Geïntegreerde marketingcommunicatie Kenneth Clow & Donald Baack Eric Boot, Jean Hendriks, Ruurd Mulder & Theo Zweers
Geïntegreerde marketingcommunicatie Hoofdstuk 1 Geïntegreerde marketingcommunicatie
Leerdoelen Herkennen van de essentiële rol die communicatie speelt in marketingprogramma’s. Herhalen van de werking van het communicatieproces. Toepassen van een communicatiemodel op marketingkwesties. Ontdekken van de aard van een volkomen geïntegreerde aanpak van reclame en marketingcommunicatie. Uitbreiden van het concept van geïntegreerde marketingcommunicatie naar wereldniveau.
Figuur 1.1 Het communicatieproces
Figuur 1.2 Communicatieruis bij televisiereclame
Figuur 1.3 De onderdelen van promotie
Figuur 1.4 Het marketingplan
Figuur 1.5 Het ontstaan van een GMC-plan en de indeling van de hoofdstukken
Figuur 1.6 Factoren die de waarde van een GMC-plan beïnvloeden
Figuur 1.7 Percentage van de totale Amerikaanse sportschoenenmarkt
Figuur 1.8 Activiteiten van kijkers tijdens reclame