Sponsorwerving en –benadering door Tennisclub Opslag.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Samen werken aan inzetbaarheid en mobiliteit 1. Grote veranderingen • Jeugdzorg heeft te maken met grote veranderingen: • Transitie • Gemeenten worden.
Advertisements

6 Informatie bijeenkomst over de oprichting van LECO De Lokale Energie Coöperatie In de regio Opsterland.
Transitie Ouderenzorg
Vecht & Dans - Kort op de Bal
Evaluatie van mentorprojecten
Meerjarenbeleidsplan Coöperatie Ons Net Nuenen U.A. Nuenen, 17 december 2013.
Strategisch Actieplan Werkgelegenheid Eeklo. I. Waarom het Strategisch Actieplan Werkgelegenheid Eeklo ?
De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.
Sponsoring Sponsoring Welkom bij de workshop Astrid en Miek Meldpunt Vrijwilligerswerk.
1 Club & cultuur Hockey •Sportiviteit voor prestatie, proces voor resultaat, plezier en prestatie gaan hand in hand •Elk lid kans op maximale ontwikkeling,
Bijeenkomst Fairtrade Gemeenten Het benaderen van bedrijven
ROEIDAG 2012 Sponsoring uit eigen identiteit 1.
Presentatie BSI dag 27 mei 2004 vitalisering van sportverenigingen ViT-bar Wim van ‘t Westeinde (Sportbytes) Martin Booiman (NHV)
Sponsorwerving – Welkom!.
Conditietest als basis voor samenwerking. De conditietest is een hulpmiddel voor vrijwilligersgroepen om: de huidige kwaliteit van de groep te meten en.
Ledenvergadering 23 september Agenda Wat is Rhode? Ontwikkelingen Doel/Missie werkgroep Te ontwikkelen beleid Huidige status.
Hoofdsponsor Werven en behouden Zaterdag 21 januari 2012.
Maatschappelijk Aanbesteden
Logical Framework Approach
De Individuele Rehabilitatiebenadering (IRB)
Oplossingsgericht coachen
Informatiebijeenkomst fusie Pegasus & VoCASA 21 en 22 mei 2012.
Hoofdstuk 18 Veranderingen in organisaties tot stand brengen
1 Case 2 Tennisclub Opslag serveert een krachtige sponsoringovereenkomst.
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
OCW 3 juli 2012 Gemeenten en Ouder- betrokkenheid.
Kwaliteitszorg in het (v)so 13,14,19,20 april 2010 Cor Hoffmans
Al doende leren training docenten
© L.A.F.M. Kerklaan HCG 1 16 november 2001Juridisch bibliothecarissen Het managen van de juridische bibliotheek Het kwaliteitshandboek als praktisch instrument.
Divers personeel Een aangepaste klantenservice voor een divers doelpubliek Opbouwen van een sterk imago. Verborgen talenten, creativiteit en flexibiliteit.
Luc Kupers, voorzitter VVOS Samen op weg naar de toekomst van de VVOS.
EOS LT: TRANSEP-DGO 17 maart Agenda Eindplaatje 2012 Waar staan we nu. Wat moet er nog gebeuren Wie doet wat Werkafspraken voor de komende periode.
Workshop Fondsen werven
Workshop Werken met een P.O.P. vrijdag 26 september 2014
Brede open school Aansluiting bij ppp van Jan de Maeyer. BOS GO!2020 sd alle scholen tegen 2020 brede scholen : Wat ? visietekst To teach vs to educate.
Methode Strategisch personeelsmanagement
VVJ VISIE KERN VVJ VISIE inhoud Voor achteraf op de JD…
Kanjers Onderlinge competitie. Voorstellen Wat is een kanjer? Opzet trainingen Planning Communicatie Teams Vragen Agenda.
MTB ver. Havelte eo Doelstellingen MTB ver. Havelte eo. Hoofddoelstelling: Het mountainbiken voor iedereen in Zuidwest Drenthe aantrekkelijk.
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Welkom. Welkom Voorburgse Rugby - Club We staan! Nu gaan we leren lopen, samen met jullie! Organisatie: Bestuur: Bart, Kour, Maurits TC: Fer en Kour.
Volle OR en hoge verkiezingsopkomst: Utopie of goed realiseerbaar?’
STIMULEREND KIEZEN Een blik op de wereld van de industrie INLEIDING.
Algemene ledenvergadering februari Agenda 1.Opening en mededelingen 2.Verslag van de algemene ledenvergadering op 11 februari Jaarverslagen:
Najaar 2012 Hockey: het is ‘net’werken Strategie KNHB 2020.
DE BREDE CLUB Roel van ‘t Oever & Gert van Driel
Raad voor Cultuur Mediawijsheid- de ontwikkeling van nieuw burgerschap Project Media- Educatie Zeeland
Scouting in beeld bij je gemeente. 2 Scouts in beeld bij je gemeente Gemeenteraadsverkiezingen Aandacht vragen voor de wensen en uitdagingen op lokaal.
Company LOGO Leerlingvolgsysteem StudieLogboek Presentator Harry A. Hoeve.
Berkelland in cijfers Wat betekent dit?. Taken procesbegeleider: Partijen bij elkaar brengen Introduceren van nieuwe instrumenten voor gemeenten en onderwijs.
 Actief lid zijn van de KBO Nu en in de toekomst In gesprek met de leden Ellen van Troost van Moveo Training & Advies.
Wat is de rol van de GGD bij PSH? In gesprek over ‘wat te doen’ en ‘hoe dat te doen’ Thérèse Claassen, projectleider modelconvenant PSH Michel Dückers,
Matching ideals stichting laluz & logo IO invoegen!! Contactgegevens account manager.
EEN PROJECT PLANNEN, VERKOPEN EN UITVOEREN Commissie voor vrijwilligerswerk.
Commissie voor vrijwilligerswerk.  Kennismaken met het concept van vrijwilligerswerk  Vrijwilligerswerk inpassen in uw dagelijks leven  Betrokkenheid.
Aan de slag… passend lezen in de bibliotheek
Een vergadering organiseren
Commissie voor vrijwilligerswerk
Big Media Group Toonaangevende multimediale uitgeversmaatschappij
Vergadering Personeelsdienst
Commissie voor vrijwilligerswerk
Menselijke Maat Begrijpelijke Taal
Let’s Roll 2017 Hockeyclub Montfoort
Zitvolleybal Tilburg.
Inleiders: Bart Muller Paul Eijgendaal
Gepresenteerd door [Naam]
Open club verenigingsondersteuning vanuit Rabobank Hart van Brabant
Retail Hoeksche Waard Communicatie.
Tevreden vrijwilligers
Power up your fundraising
Transcript van de presentatie:

