Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoofdstuk 11 Product- en merkstrategie
Advertisements

Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Marketing voor verkeerskunde
1 Rol private equity in de NL economie •Groei en innovatie •Werkgelegenheid •Herstructurering van bedrijven en sectoren.
Businesstoepassingen
Wat is interactieve marketing?
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
H15 – Waarde leveren door ketenmanagement
Ckv presentatie Nadia en Nilsa, H4F  Mode met als hoofdonder - werp merken.
Arbeidstevredenheid en prestaties
H11 – De prijs van het product bepalen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN
domeinbeschrijving Bachelor of ICT 2 oktober 2009 HBO-I, Job Event
H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken
Product, merk en assortiment
Branding en Design Soorten bedrijven en identiteiten Enerzijds zijn er verschillen tussen bedrijven onderling, onafhankelijk van hun grootte, op basis.
Marketing presentatie
Business Marketing Management
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE.
H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER Competentiedoelen.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
Hoofdstuk 2 Imago en merkenbeleid.
Deel 1 Het managen van mensen en organi-saties.
De aard en effectiviteit van management
Organisatieontwikkeling: cultuur, conflict en verandering
Organisatiestructuur en
Marketingcommunicatie en ethische kwesties
© Pearson Education Benelux, 2003
© Pearson Education Benelux, 2003
© Pearson Education Benelux, 2003
Hoofdstuk 6 Leidinggeven en macht
Hoofdstuk 1 De de vakbekwame manager
Introductie tot Organisatie Gedrag
 Pearson Education, 2002 Hoofdstuk 111 Macht en politiek.
Een dialoog met klanten opbouwen
Segmenteren en Positioneren
Hoofdstuk 12 Productontwikkeling en levenscyclusstrategieën
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Marketing vandaag en morgen
Business Marketing Management
Business Marketing Management
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Marketing Hoofdstuk 9 product.
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Marketing Marketingoriëntatie
College 4 Video Kotler (25min) Bespreken video (20 min)
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
MARKETINGMIX.
Major/Minor Marketing 18 maart Thema’s Plannen en strategieën uitwerken om markten te selecteren Producten en diensten: - ontwikkelen - prijs bepalen.
Marketing 5 havo.
Cultuur, de basis voor een HR Strategie
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Hoofdstuk 10 product en prijsbeleid. Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux Lagen van een product.
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
H7 – Het beeld nog scherper stellen
Alle inspanningen die het bedrijf doet, noem je ook wel marketing
Hoofdstuk 8 Relatiemarketing
Hoofdstuk 14 Prijsbeleid.
Het 24 spel.
Marktsegmentatie en positionering
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Marketing Week 2 Les 1 (maandag 4 december 2017)
Leeruitkomsten van een LOL-dag
Transcript van de presentatie:

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen welke verschillende productdoelen en ‑ strategieën een bedrijf kan kiezen 2.uitleggen hoe bedrijven producten managen tijdens de levenscyclus van een product 3.bespreken hoe door branding een productidentiteit wordt gecreëerd en verschillende soorten brandingstrategieën beschrijven 4.uitleggen welke rol de verpakking en etikettering spelen bij de ontwikkeling van effectieve productstrategieën 5.beschrijven hoe organisaties worden gestructureerd om nieuwe en bestaande producten te managen

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Productplanning Productdoelen gebruiken om een productstrategie te bepalen Doelen en strategieën voor afzonderlijke producten Doelen en strategieën voor meerdere producten Productlijnstrategieën Productmixstrategieën Kwaliteit als productdoel Total Quality Management (TQM) kwaliteit aan de marketingmix toevoegen dimensies van productkwaliteit hoe e-commerce productkwaliteit beïnvloedt Ruilrelaties

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Marketing tijdens de levenscyclus van het product Introductiefase Groeifase Volwassenheidsfase Neergangsfase

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Productidentiteit: beslissingen over een merk nemen Wat zegt een naam (of een symbool)? handelsmerken Het belang van branding Brandingstrategieën individuele merken vs. familiemerken nationale merken en huismerken generieke merken licenties verlenen co-branding

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Productidentiteit creëren: beslissingen over verpakking en etikettering Functies van verpakkingen Effectieve verpakkingen ontwerpen Effectief productmanagement organiseren Bestaande producten managen merkmanagers productcategoriemanagers marktmanagers Ontwikkeling van nieuwe producten managen

Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN