari 2008.
Van concerttickets tot vuilniszakken? Over aanbod en services Case: vrijetijdscentrum de borre - Bierbeek Maandag 26 september Gent.
UiTcampagne Sint-Truiden Uitwerking van een lokale campagne: deel 1 – de start 2009: Begin UiTpartnerschap Sint-Truiden: doelstellingen 1. Beter.
Het Nederlands Uitburo
Het UiTnetwerk en de regionale media UiTnetwerkdag 1 februari 2008.
UiT in Berlare campagne met de kleine c. Wat vooraf ging Op papier UiTpartner sinds najaar 2008 Vertragende factor: lanceren nieuwe berlare.be Van cultuur.
UiTdatabank Wie INvoert, haalt er veel UiT!. Infosessie voor lokale actoren en verenigingen in jouw gemeente Gemeentenaam, datum.
Seminarie V-ICT-OR 15/02/07 De CultuurDatabank: een schets van verleden, heden en toekomst? Hans Nissens.
Dia 1 Productencatalogus: technische sessie Samen beter informeren.
Op weg naar een generiek model voor een regionale volksgezondheidsrapportage Marja J.H. van Bon-Martens CEPHIR seminar Regionale Volksgezondheid Toekomst.
Commercieel Manager totaljobs.nl
Jeugdopbouwwerk 2.0 Een schets van de ontwikkelde praktijk
16 juni 2011sia thematische impuls Thematische Impulsen (TI) Agenda Wat is een Thematische Impuls? Waarom Thematische Impulsen? Plaats binnen SIA Inhoud.
SAMEN LEVEN Team projecten en evenementen. VERLOOP INFO SESSIE  1. De dienst “Samen leven”  2. Projectwerking Antwerpen Noord (team projecten en evenementen)
Subsidiereglementen voor culturele verenigingen. Bouwstenen Waarom wordt ondersteuning gegeven? Wie komt in aanmerking? Waarvoor kan je ondersteuning.
Aan de slag Bouwen aan Brieven in de praktijk Lex Slaghuis: Directeur Wikiwise Susanne Emde: Projectsecretaris Bouwen aan Brieven 4 juni.
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Citymarketing Hilversum 2006
WAK-inspiratiedag Wiels, Brussel 1 Week van de Amateurkunsten.
DepanneBlogt 29/06/06 Informatievergadering 1 Huidige situatie.
SESSIE 8 PLEIDOOI VOOR DUURZAME CULTUURBELEVING OP SCHOOL.
EU-scoping study Biodiversiteitscampagne Belangrijkste conclusies.
Het Maastrichts Uitburo Een initiatief van het Theater aan het Vrijthof en de VVV Maastricht.
Workshop regionale cultuurcommunicatie Kortrijk - 08/06/2006.
LOP SECUNDAIR 7/6/ Betrokken ouder, tevreden ouder.
De tablet speciaal ontwikkeld voor ouderen Laat ouderen weer delen in onze digitale wereld: foto’s & video’s, berichten, beeldbellen, lokaal nieuws, online.
Samenwerkingen festivals & ondernemers >> Inzichten vanuit onderzoek.
Platform ‘Weert in Beweging’ Platform Weert in Beweging Iedereen gezond in beweging!
© Farmore Automation, Oktober 2003www.PlanMySport.com en Oracle Portal, 1 PlanMySport en Oracle Portal Oracle Gebruikersclub Holland Jaarcongres “Portal.
Kenniscentrum Events Wat is het Kenniscentrum Events Het Kenniscentrum beoogt de partner te zijn voor het aanjagen van ontwikkelingen,
Vlaamse NME-dag Natuur- en milieueducatie (NME) in Vlaanderen: een druppel op een hete planeet? Brussel, 20 oktober 2009.
Onlinehulptoepassingen in OCMW’s
Slag om Arnhem levend houden.
Verbinden van de werkgever, de school en de gemeente
STARTBIJEENKOMST.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
Betrokken ouder, tevreden ouder
Wijkaanpak Gedeelde uitgangspunten: top-down en bottom-up benadering.
Gebruik VDAB-zelfbedieningstools
Transcript van de presentatie:

Demonstratie Modulaire agenda op basis van widgets

Programma 1.Inleiding 2.Wat is de modulaire agenda op basis van widgets 3.Waarom zoveel aandacht voor een goede agenda? 4.Hoe meer aandacht geven aan de agenda 5.De modulaire agenda in de praktijk 6.Meer info 7.Iedereen UiT in uw gemeente? 8.Criteria UiTpartner Aan de slag – contactinformatie

