Hoofdstuk 12 Public relations, sponsoring en regelgeving
Leerdoelen Verhelderen welke rol de pr-afdeling speelt in samenspraak met de marketingafdeling. Begrijpen waarin verschillende stakeholders van de organisatie van elkaar verschillen. Gebruikmaken van goede-doelenmarketing en groene-marketingprogramma’s om klantentrouw op te bouwen. Werken met sponsorprogramma’s en eventmarketing om het corporate imago te versterken. Naleven van reclamewet- en regelgeving
Figuur 12.1 Pr-functies
Figuur 12.2 Stakeholders
Figuur 12.3 Voorbeelden van activiteiten die het corporate imago beïnvloeden
Figuur 12.4 Doelen die consumenten prefereren
Figuur 12.5 Consumenten gegroepeerd naar attitude jegens en steun aan groene marketing
Figuur 12.6 Schadebeperkende strategieën
Figuur 12.7 Elementen van een excuusstrategie
Figuur 12.8 Verdeling van marketinggelden bestemd voor sponsoring en evenementen
Tabel 12.1 Algemene reclamegegevens radio
Tabel 12.1 Vervolg
Tabel 12.2 Algemene reclamegegevens televisie