H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Hoofdstuk 19 Operations management en value chain
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
9 BOUW STENEN Alex Osterwalder heeft negen bouwstenen ontwikkeld waar dit proces mee is te beschrijven. Deze bouwstenen worden samen het ‘Business model.
Hoofdstuk 6 Business-to-businessmarketing.
Businesstoepassingen
Module 6: Kantoortechnieken
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
Marketing introductie
Wat is interactieve marketing?
H15 – Waarde leveren door ketenmanagement
Marktonderzoek in mobiel Internet Een onderzoek naar de belangrijke factoren van mobiele Internet diensten en de mogelijkheden voor marktonderzoek Colloquium.
H11 – De prijs van het product bepalen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN
4 P´s en 3 R-en MK01.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken
Inleiding in de Marketing
Marketing H.2 Marketingbeleid.
Marketing presentatie
Marketing presentatie
Business Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bvBusiness Marketing Management© 2008 Noordhoff Uitgevers bv.
Kennismaking NCOI Wie ben je, wat doe je, wat wil je leren?
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE.
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER Competentiedoelen.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
Inleiding tot marktonderzoek
Marketingcommunicatie en ethische kwesties
Inleiding tot marktonderzoek
Hoofdstuk 13 Conflicthantering
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Marketing vandaag en morgen
Marketingplanning en strategie
Inleiding in de marketing Cursus VMO introductiecollege.
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Business Marketing Management
Business Marketing Management
Marketing vandaag en morgen
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
Detailhandelsmarketing
Marketing H1 Marketing Junior Accountmanager.
8.1 Waarom handel met het buitenland?
De markt veroveren GETTING THE MARKET MARKET GETTING MARKETING.
Marketing H2 Marketingmix Junior Accountmanager.
Hoofdstuk 1 Lisa & Janne.  Draait om klanten  Opbouwen van klantenrelaties op basis van klantwaarde en klanttevredenheid.  Klanten behoeften bevredigen.
MARKETINGMIX.
Marketing 5 havo.
3.2: Sociale Partners en overheid Sociale partners: werkgevers- en werknemersorganisaties Poldermodel: ‘oplossen van problemen door overleg met de betrokkenen.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 14 Personeel. Paragraaf 14.1: Personeel en product (1) Personeel = visitekaartje van het bedrijf Eisen aan personeel klantgericht.
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Dienstenmarketing Week 4.
Vernieuwing in het VMBO
Hoofdstuk 6 Productie en markt.
Hoofdstuk 13 Marketing van diensten
Inleiding tot marktonderzoek
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Hoofdstuk 1 De marketing van diensten – inleiding
Marktanalyse.
Werken in een arbeidsorganisatie
Transcript van de presentatie:

H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN Competentiedoelen begrijpen wie marketeers zijn, waar ze werken en wat de rol van marketing is in een bedrijf uitleggen wat marketing is en hoe dit proces waarde oplevert voor alle betrokkenen begrijpen dat marketing van toepassing is op een groot scala aan goederen en diensten waarde begrijpen vanuit het standpunt van de klant, de producent en de samenleving uitleggen wat de basisprincipes van marketingplanning zijn en uit welke instrumenten de marketingmix bestaat die in het marketingproces wordt gebruikt uitleggen hoe het marketingconcept is geëvolueerd Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN Welkom in een merkenwereld Welkom bij “het merk Ik” Wie en waar van marketing Marketing: met alle functies samenwerken De waarde van marketing Bevredigen van behoeften Nut creëren Ruilrelaties Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN Evolutie van het marketingconcept Product- en productietijdperk Verkooptijdperk Consumententijdperk Het Nieuwe Tijdperk: geld verdienen en ethisch handelen Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN Wat leent zich voor marketing? Consumptiegoederen en -diensten Business-to-businessgoederen en -diensten Non-profitmarketing Marketing van ideeën, plaatsen en mensen Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN De marketing van waarde Waarde vanuit het standpunt van de klant Waarde vanuit het standpunt van de verkoper de waarde van een klant berekenen waarde aan belanghebbenden bieden door concurrentievoordeel te creëren waarde toevoegen door de waardeketen Waarde vanuit het standpunt van de samenleving Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN Marketing als een proces Marketingplanning Marketinginstrumenten: de marketingmix Product Prijs Plaats Promotie Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux