Case 1 Kim en Justine Marketingcommunicatie ván en dóór sport.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Case 7: van fietsenmakers tot multinationals Een eeuw wielersponsoring.
Advertisements

Analyse Adidas F50 Campagne
Social Media Strategy Model
Activatie Platformen LED Screens buiten het stadion
In opdracht van … De provinciaalse Sportdienst Brugge Regio West-Vlaanderen.
Crossmedia Strategie en concept.
BUREAU VOOR i-COMMERCE
H9: Communicatie.
1 Starterslening gemeente Veenendaal. 2  Verkoop van grote projecten steeds lastiger  Perfecte woning en goede balans in aantallen  Van start tot 70%
Bavaria Serveerdesk Zo. kan het ook!
ROEIDAG 2012 Sponsoring uit eigen identiteit 1.
“The Heineken way of life”
Hoe promoten we onze organisatie of bedrijf?
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
waarom dit boek? Afsluiting 10 jaar Randstad Award Groeiend belang van employer branding Stand van zaken Tijd om thema te verdiepen De echte arbeidsmarkt.
NKS… Van Goed naar Groots! Welkom: Sponsoren meeting 2010.
1 Case 6: Merchandisinginkomsten in het professionele voetbal: van Manchester United tot KRC Genk Merchandising in de sport: de verkoop van producten/diensten.
BEZOEK EEN TV-OPNAME Marc Haver & Oliver Lobhard.
1 Case 1: De kernwaarden van het WK en EK Voetbal.
Een marketing concept geboren uit reclame doeleinden
Cross Media. Opleveren! Cross Media communicatieplan 15 oktober Campagne presentatie 4 en 5 november.
Cross Media. 3 trends medialandschap 1.Anytime, anyplace anywhere (onafh. van tijd, plaats, of ruimte gebruik maken van mediadiensten). 2.Toenemende interactiviteit.
Cross Media.
Department of Marketing Faculty of Economics Het vangen van de ongrijpbare consument: Effectiviteit van multi-media campagnes Prof.dr Tammo H.A. Bijmolt.
MARKETINGCOMMUNICATIE IN DE SPORT Prof. Dr. Wim Lagae
Hoofdstuk 7 Effect van sportsponsoring
Hoofdstuk 4 Sport-sponsoring en reclame
OHT 12.1 De Pelsmacker, Geuens & Van den Bergh, Marketingcommunicatie, vierde editie © Pearson Education 2011 Verkooppromotie In dit hoofdstuk zul je het.
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
RFID Groep 10: Beau Bauman Karin Holster Justin Kemp Emir Podgorica
De sociale economie als partner voor profitbedrijven en lokale besturen Uitdagingen voor de 5 november 2014.
Sportevenementen: the next step
Communicatiemix (promotiemix) Kennisdomeinen:
EU-scoping study Biodiversiteitscampagne Belangrijkste conclusies.
MONUMENTEN EN HERDENKEN
Wat komt er bij de organisatie van een festival kijken?
1 Case 4 Virtuele televisiereclame in de sport. 2 Ontstaan en evolutie - USA jaren negentig - Virtuele speltoevoegingen en reclame - Amerikaanse sporten.
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Natural mineral water.
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Marketingcommunicatie
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Internationale stadsmarketing Briefing stakeholdermanagement 25/11/2013.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Antwerpen QUIZ. Waarom verlieten vele mensen in de 19 de eeuw ons land?
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
Besturen van de toekomst 7 december Opzet  Discussie  Groepen 5 tot 10  Verschillend sporten  Linoit  LET OP! Niks is fout en laat elkaar uitpraten.
1 Hoofdstuk 2: Sportsponsoring. 2 Structuur hoofdstuk 2.
H.C. ‘s-Hertogenbosch Gerard Booij en Pieter Bak, sponsorcommissie H.C. ‘s-Hertogenbosch HockeySociëteit ‘s-Hertogenbosch.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
1 Uitgevoerd door bib Hoogstraten en Bureau Leemans met steun van de Provincie Antwerpen. Marktonderzoek bibliotheek Hoogstraten Voor informatie:
Verkiezingen Beste Strandpaviljoen Doelstelling De strandpaviljoens langs de Nederlandse kust te promoten en het imago te versterken.
Positionering SEACRET SPA Catherine, Janne & Tessa.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
De marketing van kennis
Congres Podia & Festivals 13 september 2017
ITU World Triathlon Grand Final
Campagne “Positive Belgium” Briefing Woensdag
ITU World Triathlon Grand Final
3L week 16: ‘Wij kijken naar de natuur op tv’ © JL
VAN MAATSCHAPPELIJKE BETEKENIS
OVEREENKOMSTEN IN ESPORTS
De meerwaarde van side-events
Polarisatie en preventie: Integratie van vluchtelingen in de gemeente Zwolle, 26 mei 2016 dr. Linda Bakker Linda Bakker 13 april 2019.
De meerwaarde van side-events
Transcript van de presentatie:

Case 1 Kim en Justine Marketingcommunicatie ván en dóór sport

Inleiding K&J als merknaam Waarde in cijfers: –Prijzengeld –Palmares –Wereldranglijst

Impact in de media Vrouwentennis opgewaardeerd tot hoofdsport: veel aandacht + prominente plaats Kijkcijferrecords op tv Nieuwsflashes op de radio Geschreven media: sport- en vip-pers

Impact op breedtesport Opmerking: niet in exacte cijfers uit te drukken Niettemin enkele indicaties: –Ledenaantal VTV –Jeugdtornooien

Commerciële vertaling Media-exposure en aantrekkingskracht bij het publiek vertaalt zich in: –Marketingcommunicatie ván sport: K&J: sleutelhangers, armbandjes, halskettingen, parfum, strips Sportmerken (zie verder) –Marketingcommunicatie dóór K&J: niet-sportmerken (zie verder)

Sponsorcontracten met sportmerken Clijsters en Fila International No patch-policy –Nike –Adidas (O.S.) Henin en adidas: vertolkt slogan ‘Impossible is nothing’

Sponsorcontracten met niet-sportmerken Siemens Evian Belgacom Sanex

Game. Set. Siemens Gevarieerd gamma sponsoractiviteiten Toernooibezoeker ~ zakelijke doelgroep Troeven K&J: –Beloftevolle toekomst –Communautaire balans in evenwicht –Gelijkenissen met beoogde merkimago Integratie in ruimer communicatiebeleid Effect: –Naamsbekendheid –Imago –Op de eigen werkvloer Nadelen –B-to-c-exposure <> b-to-b-merk –Kostprijs –Blessureleed

Evian Lancering fles met sportdop Water <> energetische dranken Kim als natuurlijke bron van jeugd Integratie in ruimer communicatiebeleid Nadeel: blessureleed

Belgacom Van atletensponsoring naar toernooisponsoring Van sponsoring hoofdsport naar focus op nevensporten

Sanex Trouwe sponsor in vrouwentennis: –Internationaal team –Clijsters –Titelsponsor toernooi –Titelsponsor WTA Tour Effecten: –Verkoop: tennistoeschouwers ~ doelgroep Sanex: Begaan met conditie van de huid Vrouwelijk marksegment (<> Antwerp Giants) Tenniskaart ~ landen waar Sanex commerciële belangen behartigt –Imago versterken

Vragen ter discussie Imagotransfer via tennissponsoring bij: –B-to-B-merk –B-to-C-merk Drie merken met juiste brand fit voor sponsoring van heren- én damestennis Drie topatleten en drie topatletes met veel exposure en juiste imago voor frisdrankenmerk