1. Inleiding CultuurNet Vlaanderen – Collectieve Cultuurmarketing –Marketing acties –Kinderen (vliegjemee.be) –UiT netwerk –Cultuurstart ism Prospekta –Kennisverbreding –Lezingen, workshops –ontmoetingsmomenten –Ondersteunen van steden en gemeenten met het verzamelen en verspreiden van hun culturele aanbod. –Ontwikkelenen van ‘tools’ oa. modulaire agenda, cultuurdatbank –Ontwikkelen van partnerships met regionale en nationale media –Ontwikkelen van een portaalsite met alles over cultuur en vrijetijd (  UiT in Vlaanderen.be)

2. Wat is de Modulaire agenda? Een flexibele kalender functionaliteit op basis van widgets die (in de Cultuurdatabank) ingevoerde cultuur- en vrijetijdsinformatie voor een bepaalde regio, stad of gemeente, weergeeft binnen de look&feel van de eigen website

2. Wat is de Modulaire agenda? Flexibele kalenderfunctionaliteit bestaande uit twee modules: 1. ZOEKMODULE –Wat – zoeken op thema activiteit –Waar – zoeken op locatie (stad, gemeente of regio –Wanneer – zoeken op datum 2. RESULTATENMODULE –Resultatenlijst Titel/beschrijving /thema/uur/locatie/lees meer –Detailpagina Alle informatie over de activiteiten

2. Wat is de Modulaire agenda? Cultuur- en vrijetijdsinformatie (activiteiten en permanent aanbod) –Breed spectrum aan ‘aanbod’ in de sfeer van cultuur en vrijetijd –Kunsten, erfgoed, sociaal-cultureel werk, jeugd edm –Monumenten en landschappen –Uitgaan, plattelandsbeleving, toerisme en (beperkt) sport –Zowel lokaal als bovenlokaal aanbod Ingevoerd in de CultuurDatabank (

2. Wat is de Modulaire agenda? Voor een bepaalde regio, stad of gemeente in Vlaanderen en Brussel Binnen de look&feel van de eigen website

3. Waarom zoveel aandacht voor een goede agenda? Gemeentelijke website is meest gebruikt (88,8% van de internetgebruikers heeft hem reeds bezocht – 40% bezoekt hem maandelijks. (indigov) Cultuur, vrije tijd en ontspanning staan bij gebruikers in de top 3 van meest gevraagde informatie op overheids website. (indigov) voorbeeld van de evenementen kalender GENT – 50% van alle bezoeken komen via de evenementkalender Waarom? Stad of gemeente als betrouwbare en niet commerciële bron Vraag Clustering van alle activiteiten binnen de gemeente (collectieve communicatie)

4. Hoe meer aandacht geven aan de agenda? 1. Bereikbaarheid De evenementenkalender is vaak de meeste bezochte pagina binnen een gemeentelijke website. –1 muisklik vanaf de homepage –bereikbaar vanuit andere relevante pagina’s van de site.. cultuur, jeugd, sport, vrije tijd, nieuws, … –Via een eigen navigatie binnen de site –Via een Banner op de site –Tekstlink 2. Actief stimuleren? = Redactioneel omkaderen –Activiteiten extra in de kijker plaatsen –Acties en wedstrijden –Themadossiers –Doelgroepen apart benaderen

5. De Modulaire Agenda in de praktijk – Geen UiTvoer zonder INvoer Geen UiTvoer zonder Invoer CultuurNet Vlaanderen ondersteunt alle partners met de contentverzameling binnen hun gemeente.

Basisconcept van de CultuurDatabank

5. De Modulaire Agenda in de praktijk

5. De modulaire agenda in de praktijk Plaatsing van de agenda binnen de site –Zoekbox + resultatenlijst binnen dezelfde pagina –Zoekbox op meerdere pagina’s binnen de site, de resultaten apart –Zoekbox wordt opgenomen binnen de hoofdnavigatie van de pagina –Zoekbox op de homepagina – resultatenlijst apart CultuurNet Vlaanderen wil met iedere partner alle mogelijke scenario’s overlopen om een optimale implementatie te kunnen realiseren. Het scenario wordt best in samenspraak tussen de partner en de webmaster gekozen.

