Impressie van het bezoek aan Boulvard Hazenkamp In Blerick.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Een schooldag in groep 1, 2 en
Advertisements

Op weg naar het “IKC” en een nieuw onderwijsmodel ‘t Schrijverke, loc
De plattegrond.
Wat moet je doen en laten wanneer er brand uitbreekt?
Welkom in Leuven. Het stadhuis.. Leuven kent een gezellig centrum. Geniet van de vele terrassen.
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
De historie & de toekomst
Scholenbouw Soroti Oeganda Kerst-In 2010 start ondersteuning: Situatie Oeganda:  Grote klassen, weinig meubilair  Weinig leermiddelen en materialen 
Het nieuwe gebouw gezien vanaf de Osdorperban. Onze school komt op de begane grond en eerste verdieping van dit gebouw. Boven de school komen er woningen.
Carthago.
Vraag 1: Welk onderwijstype volgt uw kind? Vraag 2: In welk jaar zit uw kind?
Context Weinig of geen goede fuifinfrastructuur Verstrenging regelgeving tentfuiven Jeugdraad was reeds 20 jaar vragende partij Stad nam wel initiatief,
13 december 2007POVO project Noord Limburg POVO dieptestrategie technische talentontwikkeling College Den Hulster.
Dinsdag 16 juni 2009 Hester van Buren Directeur Wonen - Stadgenoot IJsterk Innoveren + Ondernemen.
LeerKansenProfiel op De Buutplaats Harro Veerman - coördinator
An, Annick, Yasmine en Hendrik- Jan
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
Onderwijs en kinderarbeid
Kwaliteitszorg in het Schotse onderwijs
INFORMATIEAVOND SCHOOLJAAR dinsdag 17 mei 2011.
Het Fort Napoleon in Oostende
Hoe ik paddenstoel word
Zorgzame Kerk Kerk zijn in een participatiesamenleving.
aan Stedelijke Scholengemeenschap Nijmegen
B S H O L T U I Z E N Via deze fotopresentatie willen wij u een impressie geven van ons schoolgebouw. Eerst nemen we een kijkje buiten, daarna geven we.
De Wingerd: een brede school in ontwikkeling….  Ontwikkelingsarrangementen  Buurt  Kunst en cultuur.
Aan pesten doe ik vaak mee Met een leger tegen één Kwetsende kanonnen struikelen over mijn lippen Wie stopt dit gevecht?
Keuze van de VMBO leerling
Hoe ziet het weeshuis er uit?
Communicatie met ouders
Passend Onderwijs “ Een passende plek voor elk kind” December 2014, Hilversum.
Wat is SWPBS - goed gedrag kun je leren?
Bloemschikken Modeshow bloemschikken in kleding.
OBS De Waarborg Schooltijden Gezamenlijke ouderavond 7 april 2015.
Wat is irrigatielandbouw?
Continuïteit in het onderwijs Richard Moore. Gelukkige kinderen zijn de beste leerlingen.
Het Life School Project
Oberservatie van bruggers
Informatieavond Groep 7/8. Schoolafspraken Alle kinderen komen door de deuren die aan het schoolplein grenzen binnen. Vanaf 8.20 uur en uur mogen.
Pesten Nee, dat doen wij niet..
Op weg naar een Samenlevingsgerichte School De [naam school] wil ………………………
Brandwag -27º º41.16 KALKKUIL DRIVE, ODENDAALSRUS, FREE STATE, ZA Box 76, Odendaalsrus 9480 Facebook: Brandwag Volkskool.
Via deze fotopresentatie willen wij u een impressie geven van ons schoolgebouw. Eerst nemen we een kijkje buiten, daarna geven we u een indruk hoe de school.
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Informatie groepen 1 Schooljaar Inhoud Even voorstellen… Groepsindeling Binnenkomen en uitgaan Dagindeling Werkwijze Doelen Klassenknuffel.
Peuter & Co De Hbo’er in Groep Nul en de Startgroep Van spelen word je vrolijk!
Studiereis Finland Maandag 21 oktober tot en met vrijdag 25 oktober 2013.
De verpakking is mooi, maar wij als leerkrachten hebben het voorrecht om het cadeautje stukje bij beetje uit te pakken, zodat het mooiste wat binnenin.
Welkom Informatieavond groepsindeling schooljaar
Minder kinderen, minder scholen? Bijeenkomst gemeente Sluis dinsdag 28 juni 2011.
Wijkaanpak in Gouda ‘Gebiedsgericht samenwerken aan leefbaarheid en bewonersparticipatie’ 1994 start wijkaanpak 2007 vernieuwde inhoudelijke werkwijze.
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
RKBS De Overplaats - Open dag – 15 februari 2012 – Een school waar je je hart, je hoofd en je handen leert gebruiken!
1 Informatie ouderavond Voor de ouders van de nieuwe leerlingen van de J.F. Kennedyschool schooljaar
‘Samen’ uitdagen tot ontwikkelen Basisschool De Ark.
Gezondheid & de Omgevingswet
Lesverslagen Rik Santegoets groep 3
Week: 1 Ruimte: algemeen Ik houd mijn handen en mijn voeten bij mezelf
Hoe koppel je preventie voor kinderen aan een aanpak voor ouders?
Eind september 2015 stelden de Verenigde Naties de Duurzame Ontwikkelingsdoelstellingen voor.
Welkom bij de start van Basisschool Uniek
RAADSELTJE.
Hoe halen we meer jongeren binnen en hoe houden we ze langer vast
Een herziene, bestuurlijke visie op passend onderwijs en Plein 013
RAADSELTJE.
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Stage opdracht Bedrijf informatie.
Professionals met passie - Verbindend - Betrokken
Instrument om teamwerking tegen het licht te houden
Brede maatschappelijke voorziening
Transcript van de presentatie:

