Geïntegreerde marketingcommunicatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

WhoZnext •Zv Mosaqua Gulpen •5 maart 2010 •Richard Mennen.
Wat is interactieve marketing?
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
VANDAAG Wat ik wil bespreken: BRIEFING – de punten Budgettering.
MARKETING- COMMUNICATIE IN DE SPORT
Arbeidstevredenheid en prestaties
Didactiek procesgerichte aanpak
Presentatie Interculturele Communicatie: theorie
Quiz Gelijkvormigheid
Van concept naar realisatie
Hoofdstuk 9 Het ontwerpen van functies
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE.
MARKETINGCOMMUNICATIE IN DE SPORT Prof. Dr. Wim Lagae
Hoofdstuk 12 Public relations, sponsoring en regelgeving.
Hoofdstuk 2 Imago en merkenbeleid.
Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking
Hoofdstuk 9 Handelspromotie. Leerdoelen Herkennen welke belangrijke relatie er bestaat tussen handelspromotieprogramma’s en de andere delen van de promotiemix.
Hoofdstuk 7 Effect van sportsponsoring
Voorspellende analyse
Het Cultuurcentrum Kortrijk Een huisstijl voor een huis met vele kamers.
WAT IS PRECIES HET DOEL? ALS JE NIET WEET HOE JE ERGENS GAAT KOMEN?
KRITIEK op MCM 1) Hogere prijs 2) Beperking van de concurrentie
Een dialoog met klanten opbouwen
Hoofdstuk 4, Interactieve marketing
ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Inleiding in de marketing Cursus VMO introductiecollege.
Hoe krijg ik ze mee Leerlingen, ouders, team Programma Michel Boer Muiswerk, waarom heb ik daar voor gekozen? Opdracht: kansen en bedreigingen Hoe heb.
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 1 Procesmanagement
1 Case 4 Virtuele televisiereclame in de sport. 2 Ontstaan en evolutie - USA jaren negentig - Virtuele speltoevoegingen en reclame - Amerikaanse sporten.
Promotie- en doelgroepanalyse
Promotie maken Project H&A leerjaar 3 Mevrouw Timmermans ®
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Boek: biologie voor jou HAVO A
Hoofdstuk 8 Mediakeuze. Leerdoelen Beheersen van het proces om een mediastrategie te formuleren. Begrijpen welke rol mediaplanners en media-inkopers spelen.
Websites. Een succesvolle website Een succesvolle website bevat: Een goede usability Een mooie lay-out Een goede kwaliteit.
Project 4: “Sloepenrace”
Reclame campagne Huygens College Gina en Naomi 4it/4k1.
Website bouwen (project). Inhoud Hoofdstuk 1. offerte Hoofdstuk 2. Wensen opdracht gever Hoofdstuk 3. Aspecten Hoofdstuk 4. Formaten Hoofdstuk 5. Plan.
Management en leidinggeven
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Tik en Tel © Uitgeverij De Klankkast, W. Boots Kenneth Wiersum KMW-Media
Plan voor uitvoering. Gebruik je boek Begin bij 8.4 de innovatiecyclus Stap 1 is eigenlijk het onderzoek wat je al gedaan hebt Je begint je ontwerp met.
Gedrag.
Wat zijn volgens jou de meest in het oog springende innovaties die van invloed kunnen zijn op opleiden en een leven lang leren ? Welke bedreigingen en.
Communicatie 2 – kw 2 Les 2. Wat gaan we doen? Korte herhaling van vorige week. Het kennismakingsgesprek Casussen uit je stage Afsluiting van de les:
Gedrag.
Hoofdstuk 13 Internetmarketing. Leerdoelen Begrijpen op welke manier het internet kan worden gebruikt. Aanpassen van alle marketingcommunicatiefuncties.
Deel 2 Oriëntatie op het runnen van een onderneming Oriëntatie op ondernemerschap Hoofdstuk 5 Het ondernemersplan.
Meten is weten? Do’s en don’ts van mondeling examineren Lisa De Jonghe Dienst Onderwijs Geneeskunde.
SLO ● nationaal expertisecentrum leerplanontwikkeling Leergang LOB: verdiepingsmodule Blok 2: ontwerp.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
De rol van patiënt factoren bij zelfmanagement ondersteuning in de huisartspraktijk Irene Bos-Touwen.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 9. Terugblik  Wat vonden jullie van het FabLab?  Alles gelukt met het voorbereiden van de pitch?
Leidinggeven Hoofdstuk 6 Betrokkenheid en werkdruk.
Dienstverlening & Producten: een nieuw profiel op het VMBO ondernemend duurzaam innovatief.
Gendo Workshop Promotie Open Source en Open Standaarden in het MKB
Probeer dit beter te krijgen
2de graad verzorging - voeding
Beste Havo 4..
Direct 3. De DM-cyclus 30/07/2018 Direct 3. De DM-cyclus.
Welkom Havo 5..
Direct Uitwerken concept DEM
Module Communicatie M1 Bijeenkomst 1
Kenmerken van het nieuwe examenprogramma
Basics over communicatie
Welkom bij DAIly NURSE.
D&P P1 Organiseren van een activiteit
Transcript van de presentatie:

Geïntegreerde marketingcommunicatie Kenneth Clow & Donald Baack Eric Boot, Jean Hendriks, Ruurd Mulder & Theo Zweers

Geïntegreerde marketingcommunicatie Hoofdstuk 1 Geïntegreerde marketingcommunicatie

Leerdoelen Herkennen van de essentiële rol die communicatie speelt in marketingprogramma’s. Herhalen van de werking van het communicatieproces. Toepassen van een communicatiemodel op marketingkwesties. Ontdekken van de aard van een volkomen geïntegreerde aanpak van reclame en marketingcommunicatie. Uitbreiden van het concept van geïntegreerde marketingcommunicatie naar wereldniveau.

Figuur 1.1 Het communicatieproces

Figuur 1.2 Communicatieruis bij televisiereclame

Figuur 1.3 De onderdelen van promotie

Figuur 1.4 Het marketingplan

Figuur 1.5 Het ontstaan van een GMC-plan en de indeling van de hoofdstukken

Figuur 1.6 Factoren die de waarde van een GMC-plan beïnvloeden

Figuur 1.7 Percentage van de totale Amerikaanse sportschoenenmarkt

Figuur 1.8 Activiteiten van kijkers tijdens reclame