H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Principes van marketing - Hoofdstuk 18
Advertisements

Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Marketingstrategie: segmentatie en positionering
Hoofdstuk 6 Business-to-businessmarketing.
Over consumenten, gedrag en marketing
De marketingmixstrategie
Op zoek naar meer klanten voor uw webwinkel? Francine van Dierendonck Marketing Directeur eBay & Marktplaats 17 januari 2008.
Hoe klanten kopen En wat marketing daarmee moet en kan.
Businesstoepassingen
Hoofdstuk 17 Persoonlijke verkoop en sales promotion
De condoomsleutelhanger
Gerjan, Marijke, Boris, Sam en Mathein
SDP-Segmentatiemodel
H15 – Waarde leveren door ketenmanagement
Figuur 16.1 Factoren die van invloed zijn op de prijszetting
H11 – De prijs van het product bepalen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN
Business Marketing Management
Hoofdstuk 5 Consumentengedrag
Distributiefuncties Producent (goederen) Eindgebruiker
Business Marketing Sabine Vermuyten
H10 – Diensten en andere niet-tastbare zaken
Marketing H.2 Marketingbeleid.
H3: Koopgedrag van organisaties
Measuring of Organisation Structures D.S. PUGH Nele Van Dooren 2 de Bachelor Sociologie 28 maart 2006.
Business Marketing Management
Advanced Business Information Solutions
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H13 – Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring DE WAARDEPROPOSITIE.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H12 – Meeliften met de buzz PROMOTIESTRATEGIEËN EN GEÏNTEGREERDE MARKETINGCOMMUNICATIE.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H9 – Het product managen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
H1 – Welkom in de marketingwereld WAARDE CREËREN EN LEVEREN
H2 – Strategische marktplanning HET GROTE PLAATJE VASTLEGGEN
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H7 – Het beeld nog scherper stellen DOELMARKTSTRATEGIEËN EN KLANTRELATIEBEHEER Competentiedoelen.
Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux H8 – Het product ontwikkelen DE WAARDEPROPOSITIE CREËREN Competentiedoelen 1.uitleggen.
H14 – Persoonlijke verkoop, verkoop-management en direct marketing
Inleiding tot marktonderzoek
© Pearson Education Benelux, 2003
Een dialoog met klanten opbouwen
Consumentengedrag Hoofdstuk 4 par. 4.4 en 4.5 MK01 HEO-CE1.
Koop-GEDRAG Stimulus responsmodel Prikkel reactie Behaviorale benadering – black-box Aandacht voor binnenkant – white box.
3. Koopgedrag van particulieren en bedrijven
Business Marketing Management
Business Marketing Management
Business Marketing Management
H5 – Consumentengedrag HOE EN WAAROM MENSEN KOPEN
College 5 Video Kotler (10 min) Bespreken video (10 min)
CRM H1 Accountmanagement en CRM Commercieel medewerker.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
H6 – Business-to-businessmarkten
Onderwijseenheid ondernemen
Basisboek Marketing Hoofdstuk 4 Handel.
Hoofdstuk 13 Internetmarketing. Leerdoelen Begrijpen op welke manier het internet kan worden gebruikt. Aanpassen van alle marketingcommunicatiefuncties.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
HOE EN WAAROM MENSEN KOPEN
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
Hoofdstuk 4 Ontwikkeling van het internationale concurrentievermogen.
College 2 Hoofdstuk 3 Consumentengedrag werkvorm: “Woordwiel” Vragen over inhoud Hoofdstuk 4 Segmenteren en doelgroep werkvorm: “Flip Flop”
Het beeld scherp stellen ©: Pearson: Solomon: Marketing Real Life.
H7 – Het beeld nog scherper stellen
Verkoop en advies Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken. ► Wat heb ik in de vorige les geleerd? ► Wat ga ik nu leren? ► Verkoopgesprekken ► Verkoopsystemen ►
H5 – Consumentengedrag HOE EN WAAROM MENSEN KOPEN
Les 3: Marktonderzoek Keuzevak Marketing.
H6 – Business-to-businessmarkten
Marktsegmentatie en positionering
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Doel: De leerling kan, aan het einde van de les, benoemen hoe blootstelling en interpretatie van invloed zijn op het koopproces van de consument. Ook kan.
Hoofdstuk 1 Verkoopgesprekken
In het verleden moesten ondernemingen een afweging maken tussen de omvang en de reikwijdte van hun informatie. Internet en universele standaarden voor.
Economie en recht voor mbo 2 januari januari 2019.
WORLD INSURTECH REPORT CAPGEMINI VERSCHAFT TOEKOMSTGERICHT PERSPECTIEF
Verkoop De klant.
Transcript van de presentatie:

H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN Competentiedoelen de algemene kenmerken van business-to-businessmarkten beschrijven de unieke kenmerken van de zakelijke vraag uitleggen beschrijven hoe de zakelijke markt in categorieën wordt ingedeeld de koopsituatie op de zakelijke markt uitleggen en de kopers op die markt beschrijven de rollen van het inkoopcentrum op de zakelijke markt uitleggen de fasen in het koopbeslissingsproces van bedrijven beschrijven de steeds belangrijker wordende rol van B2B e-commerce begrijpen Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN De zakelijke markt Kenmerken die het verschil maken op de zakelijke markt Meerdere kopers Aantal klanten Omvang van de aankopen Geografische concentratie Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN Business-to-businessvraag Afgeleide vraag Inelastische vraag Fluctuerende vraag Gekoppelde vraag Soorten business-to-businessmarkten Producenten Wederverkopers Organisaties Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN De aard van het kopen op de zakelijke markt De koopsituatie routinematige heraankoop gewijzigde heraankoop nieuwe aankoop Beroepsinkoper Inkoopcentrum (DMU) Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN Koopbeslissingsproces van bedrijven stap 1: probleem onderkennen stap 2: informatie zoeken stap 3: alternatieven beoordelen stap 4: product en leverancier kiezen stap 5: aankoop evalueren Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux

H6 – Business-to-businessmarkten HOE EN WAAROM ORGANISATIES KOPEN Business-to-business e-commerce Intranet, internet en private exchanges Bedreigingen van de veiligheid firewalls versleutelen Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux