Hoofdstuk 12 Public relations, sponsoring en regelgeving.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Over de toekomst van tafelvoetbal in Nederland
Advertisements

Hoofdstuk 4: Kopen is kiezen
Wat is interactieve marketing?
VISIE “Techniekmuseum HEIM is een interactief belevings- en ontmoetingscentrum waarin techniek, geschiedenis en wetenschap zijn gekoppeld aan vernieuwende.
HOOFDSTUK 3 VRAAG EN AANBOD IN WERKING L. Berlage A. Decoster Inleiding tot de Economie © 2005 Universitaire Pers Leuven.
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
MARKETING- COMMUNICATIE IN DE SPORT
4 P´s en 3 R-en MK01.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
1 Case 1: De kernwaarden van het WK en EK Voetbal.
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
Cross Media.
Marketing presentatie
H16 Promotiebeleid Communicatie-instrumenten Persoonlijke verkoop
Inleiding tot management en organisaties
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE.
14-1 Copyright © 2005 Prentice-Hall Hoofdstuk 15 Een machtsbasis creëren Managementvaardigheden, 2/e editie door Phillip L. Hunsaker Copyright © 2005 Prentice-Hall.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE.
Hoofdstuk 2 Imago en merkenbeleid.
Hoofdstuk 9 Het afstemmen van vraag en aanbod
Reclameontwerp: boodschapstrategieën en creatieve uitwerking
Hoofdstuk 9 Handelspromotie. Leerdoelen Herkennen welke belangrijke relatie er bestaat tussen handelspromotieprogramma’s en de andere delen van de promotiemix.
Geïntegreerde marketingcommunicatie
Hoofdstuk 3 Sport-sponsoring en PR
Figuur 4.2 Het molecuulmodel van Shostack: het vervoer van vliegtuigpassagiers
Hoofdstuk 3: Sportsponsoring en PR
Comtell B.V. Welkom Inleiding
Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder
© Pearson Education Benelux, 2003
Figuur 3.1 Marktanalyse, planning, implementatie en controle
ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX
Peter Streefkerk & Walter Ploos van Amstel
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
MVO en public relations
detaillistenpromotie
Figuur 1.1 Voorbeeld van een BIK
Business Marketing Management
Reuel Gregorius Aza Lemmer Quan Vu
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
Promotie- en doelgroepanalyse
 Leiden van een organisatie  ontwikkelingen sturen en beïnvloeden  beheersen van processen.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Hoofdstuk 11 Persoonlijke verkoop, databasemarketing en customer relationship management.
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Hoofdstuk 8 Mediakeuze. Leerdoelen Beheersen van het proces om een mediastrategie te formuleren. Begrijpen welke rol mediaplanners en media-inkopers spelen.
Corporate Communicatie
Hoofdstuk 14 Evaluatie van een geïntegreerd marketingcommunicatieprogramma.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
Hoofdstuk 13 Internetmarketing. Leerdoelen Begrijpen op welke manier het internet kan worden gebruikt. Aanpassen van alle marketingcommunicatiefuncties.
Hoofdstuk 6 Prijs- en inkomsten- management. 1Wat zijn de belangrijkste methoden voor prijszetting? 2Waarom is het vaststellen van de kostprijs zo moeilijk.
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Dienstenmarketing Week 4.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
De marketing van kennis
Figuur 4.1 Krachten die het internettijdperk vormgeven
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Acquisitie en PR– les 1.
Hoofdstuk 2 Dienstverlening en klantgedrag
Bow-tie analyse Risico Oorzaken Klanten Medewerkers Bedrijfsvoering
Communicatie.
Customer service & Relatiemanagement
Transcript van de presentatie:

Hoofdstuk 12 Public relations, sponsoring en regelgeving

Leerdoelen Verhelderen welke rol de pr-afdeling speelt in samenspraak met de marketingafdeling. Begrijpen waarin verschillende stakeholders van de organisatie van elkaar verschillen. Gebruikmaken van goede-doelenmarketing en groene-marketingprogramma’s om klantentrouw op te bouwen. Werken met sponsorprogramma’s en eventmarketing om het corporate imago te versterken. Naleven van reclamewet- en regelgeving

Figuur 12.1 Pr-functies

Figuur 12.2 Stakeholders

Figuur 12.3 Voorbeelden van activiteiten die het corporate imago beïnvloeden

Figuur 12.4 Doelen die consumenten prefereren

Figuur 12.5 Consumenten gegroepeerd naar attitude jegens en steun aan groene marketing

Figuur 12.6 Schadebeperkende strategieën

Figuur 12.7 Elementen van een excuusstrategie

Figuur 12.8 Verdeling van marketinggelden bestemd voor sponsoring en evenementen

Tabel 12.1 Algemene reclamegegevens radio

Tabel 12.1 Vervolg

Tabel 12.2 Algemene reclamegegevens televisie