Hst 3.2 : Congestievraagstukken

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Demografische veranderingen: Mijn dorp over 10 jaar
Advertisements

Fietsersbond en gemeenten Bijeenkomst Fietsberaad
geen fossiele brandstoffen In 2020 al? Kan dat???
Opvoeden in de stad en in een dorp
Planning: Terugblik paragraaf 3.1, 3.2 en 3.3
Terugblik paragraaf 3.1 Van stad naar stedelijke zone.
Samenvatting: Stedelijke gebieden
5 stedelijke problemen – 5 stedelijke oplossingen
De toekomst van Nederland
Global e-Society Complex België - Regio Vlaanderen e-Regio Provincie Limburg Stad Hasselt Percelen.
Dwalen door het dwaalgebied, de moeite waard……
René Scherpenisse interviewt Pieter Hooimeijer
TAAK 3 WONEN, WAAR KIES JE VOOR?
Hoofdstuk 3 Stedelijke gebieden
SOM 2 REMMENDE HARDLOPER
(Gebieds)kenmerken Regio Groningen en Assen
Wat kost de EHS ons als de EHS klaar is ? Een verkenning Aris Gaaff, Henk Smit, Arianne de Blaeij Ruimteconferentie 3 november 2009.
Analyse verkeersonderzoek febr. ‘13  Koolmijnlaan  Brugstraat  Guido Gezellelaan  Koerselse Baan.
Fietswensen-analyse Diezerpoort Kinderen in beweging / Fietsersbond - workshop 1.
OV en Ruimte Effecten van beter OV,ruimtelijk beleid en flankerend beleid. Is het geheel meer dan de som der delen? Hans Hilbers, PBL.
Par 3.1: Van stad naar stedelijke zone
Duurzame & Gezonde Inzetbaarheid
Hoofdstuk 4. Europa in beweging.
Hoofdstuk 4. Europa in beweging.
Schilders- en Waddenbuurt Informatieavond 26 februari 2009
Bewoners Collectief Nieuwegein Welkom.
De toekomst van Nederland
De toekomst van Nederland
India als opkomend land
Indonesië.
Wonen in Nederland Hst 3.2 : Verstopte steden.
Wonen in Nederland Hst 3.2 : Verstopte steden.
 Volgende dia’s: ◦ Verschillende modaliteiten  Elke functie in het samenwoningssysteem (wonen, werken, recreëren etc.) gaan anders om met mobiliteit…
Wonen in Nederland Hst 3: Stedelijke vraagstukken van grote en middelgrote steden in Nederland.
De toekomst van Nederland
Landbouw in Europa Mededelingen: Planning:
Hst 3.2 : Congestievraagstukken.  Bredere/meer snelwegen ◦ Korte/ middellange termijn oplossing  Mensen vanuit het ov weer in de auto!!!
Leefbaarheid Casus: Kanaleneiland, Utrecht. Eén van de veertig
1. School in zicht 1.Projectaanpak & resultaten 2.School in zicht in Segregatie is meer dan witte schoolvlucht 4.Twee dimensies van kwaliteitsvol.
Welkom!.
Fietsbeleid in Culemborg
Fietsbeleid en Luchtkwaliteit Dienst Stedelijke Ontwikkeling
Brugklas hoofdstuk 4.
Ruimteconferentie Ruimte voor werken
§ 20: Verkeer en inrichting
Mobiliteit: enkele “kreten”. Aanzet tot discussie. Maandag 4 februari 2013 Willy Miermans.
ZOU JIJ DAAR WILLEN WONEN?
Vergrijzing, ontgroening en bevolkingskrimp in Brabant
Klimaatneutraal ’s-Hertogenbosch
M3F-MATEN - Gewichten en lengtematen
Herontwikkeling locatie Oosteinde 241/243/245 Informatieavond 29 oktober 2012.
Arbeidsparticipatie van oudere werknemers Discussiemiddag Leeftijd en Gezondheid op het Werk Utrecht, 27 oktober 2009 Dr. Rob Gründemann, Senior Onderzoeker/Adviseur.
Inhoud Korte inleiding Kwantitatieve- en kwalitatieve krimp Krimp en ruimte Conclusie * Vragen na de presentatie svp.
Migratie in Nederland Migratie.
Investeringen Klik om verder te gaan. Hoe gebruik je deze uitleg? Je kunt in deze presentatie ‘bladeren’ door de pijltjestoetsen te gebruiken. Vooruit.
Aanpak Verkeersonveiligheid Fietsverkeer 17 april 2014.
1 Kwaliteitsvol en betaalbaar wonen voor iedereen Vlakbij binnenstad en in het groen Duurzaam en toekomstgericht.
Vergelijking Wijkraadpleging Leidsche Rijn en Vleuten-De Meern 2014 voor Wijkraad Leidsche Rijn en Vleuten-de Meern.
De toekomst van Nederland
Hoofdstuk 1 Arme en rijke Nederlanders.
De toekomst van Nederland.  Afspreken SO paragraaf 1,2 en 3  Terugblik paragraaf 3  Nakijken paragraaf 3 (15 min)  Uitleg paragraaf 4 (15 min)  Zelfstandig.
Gouda Titel Water zijn nieuwe plek geven en investeren in veerkracht Kernboodschap 1.
Hoofdstuk 4 Bevolkingsontwikkelingen in de wijk.
1 Richting nieuwe Woonvisie Den Helder Raadscommissie S&B 23 november 2015.
Meer bereiken door ruimtelijk inrichten Barry Zondag 9 maart 2016.
EINDPRESENTATIE WERKGROEP DORPSVISIE: 14 maart 2016 Dorpsvisie Zuidwolde.
Blok 1 Wonen in een stad Deelvraag:
Voedseldag VVSG – 30 september 2016 – Gent
Thema 5 “De Stad”.
Ruimtelijke ordening Een kwestie van keuzes.
Transcript van de presentatie:

