MARKETINGCOMMUNICATIE IN DE SPORT Prof. Dr. Wim Lagae

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Crisiscommunicatie: van reputatie naar relatie Hans Siepel. Haagse Hogeschool, 11 september 2008.
Advertisements

© 2010 Noordhoff UitgeversMarketingcommunicatiestrategie.
Marketingcommunicatiemix
Hoofdstuk 15 Geïntegreerde marketingcommunicatiestrategie
MARKETING- COMMUNICATIE IN DE SPORT
4 P´s en 3 R-en MK01.
Klanttevredenheidsmodel van Thomassen
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
1 Case 1: De kernwaarden van het WK en EK Voetbal.
COMMUNICATIEMIX van een onderneming
EVEN HELDER KRIJGEN EVEN DE VRAAG HEEL HELDER KRIJGEN VOORDAT JE ZOMAAR AAN DE SLAG GAAT?
Cross Media.
Geïntegreerde marketingcommunicatie
Hoofdstuk 6 Sport- sponsoring en sales promotions
Hoofdstuk 7 Effect van sportsponsoring
Hoofdstuk 3 Sport-sponsoring en PR
Hoofdstuk 4 Sport-sponsoring en reclame
Hoofdstuk 2 Sport- sponsoring
Marketingcommunicatie en ethische kwesties
Hoofdstuk 5: Sportsponsoring en actiecommunicatie
Hoofdstuk 3: Sportsponsoring en PR
Wat is UNIZO?  UNIZO = Unie van Zelfstandige Ondernemers  Doelstelling: meer kansen voor ondernemers creëren, in het belang van de hele.
MARKETING-COMMUNICATIE
Koopproces Inleiding strategie Koper Communicatie Middelen Aanbieder
ELEMENTEN VAN DE PROMOTIEMIX
Hoofdstuk 16 Reclame en public relations.
Voetbalmarketing Are you being served. KU Leuven, 11 oktober 2012
detaillistenpromotie
MEDMAR Werkcollege 4, jaar 1, Herfst
Communicatiebeleid Onderneming
Communicatiebeleid Onderneming
Business Marketing Management
Reuel Gregorius Aza Lemmer Quan Vu
[Productnaam] Marketingplan
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring Marketing, een reallife-perspectief © 2008 Pearson Education Benelux DE WAARDEPROPOSITIE.
CRM H7 Webcare Commercieel medewerker. ‘Luisteren’ naar wat er op internet over je bedrijf of product wordt gezegd Interactie met de klant via het web.
MARKETING- COMMUNICATIE IN DE SPORT
MARKETINGMIX.
Commerciële Processen Presentatie bijeenkomst 3 26 mei 2012.
Oriëntatiefase  De longlist: aantal en vaststelling  Buying center: veranderde/veranderende samenstelling Inleiding strategie Duijnstee Consultancy.
Projectwijzer 8/9 H5 Webcare Middenkader Engineering.
Hoofdstuk 1: Sport, marketing en communicatie
Marketingcommunicatie
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Het innovatieboek Inleiding Deel I Waardecreatie 1.Wat is innovatie 2.Waarom innoveren we Deel II Innoveren 3.Het innovatieproces 4.Dromen 5.Denken 6.Durven.
Basisboek Marketing Hoofdstuk 12 Promotie.
PRODUCT MEDIA ?. PROMOTION MIX Sales Promotion = Verkoopsbevordering heeft als doel snelle verkoop. De verkoop komt tot stand door kortingen, incentives,
Basisboek Marketing Hoofdstuk 8 Marketing.
Marketing Hoofdstuk 5 Communicatiemix.
© Mulier Instituut, Utrecht Belemmeringen om te sporten & bewegen Platform Sportdeelname, 12 november Remko van den Dool November 2015.
Marketing voor de IPRO: wat brengt de toekomst?. 10 STELLINGEN.
1 Hoofdstuk 2: Sportsponsoring. 2 Structuur hoofdstuk 2.
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Hoofdstuk 1 Wat is marketing? § 1.1De betekenis van marketing § 1.2Commerciële economie of marketing? § 1.3Het marketingconcept § 1.4 De rol van marketing.
Promotie- en Plaatsmix Alleen op neergeklapte stoelen gaan zitten.
DE NIEUWE SPORTCONSUMENT? HET NIEUWE SPORT CONSUMEREN! Ontwikkelingen in 'passieve' sportbeleving vanuit het perspectief van een marketeer. Nationaal Hockey.
JUNIOR COMPANY TRAINING LEERLINGEN. MISSIE Jongeren inspireren en uitdagen te bouwen aan een ondernemende toekomst.
College 6 Terugblik: H 14 Prijs (20 min) Video Kotler (20 min) Bespreken video (15 min) Vragen vooraf (15 min) Theorie H 15 communicatie (60 min) Verwerking:
H 8 Marketingcommunicatiebeleid 1.Inzicht in marketingcommunicatie 2.De rol van reclame in het communicatiebeleid 3.Communicatiedoelgroep en -doelstellingen.
Kansen en bedreigingen Interne analyse
Doel marketingmix is behouden en vergroten van marktaandeel.
2/6/2018 Marketingplan Uw naam.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
H13 Reclame, verkooppromoties, public relations en sponsoring
Hoofdstuk 4 Promotiebeleid
Marketing Week 5 Het promotieplan Les 1.
International Business Practice
Marketingcommunicatie
Direct marketing.
Transcript van de presentatie:

MARKETINGCOMMUNICATIE IN DE SPORT Prof. Dr. Wim Lagae

Algemene Inleiding   Inleidende beschouwingen USP handboek Structuur

Sport, marketing en communicatie Deel 1 Sport, marketing en communicatie 0. Inleiding Eigenschappen van sport Sport als uniek dienstengoed Sport als industrie Sportmarketing binnen sportmanagement Marketingcommunicatie in de sport Kansen voor geïntegreerde sportmarketing-communicatie Belemmeringen voor geïntegreerde sportmarketingcommunicatie Samenvatting Case 1: De kernwaarden van het WK en EK voetbal

Sportsponsoring Deel 2 Case 2: De sponsoring van   0. Inleiding Terreinverkenning van sportsponsoring Het toegenomen belang van sportsponsoring Doelen en doelgroepen van marketingcommunicatie in sportsponsoring Sportsponsoring: vormen en selectiecriteria Sluiksponsoring in de sport Over sportsponsoring: merkverwarring Samenvatting    Case 2: De sponsoring van professionele wielerploegen

Deel 3 Sportsponsoring   0. Inleiding Doelen en doelgroepen van ondernemings-communicatie in sportsponsoring Vormen van public relations in de sport Sport als platform voor relatiemarketing Publiciteit in de sport Naar een actieve persbenadering in de sport Crisiscommunicatie in de sport Samenvatting    Case 3: Sponsorverwerving en –communicatie door Tennisclub Opslag. Een verhaal met garantie op succes

Sportsponsoring en reclame Deel 4 Sportsponsoring en reclame   0. Inleiding Sport, reclame en merkwaarde Strategieën van reclame in de sport Communicatiedragers in de sport De creatieve strategie Mediaselectie voor reclame in de sport De werking van sportsponsoring en –reclame Zichtbaarheidmeting van communicatie-dragers in de sport Merktracering in de sport Samenvatting  Case 4: Virtuele reclame in de sport

Sportsponsoring en actiecommunicatie Deel 5 0. Inleiding   0. Inleiding Sportsponsoring en verkooppromotie Direct-marketingcommunicatie in de sport Sportsponsoring en winkelcommunicatie Sampling in de sport Merchandising in de sport Samenvatting   Case 5: De ongelijke merkwaarde van Europese voetbalclubs