5. De Modulaire Agenda in de praktijk Verticale ZoekboxHorizontale Zoekbox Invloed op het UiTlabel INDELING VAN DE ZOEKBOX BEPALEN

6. Meer Info Modulaire agenda – in productie sinds mei websites in productie, Bertem, Oudnaarde, Pallieteren.be, De Groene Netekant… (toerisme en vrijetijdssites) 17 websites reeds in ontwikkeling Gebruik van de Modulaire Agenda op basis van widgets is gratis voor steden en gemeenten (excl. Implementatiekosten leverancier). De stad of gemeente dient wel éérst UiTpartner te worden vooraleer een account aangevraagd kan worden Updates en meer info op

UiTnetwerk = Landelijk dekkend netwerk voor cultuur- en vrijetijdscommunicatie Primaire partners: steden, gemeenten, regio’s, provincies. In samenwerking met: –Belangstellende culturele actoren. –Enkele regionale media. Sluitstuk: cultuurweb.be wordt UiTinVlaanderen.be. Bron: CultuurDatabank, verbreed tot UiTdatabank. Kern: UiTagenda. Verbinding: UiTlabel (géén merk). 7. Iedereen UiT in uw gemeente? Wat is het UiTnetwerk

Waarom UiTpartner worden? Meer samenhang scheppen, zonder lokale profilering en aanpak onmogelijk te maken -Aan de ‘achterkant’: meer kennisdeling en samenwerking tussen lokale overheden op vlak van (cultuur)marketing. -Aan de ‘voorkant’: grotere herkenbaarheid voor publiek door gemeenschappelijke noemer en benadering voor regionale cultuur- en vrijetijdsinformatie: UiT (cf. ‘toerisme’). -Volledige integratie van dienstverlening van CultuurNet op technisch en marketingvlak in samenwerking met ICT- leverancier.

Word UiTpartner: MEERWAARDEN VOOR UiTPARTNERS 1.Meerwaarden combinatie UiTnetwerk - UiTinVlaanderen.be Actieve doorverwijzing naar UiTpartners vanaf UiTinVlaanderen.be UiTinVlaanderen / UiTmail: rubriek UiT in jouw regio Herkenbaar webadres: “UiTinGemeente/RegioX.be” –Bvb. UiTinLeuven.be, UiTinRegioKortijk.be, UiTinhetMeetjesland.be. –URL overdracht op eenvoudige vraag.

Word UiTpartner: UiT in Vlaanderen preview

Word UiTpartner: MEERWAARDEN VOOR UiTPARTNERS 2.Meerwaarden via landelijke acties en campagnes (bvb. Seizoenstart, Vliegcampagnes, …) Profiteren van landelijke herkenbaarheid UiTnetwerk. (Mee) profiteren van mediapower CultuurNet: tal van partnerships met landelijke en regionale media. (Mee) profiteren van andere landelijke partnerships: Toerisme Vlaanderen, Erfgoeddag, … Instapklare pakketten voor vlotte lokale vertaling van acties en campagnes.

8. CRITERIA UiTPARTNER Samenwerkingsovereenkomst ‘UiTpartner’ 1.Gedeelde missie & doelstellingen (meer) mensen (meer) zin geven in (meer) cultuur, door prikkelende cultuurmarketing en kwalitatieve informatie- en onthaalservices. > Mag lokaal breder ingevuld worden dan alleen cultuur. 2.Up-to-date online / offline UiTagenda Focus regionaal – vrije tijd (incl. cultuur) – occasionele participanten met speciale aandacht voor kinderaanbod (+ Vlieg waar mogelijk). 3.Actieve betrokkenheid lokale (cultuur)actoren Minimaal: stimuleren van invoer cultuuraanbod. 4.Gezamenlijke UiTnoemer en/of UiTlabel 5.Delen van ervaringen met collega UiTpartners Voor verdere kennisdeling en -ontwikkeling.

Aan de slag Stap 1: Word UiTpartner Stap 2: Beslis over de verschillende mogelijkheden en opties van de modulaire agenda (eventueel in overleg met CultuurNet en VERA) Stap 3: VERA plaatst eerste versie van modulaire agenda op testlocatie Stap 4: Na feedback van alle partijen plaatst VERA agenda online Stap 5: Zorg voor een goede opvolging van de invoer!

Contactinformatie – –