Sponsorwerving en –benadering door Tennisclub Opslag. Een verhaal met garantie op succes

7 stappen: Vertrekken van de missie Informeren van de leden Waarom TCO sponsoren? Uitrekken van het sponsoraanbod Het selecteren van sponsors Het benaderen van potentiële sponsors via maatwerk en inlevingsvermogen Het koesteren van de sponsors

1. Vertrekken van de missie toonaangevend en vernieuwend recreatief en competitief tennisprogramma’s op maat  begeleiding, training, ontspanning jeugdwerking en doorstroming

Speel-op-voordeel Op-slag-plezier 1. Vertrekken van de missie Speel-op-voordeel Op-slag-plezier

2. Informeren van de leden om weerstand te voorkomen valorisatie door betrokkenheid van leden en bestuur concreet via infoavond, oprichting sponsorcel, ideeënbus

3. Waarom TCO sponsoren? voortreffelijke managementkwaliteiten tevredenheid van de leden (via # punten) bestaande sponsors worden op hun wenken bediend  “Van nieuwe contacten tot nieuwe contracten !”

4. Uitrekken van het sponsoraanbod op zoek naar structurele sponsoring: ‘nieuwe partners’ sponsors communicatievoordelen geven hiërarchie der sponsors naamgeving op basis van inbreng

4. Uitrekken van het sponsoraanbod verschillende sponsoringtypes ook evenementen of stages sponsoren dan opstellen communicatiedragers boarding op de velden en display’s of sponsorborden aankondigingaffiches lidkaarten, briefpapier, … sporttassen van de leden polo’s en trainingspakken advertenties in lokale media klassieke return  verrassende return

5. Het selecteren van sponsors Doorlichting huidige sponsorbestand Doorlichting van het kennissennetwerk Doorlichting van het concurrentieveld in lokale omgeving

6. Het benaderen van potentiële sponsors via maatwerk en inlevingsvermogen hoe de geselecteerde sponsors benaderen?  goed en doordacht sponsoringvoorstel !!! sponsoringvoorstel via aantal stappen Inventariseren Verzamelen Noteren Schrijven Bellen Presenteren Sturen

6. Het benaderen van potentiële sponsors via maatwerk en inlevingsvermogen De brief: wat moet erin staan? Het sponsoringvoorstel: wat moet erin staan? Het mondelinge verkoopgesprek: anticipeer en ontmijn mogelijke bezwaren Het contract

7. Het koesteren van de sponsors sponsoring is arbeidsintensief en dynamisch proces behalen van rendement probeer (meer) te doen wat (dan) je beloofde resultaten meten en vastleggen, zichtbaarheid bijhouden en aandacht van media stimuleren werk maken van partnership na tekenen van contracten: huidige sponsors koesteren ! opstellen actieplan

Vragen ter discussie   Wie is TCO en waar staat de club voor? Waar streeft TCO naar? Hoe denkt TCO dat te bereiken? Moet TCO zichzelf anders profileren? Doet het bestuur van TCO er goed aan om voor sponsorwerving te kiezen of moeten ze andere paden bewandelen? Welke troeven van TCO zou je meer, of anders, uitspelen in de communicatie? Werk een voorstel uit om de multisponsorgroep binnen TCO anders te structureren. Via welke instrumenten zou je de match-, set- en gamesponsor van TCO koesteren?