 Volgende dia’s: ◦ Verschillende modaliteiten  Elke functie in het samenwoningssysteem (wonen, werken, recreëren etc.) gaan anders om met mobiliteit…

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 3A: Wonen in de stad
Advertisements

Planning: Terugblik paragraaf 3.1, 3.2 en 3.3
Veilig naar school een zorg voor ons allemaal
Terugblik paragraaf 3.1 Van stad naar stedelijke zone.
Samenvatting: Stedelijke gebieden
5 stedelijke problemen – 5 stedelijke oplossingen
Transport en Infrastructuur
Milieuproblemen in Nederland
De toekomst van Nederland
 Deel 1: Introductie / presentatie  DVD  Presentatie enquête  Ervaringen gemeente  Pauze  Deel 2 Discussie in kleinere groepen  Discussies in lokalen.
5 vwo Stedelijke gebieden § 5
Thema verkeer.
Fietsen in Tilburg Fietsberaad 16 maart 2006 Fietsen en Luchtkwaliteit Liesbeth Trip.
OV en Ruimte Effecten van beter OV,ruimtelijk beleid en flankerend beleid. Is het geheel meer dan de som der delen? Hans Hilbers, PBL.
Hoofdstuk 3 Nederland: stedelijke gebieden Paragraaf 1 t/m 4
Transport en Infrastructuur
Grote en middelgrote steden
Hst 3.2 : Congestievraagstukken
Waarom een vitale organisatie positief werkt
Steden: van hier tot Tokyo
Thema: een Woonplaats Les 4b Het Groene Hart.
F1 in Bahrain Het luchthaven gebouw de vliegtuigen zelfs de staartbaan je kan er niet naast kijken. Die arabieren zijn gewoon zo zot als een deur.
Herinnering Hoe wordt het voor jou en de docent prettig? 1) Praat nooit door de docent heen. Ook als je een goed antwoord wilt geven, steek je je vinger.
Op weg naar een gezonde bevolking, schonere randstad, beter bereikbaar, creatievere werknemers en een gelukkigere samenleving.
§6 Grote steden beleid.
De toekomst van Nederland
India als opkomend land
P4.3 Het grotestedenbeleid
Hst 3: De wereld van de stad
Wonen in Nederland Hst 3.2 : Verstopte steden.
 Mobiliteit moet! (uitspraak ‘oud’ kabinet)  Iedereen is mobiel… kijk maar eens naar je eigen situatie.  Vooral tweeverdieners (met kinderen) extra.
Landbouw in Oostenrijk en NL
Hoofdstuk 1 Genoeg voor iedereen?
Hst 3.2 : Congestievraagstukken
Wonen in Nederland Hst 3: Stedelijke vraagstukken van grote en middelgrote steden in Nederland.
De toekomst van Nederland
MAINPORTSMAINPORTS Een mainport is een scharnierpunt in de passagiers en/of goederenstromen tussen continenten.
Over steden en verstedelijking
Hoofdstuk 4 Nederland: stedelijke gebieden Paragraaf 8 t/m 10
Transport en Infrastructuur
H4 Rondom de stad Groep 5.
Kindertehuis in Ghana.
In gesprek Naast de online enquêtes zijn we dit jaar ook gestart met klantenpanelavonden. Dit heeft voor ons veel mooie inzichten, verklaringen en bruikbare.
2 vmbo-T/havo 4 steden, §2 en 3
Op de informatieavond van groep 6
8.2 en 8.3: solidariteit en arbeid Nakijken (inleveren) Intro HC HW.
De toekomst van Nederland.  Afspreken SO paragraaf 1,2 en 3  Terugblik paragraaf 3  Nakijken paragraaf 3 (15 min)  Uitleg paragraaf 4 (15 min)  Zelfstandig.
 Uitleg paragraaf 3.6  Maken opdrachten paragraaf 3.6  (Maken examenbundel)
Sensibiliseringsbrieven.
3/4 vmbo 1 Arm en Rijk § 6-8.
AARDRIJKSKUNDE Hoofdstuk 2 – les 2. DOELEN HOOFDSTUK 2 - Je leert wat het centrum van Europa is; - Je leert dat je in Europa verschillende centra hebt.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 MadeleineMeurs
Hoofdstuk 4 Bevolkingsontwikkelingen in de wijk.
Studiereis Finland Maandag 21 oktober tot en met vrijdag 25 oktober 2013.
ZONDAGOPENSTELLING WINKELS GEMEENTE DE BILT BEHOUD VAN DIVERSITEIT, LEEFBAARHEID & VEILIGHEID.
Mechelen Mobiel voor Iedereen
Blok 1 Wonen in een stad Deelvraag:
Blok 3 De stad verandert Deelvraag: Hoe de stad verandert na 1870?
Welkom havo 3..
Thema 5 “De Stad”.
Hoofdstuk 3 - Stedelijke gebieden §2
Aantrekkelijk formuleren
Over steden en verstedelijking
4 havo 3 Stedelijke gebieden § 1-3
Blok 1 Wonen in een stad Deelvraag:
Doel van de excursie Onderwerp Stedelijke gebieden laten aansluiten op de belevingswereld Lesstof visualiseren Kennis van de begrippen verankeren Van.
Blok 3 De stad verandert Deelvraag: Hoe de stad verandert na 1870?
Bs 2 Transporteren Module 11 Transport.
Eigen omgeving: Inrichting & bewoners
<naam bedrijf> & <naam school>
Transcript van de presentatie:

 Volgende dia’s: ◦ Verschillende modaliteiten  Elke functie in het samenwoningssysteem (wonen, werken, recreëren etc.) gaan anders om met mobiliteit… Een woonwijk heeft een andere standaard betreft inrichting dan bijvoorbeeld een binnenstad!  In deze paragraaf wordt daar op ingegaan.

 Er zijn veel verschillende vervoersmiddelen: ◦ Auto ◦ Fiets ◦ Vrachtwagen ◦ Schip ◦ Vliegtuig ◦ Trein ◦ Etc.  Met al deze modaliteiten moet rekening worden gehouden bij de inrichting van Nederland.

 Wijk en stadsniveau: ◦ Leefbaarheid  Veiligheid  Parkeren  Milieu  Stedelijke distributie: ◦ Winkels goed bevoorraden  Venstertijden (alleen in rustige uren bevoorraden)  Slimmer organiseren (meer ladingen in 1 vrachtwagen)  Milieuzone (vervuilde vrachtwagens weren)  Mobiliteit tussen de steden: ◦ Tijd = geld ◦ Verbetering verkeersknooppunten (concurrentiepositie)  Schiphol (HSL) en haven van Rotterdam (Betuwelijn)  Al deze belangen botsen vaak met andere belangengroepen

 Verklaar het hoge percentrage NO2 in NL !?!

 Waarom zijn files een bedreiging voor de concurrentie- positie?  Klopt dit plaatje wel ?  Vervoersassen!

 Mobiliteit moet! (uitspraak ‘oud’ kabinet)  Iedereen is mobiel… kijk maar eens naar je eigen situatie.  Vooral tweeverdieners (met kinderen) extra mobiel  voeren zogenaamde combinatieritten uit.  Daarom worden kinderen ook wel de achterbankgeneratie genoemd (Jullie generatie !!!) ◦ Kijk maar eens als het een beetje regent hoeveel kinderen er naar school gebracht worden!  MAAR: Mobiliteit zorgt voor diffusie en diffusie leidt tot innovatie  economische groei!  Innovatievraagstukken beginnen we volgende les mee.

 Maak opdr 5 t/m (paragraaf 3.1) =Huiswerk voor maandag!