Ziggie Wijnen & Marlie van Meer 22-10-2009. Hoeveel weten wij over ons koopgedrag?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Wat brengt 2014?.
Advertisements

“Hoe kom ik aan klanten?”
Welkom op TOV!. bidden Geloof & gevoel ‘ik merk niks van God’
Pikante afwas !! Ik stop ermee. Die hele bereiding van deze maaltijd!!!
Mannus Menting 11 november 2009 Project Week 1 Foto’s van reclame onderweg.
3.1 Bij het maken van vragen moet je letten op:
Welkom! Kijk, een neushoorn! Ken je een stoerder dier dan de neushoorn? Helaas is hij ook ernstig in gevaar!
Herhalingsoefeningen
Kopen en verkopen les 74.
Concept Voorstellen. De Concepten  Website & QR Code  Website & Mobile App  Website & Advertising.
Het therapeutisch milieu
Hoe werkt het Natural Coloring Systeem
Ckv presentatie Nadia en Nilsa, H4F  Mode met als hoofdonder - werp merken.
Onderzoek 1: Enquête Gemaakt door Mike, Dylano, Iheb en Brain.
Nederland na 1945: Cultuur en mentaliteit
Hoe dynamisch is ons kusttoerisme in tijden van klimaatverandering? Socio-economische veranderingen Workshop 14 oktober 2010 Beach Palace Hotel, Blankenberge.
Ds. J. Klapwijk Voorganger de afgodenfabriek Thema.
Thema 6: Waarnemen Basisstof 1: Zintuigen.
Deze voorstelling is speciaal voor jou! GENIET!!
Vrijheid?!.
SOAP SHOP Soapshop helpt: Veel kinderen houden niet van in bad gaan en zich te moeten wassen. De soapshop is vooral ontwikkeld om kinderen over hun.
Paragraaf 3+4. Hoe kan het dat je besluit een nieuwe telefoon te kopen?  De mening van vrienden en familie  De eigen smaak en leeftijd  De financiële.
Seksualiteit Vanzelfsprekend?.
Marketing presentatie
Zingen Vers 1 Bij de Jakobsbron stond ik dorstig in de zon
Landelijk HBO-congres SLB van de HAN, Faculteit van Economie en Management: “Van onbewust naar bewust” 18 juni 2009 DE DERDE WEG Lezing van Dr. Giacomo.
DURF TE DROMEN Muziek:Pat Boone Love letters
Wat moet je elke les bij je hebben? handboekwerkboek Potlood: hiermee maak je de opgaven. Pen: hiermee kijk je na, je verbetert fouten met pen en gumt.
Natuurkunde & Scheikunde

Hartelijk welkom in de kerk!
Let’s get started Marketing? Marketing!
Business Marketing Management
Sensoption Door: Sandra, Roos, Laura, Dorian en Rianne Vak: Crosslab.
Service Apotheek Farmaceutische zorg
Welkom in de samenkomst
Luca Knegtering 3dd. Luca Knegtering 3dd Proefjes: Door de proefjes die we hebben gedaan in crosslab ben ik meer te weten gekomen over hoe je zintuigen.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Het waarom van schade vrij openen c.q. manipulatie
Media en de massa.
Waar maak jij je druk over?. Zoek jij het koninkrijk?
Docentencongres 2014 Programma: 10:00 – 12:30 Mindset
Concept presentatie A3. 1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek.
Wij heten je van harte welkom op deze groepscursus !
Hoofdstuk 4 Waarnemen en reageren.
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
Branding & Design, Brandguide
Emoties in Communicatie
Kleurenblind denken. Het denken Inhoud van het brein Werking van het denken Effecten en resultaten Het ‘ik’ Slachtoffer Conflicten Samenvatting.
Les 1: Mijn vondst Zoek, bekijk en onderzoek je vondst…
Reclame Masters | Ik en reclame!
Een onderdeel van neuro linguistic programming
EVEN VOORSTELLEN… Je kan een inschatting maken van de prijs van een product. Je beseft dat reclame invloed heeft op wat je besteedt. Je weet wat een.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Thema 3. Had ik de liefde niet - ik zou niets zijn ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dat is.
Wat is waarnemen? Met waarnemen bedoelen we: Hoe kom je te weten wat er om je heen gebeurt.
PERSONAL BRANDING Stel je bent een shampoo… 10 oktober Amersfoort.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Kijk naar de afbeelding en vul in: ik denk, dat de afbeelding betekent:
Zelfstandig vanuit Werkloosheid
Consumentengedrag Leren I
1 Kijk naar de afbeelding en vul in: 2
B3: Zien hoe media de werkelijkheid kleuren
Ontwikkelingspsychologie voor het Onderwijs
Zintuiglijke waarneming
Hoofdstuk 8 De juiste marketingmix
Behoefte herkenning bij mensen met ernstige meervoudige beperkingen.
Sluikreclame Mediabegrip week
Transcript van de presentatie:

Ziggie Wijnen & Marlie van Meer

Hoeveel weten wij over ons koopgedrag?

Wat is neuromarketing? Doel van Neurowetenschap? Toekomst van Neuromarketing? ◦Politiek ◦Filmstudio’s ◦Justitie

Het onderzoek Concept “Merk”, besluitingsproces. FMRI: bepaald hersengebied uitlichten. SST: emotioneel engagement.

Sluikreclame American Idol Cingular Wireless Coca-Cola Ford

Spiegelneuronen “Doe mij maar hetzelfde” Premotorische gebied. Neutronen die aanslaan als een bepaalde handeling wordt verricht en als diezelfde handeling wordt waargenomen bij anderen.

Subliminale reclame “Ik zie, ik zie wat jij niet ziet” Subliminale reclame zijn visuele, auditieve of andere zintuiglijke boodschappen die niet bewust worden waargenomen en die alleen door het onderbewuste opgevangen kunnen worden.

Rituelen en bijgeloof Invloed en controle op de toekomst in turbulente tijden.

Somatic Markers = de verkorte weg in je hersenen Waarom bijvoorbeeld Audi? Angst verspreidt zich sneller dan wat dan ook!

Verkoop aan zintuigen Geur en geluid doorslaggevender dan de aanblik Sensory Branding Kleur <> Zwart/Wit

Kleur Zwart/Wit

Verkoop aan zintuigen Sound Branding Franse wijn of Duitse wijn? Is de neuromarketing al zover dat we hiermee kunnen voorspellen of een product een succes of een mislukking zal worden?

Neuromarketing 80% van de producten mislukt, binnen 3 maanden na introductie Marktonderzoek = onbetrouwbaar? Onderzoek Quizmania Wat mensen zeggen en voelen komt niet overeen!

Seks in reclame Verkoopt seks? 1/5 van de reclames gebruikt seks Seks is overal

Calvin Klein

Seks in reclame Seksuele prikkels kan de effectiviteit van de reclame verstoren Calvin Klein, nieuwste jeanslijn Verkoopt seks of de controverse eromheen?

Seks in reclame Schoonheid in reclame Seks in reclame = het vervullen van verlangens > in de toekomst wordt het steeds explicieter

Een nieuwe toekomst! Samenkomst van wetenschap en marketing 90% van ons koopgedrag vindt in ons onderbewuste plaats Hoe duurder het product, hoe groter ons genot

Wat voor invloed zal de neurowetenschap hebben op hoe en wat we in de toekomst zullen aanschaffen?

Bedankt voor uw aandacht Ziggie Wijnen & Marlie van Meer