Hst 3.2 : Congestievraagstukken Wonen in Nederland Hst 3.2 : Congestievraagstukken

Oplossing voor de files?!? Bredere/meer snelwegen Korte/ middellange termijn oplossing Mensen vanuit het ov weer in de auto!!!

Oplossing voor de files?!? Spitsstroken Korte termijn oplossing Bottleneck (vb: 3baans  2baans)

Oplossing voor de files?!? File informatie Korte termijn oplossing

Oplossing voor de files?!? Betere inrichting v/h land Lange termijn oplossing Compacte stad beleid (zie volgende dia’s) [De dia’s kun je eventueel koppelen aan RO zie ppt p3.1]

Breda

Jaren 30 woningen (nu veel gekopieerd!)

Jaren 50 en 60: portiekflats: woningnood vlak na de WO2 en babyboom

Jaren 60 70: galerijflats: Om woningnood te bestrijden en ruimte te besparen

Bloemkoolwijken (jaren 80) Verkeers-luwe wijken, aan de rand van de stad, relatief in het groen, gericht op fietsers. (kleine dorpen ansich).

Vinex Teteringen (jaren 90) Wijken in het groen (kleine dorpen) in de buurt van grote stad. Doel: Mensen economisch betrokken houden tot grote stad! Zonder (teveel) nieuwe voorzieningen aan te leggen Andere vb: Leidsche rijn Momenteel 25.000 inwoners, bedoeling 100.000 inwoners

NU: Compacte stad beleid

Oplossing voor de files?!? Rekeningrijden Lange termijn oplossing

Oplossing voor de files?!? Beter OV Lange termijn oplossing

Oplossingen files?!? File informatie Bredere/meer snelwegen Korte termijn oplossing Bredere/meer snelwegen Korte/ middellange termijn oplossing Mensen vanuit het ov weer in de auto!!! Spitsstroken Bottleneck (vb: 3baans  2baans) Betere inrichting v/h land Lange termijn oplossing Compacte stad beleid (zie volgende dia’s) Rekeningrijden Beter OV

Voor nu: Maak opdr 5 t/m 11 + 13 (paragraaf 3.1) =Huiswerk voor maandag!

Vinex: VB Reeshof (Tilburg) Voltooid: 50.000 inwoners! Probleem- wijken van de toekomst?