Impressie van het bezoek aan Boulvard Hazenkamp In Blerick

De bouwschets van het totale gebouw

Ontstaan van het gebouw De BMV is getekend als gebouw voor een aantal gebruikers. Zonder breed gedragen gezamenlijke visie. Deelnemers: op een van onderstaande partners. Sportclubs Verloskundige ICT-ruimte voor de wijk

Ontstaan van het gebouw *De twee scholen zijn tegen elkaar aan gebouwd. * Beide teamkamers tegen elkaar aan! * Elke school heeft zijn eigen visie vorm gegeven. De basisschool gekozen heeft voor kleinere lokalen en meer gangruimte waardoor er werkplekken/leerstraat is ontstaan. De SBO heeft gekozen voor ruimere lokalen en schuifwanden naar de gang. * Gezamenlijke handenarbeidlokaal * Gezamenlijk ICT-lokaal

Voortgang Nu groeien de scholen naar elkaar toe: *de vouwwand in de koffiekamer staat altijd open *de JRK-groep zit bij de kleutergroepen *1 Managementteam *Gezamenlijke teamvergaderingen *Onderwijsinhoudelijk wordt er nu al meer samengewerkt. OGO in de middag Uitwisselen bij de didactische vakken

Ingang Elke 2 groepen hebben een eigen kleine ingang zowel op de eerste als de tweede verdieping. De galerij is overdekt en bereikbaar vanaf de speelplaats. Leerlingen lopen alleen naar de gymzaal door het gebouw. Nadeel: Er wordt een grote gezamenlijke entree gemist voor de scholen waarin iedereen elkaar ontmoet.

Prettig in het gebouw Aanloopverlichting in gangen, toiletten en bergruimtes Ophangsysteem rondom in de klassen Werkruimtes buiten de klassen. ( vaste brede tafels tegen de muren) Mogelijkheid tot samenwerken met de ouderen.

Zelf ontworpen klemmen bij het ophangsysteem

Prettig in het gebouw *De basisschool heeft tussen 2 lokalen een kleine werkruimte met schuifwand. *Vloerverwarming en koeling met water. Te regelen per ruimte! *Centraal geregelde ventilatie. *Vloer die niet in de was hoeft te worden gezet. *Klapdeuren die werken met een magneetje en automatisch bij rook sluiten.

Blik op de leerstraat *Vanuit de klas heeft de leerkracht contact met verschillende delen van de gang..

Elk lokaal heeft warm water

Niet prettig aan het gebouw De betonnen wanden die niet mogen worden geschilderd. Waar moeilijk iets aan op te hangen is. De speelzaal heeft in het midden een schuifwand en 2 podiums, voor elke school een. Deze moet telkens leeggeruimd worden. (Deze ruimte had men liever centraal in het gebouw gehad) Een daktuin die niet wordt gebruikt als schooltuin. De fysieke afstand naar de peuterspeelzaal. Er is geen ontmoetingsplek voor ouders. Er is nog te weinig in beheer met elkaar afgestemd. Kamer directeur niet in looproute van de ouders.